Avatar billede bridgefarm Nybegynder
11. november 2015 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autonummer excel (Macro)

Hej jeg har et problem med denne Marco jeg kan ikke se hvad vi har lavet galt, men når vi når til nummer 92 så stopper den, og så skal vi starte forfra igen, vi har prøvet at ændre start nummeret til f.eks 93 men så printer den ikke hvad er der galt??

Sub PrintCopies_ActiveSheet()

Dim CopiesCount As Long
Dim copynumber As Long

CopiesCount = Application.InputBox("How many copies do you want?", Type:=1)
'Now the program wants you to input how many pages you like to print.
'You can input 100 here.

For copynumber = 1 To CopiesCount
With ActiveSheet
  .Range("E1").Value = copynumber 'I assume your invoice number is in cell E1.
  .PrintOut 'Print the sheet
End With
Next copynumber
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
11. november 2015 - 17:56 #1
Har prøvet koden med 100 stk. uden problemer.
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
11. november 2015 - 18:11 #2
Det giver jo ingen mening, og den starter ved 1 til 100?

Og har du prøvet at ændre så den starter med nummer 1750 eks?
For det kan jeg heller ikke
For copynumber = 1750 To CopiesCount så printer den heller ikke noget?
Hvilken Excel bruger du? Jeg bruger selv 2010
Avatar billede supertekst Ekspert
11. november 2015 - 18:16 #3
Anvender 2013
Prøver det du nævner
Avatar billede supertekst Ekspert
11. november 2015 - 18:21 #4
Hvis du også indtaster dit ønskede startnr - eller som jeg har gjort her - så virker det.

Sub PrintCopies_ActiveSheet()

Dim CopiesCount As Long
Dim copynumber As Long

CopiesCount = Application.InputBox("How many copies do you want?", Type:=1)
'Now the program wants you to input how many pages you like to print.
'You can input 100 here.

For copynumber = 1750 To (1750 + CopiesCount)
With ActiveSheet
  .Range("E1").Value = copynumber 'I assume your invoice number is in cell E1.
  .PrintOut 'Print the sheet
End With
Next copynumber
End Sub
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
12. november 2015 - 10:13 #5
Jeg har nu testet det igen, og jeg kan se at jeg jo mangler (start count + CopiesCount) lig et svar og du får de lovede point. :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
12. november 2015 - 10:51 #6
Et svar