Avatar billede Jannickhess Professor
08. november 2015 - 21:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Readynas Duo "Netgear" bruger HDD uden Nas maskinen ?

Hejsa brugere af eksperten,

Kan jeg benytte min Net Gear Ready-nas, uden at benytte selve Maskinen, men kun HDD der er to HDD jeg forsøger at få adgang til den ene af dem via en Dock HDD Station, men det lykkedes ikke, gør jeg noget forkert, eller kan det ikke lade sig gøre ?

JH
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. november 2015 - 22:40 #1
Mit gæt er at den bruger et Linux-filsystem.

Se: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/21382/~/what-file-system-does-readynas-use%3F-can-i-read-a-disk-from-readynas-on-other

Prøv evt. at boote din maskine med en Linux-CD / USB og se om du kan få adgang på den måde?

Alternativt er der et par tips her (som jeg ikke har prøvet, så det er på eget ansvar)

https://www.howtoforge.com/access-linux-partitions-from-windows

Håber en af dem leder dig på sporet af disken.
Avatar billede Jannickhess Professor
11. november 2015 - 22:20 #2
Jeg kigger på det senere, og kan derfor ikke give dig point enndu da jeg ikke har afprøvet det endnu, da min tid er begrænset lige for tiden, med Dødsfald ol.

JH
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2015 - 01:54 #3
du skal vide hvad format og opsætning den har, ellers lav det selv helt forfra.

hvis der er 2 diske og den kører mirror, spejler den disk 1 over på disk 2.

hvis den kører volume, hører begge diske sammen som en.

de fleste NAS er ext3/4 (linux) og kan administreres via en hjemmeside indbygget i NAS. læs manualen!
Avatar billede Jannickhess Professor
17. november 2015 - 23:29 #4
Lige en tilføjelse,

Jeg har lånt en HUAWEI 4G Cupe E5180 gennem mit teleselvskab,
Og vil nu via mit RJ45 kambel tilsluttet til min Nas, men nu vil jeg så gerne have adgang til min Nas igen via denne nye Router med RJ45 kabel tilsluttet til den

Lige nu har jeg problemer, med at kunne finde en løsning på problemet ?

Sådan er det altid når der kommer nået nyt som skal bruges sammen med noget "Gammelt"

Håber nogen kan svaret

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
19. februar 2016 - 17:59 #5
Ok tak for jeres svar,
jeg kan godt kører den via netværk med kabel.

Det var bare hvis jeg skulle har adgang direkte til diskene at jeg spurte

Der er desværre ikke rigtig nogen af svar mulighederne jeg kan bruge

KH

Jannick