Avatar billede johnnybp Juniormester
12. november 2015 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp i eksperten

Det kan godt være at pointsystemet på Eksperten er simpelt, når man lige ved hvordan. Men jeg der kun bruger det et par gange om året har svært ved at a) lukke et ubesvaret spørgsmål b) give point til det gode svar.
Lige nu forsøgte jeg i bedste mening, men resultatet blev at jeg gav pointene til mig selv.

Hvorfor er der ikke bare en tikbox ved hvert svar, til point og en anden ved det oprindelige spørgsmål, så man kan hurtigt lukke en tråd, der ikke er besvaret tilfredstillende
MVH
Johnny
Og så lige en biting: Da jeg skulle stille dette spørgsmål kom der en linie som sagde at jeg kunne vælge Eksperten som kategori til mit spørgsmål. Den kategori fandtes bare ikke i den rullemenu over kategorier som blev vist.
Avatar billede cht22 Professor
12. november 2015 - 10:37 #1
Ja helt enig der burde være en boks ved alle kommentarer og svar, så man kan give point og ikke behøver at vente på at der bliver givet svar, hvis man gerne vil give point til en kommentar og lukke spørgsmålet.
Avatar billede aphandersen Juniormester
12. november 2015 - 11:03 #2
Eksperten bliver meget snart fornyet og pointsystemet bliver fuldstændig afløst af noget andet. Så det bliver snart nemmere :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. november 2015 - 12:55 #3
#2 Det lyder godt. Men hvornår er snart mon? Jeg synes jeg har hørt det før. Men man kunne allerede nu som hovedregel skrive i :    Svar (til løsninger og pointgivning), som jeg har set flere gøre. Spørger kan så vælge det svar han synes er bedst, og give point. Uden af skulle spørge om svar. Jeg prøver lige at gøre det på denne måde med dette indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2015 - 16:01 #4
#3 Ja det har man hele tiden kunnet gøre. Men da trådene her skal kunne bruges som opslagsværk for andre der kan have samme problem, så er denne lidt bøvlede måde den mest sikre for at der lukkes med den rette løsning/svar.

Vedrørende dette spørgsmål her er spørgsmål vedr. brug af eksperten "gratis" for opstiller, så spørger lægger blot et svar og lukker når vi er færdige her.

@Johhnybp  Har du en tråd du vil have lukket beder du om svar fra den/dem du vil give point til. Hvis ikke der svares i løbet af en uge lukker du blot selv tråden.
Avatar billede johnnybp Juniormester
27. december 2015 - 13:16 #5
Hej Alle - Det blev Uvanga der løb med sejren - og hvorfor så det:
Det var det eneste af de indkomne svar som havde en tickbox hvor jeg kunne sætte x for bedste svar. Det var altså ikke svarets kvalitet, men kun mit ønske om at lukke tråden, der afgjorde valget.
Hvem kræver retfærdighed???? - Mit spørgsmål og nogle af besvarelserne er stadig relevante, og jeg mener ikke, at jeg har fået et fornuftigt svar på mit spørgsmål.
Jeg er glad for at "eksperten" findes, og jeg har fået mange gode svar på mange spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig en bedre brugergrænseflade.
MVH
Johnny (bruger, men bestemt ikke superbruger)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 13:47 #6
Kræver ikke retfærdighed, men prøvede i #4 at forklare hvordan man agerer hvis der ikke er kommet et indlæg man kan lukke med, hvis dette er svaret på spørgsmålet.

Jeg og mange andre lægger alle vores indlæg som kommentar, fordi mange svar kan forvirre spørger når tråden senere skal lukkes. Og lukkes tråden med et forkert svar, så bliver indholdet ikke brugbart for andre, når tråden bruges som opslagsværk.
Rigtig mange henter info i trådene, og derfor bør dette i en vis grad hænge sammen.
Avatar billede johnnybp Juniormester
28. december 2015 - 11:10 #7
Tak for kommentaren men jeg har igen igen nærlæst dit svar. Du skrive: "Hvis ikke der kommer svar i løbet af en uge lukker du selv tråden". Mit problem er at jeg stadig ikke aner hvordan jeg selv lukker tråden. Ud forf Uvangas svar var der en tickbox - Det var det eneste med en tickbox - Derfor valgte jeg det.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2015 - 12:30 #8
Du flytter prikken fra "kommentar" til "svar" og skriver dit indlæg. Der står jo tydeligt hvad dette betyder i parentesen.

Den står  som default til kommentar.

Du kan også trykke på knappen under det sidste indlæg hvor der står "skriv et svar". Den gør også at du skriver dit næste indlæg som et svar der kan lukkes med.

PS Når tråden er lukket kan dette ikke gøres.

Du kan jo prøve at lave et test spørgsmål du selv lukker, hvor du tildeler point til dig selv.
Læg spørgsmålet under Eksperten kategorien.
Avatar billede johnnybp Juniormester
28. december 2015 - 13:31 #9
Nu har jeg trykket på svar under sidste indlæg - Det fremgår dog ikke nogen steder at tråden lukkes når jeg trykker på opret.
Vi får se hvad der sker
Avatar billede johnnybp Juniormester
28. december 2015 - 13:35 #10
Det fremgår stadig ikke at tråden er lukket - (ellers kunne jeg vel ikke skrive her?. Det er ikke muligt at vælge "Svar til løsninger"
Betyder det at tråden er lukket?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2015 - 15:44 #11
I en tråd når løsningen er nået og hjælperne (normalt) har fået point for hjælp, bliver den gule knap grøn, og så er tråden som sådan "lukket".
Den er ikke lukket for man kan skrive i den, og vil ikke blive det.

Jeg tror ikke jeg kan forklare det bedre for dig.
Så jeg hopper af tråden her.

Jeg vil stadig anbefale du prøver at lave et test spørgsmål, så du lærer hvordan man selv kan lukke en tråd