Avatar billede Steen Seniormester
06. november 2015 - 10:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sletning af mappe - Hvilket program _ handling stopper det.

En mappe jeg har oprettet for lang tid siden og som jeg ikke kan slette.

Mappen indeholdt nogle ligegyldige filer ( *.jpg), hvor jeg uden problemer kunne slette indholdet, men ikke selve mappen, jeg er derfor uforstående overfor hvorfor at der er noget der blokere.

Fejlen lyder :
"Handlingen blev ikke genneført, fordi mappen eller en fil i den er åben i et andet program. Luk mappen eller filen, og prøv igen"

Hvor i Windows 7 Ultimate kan jeg finde frem til hvilket program/handling der forhindre sletningen af denne mappe, uden at skulle til og anvende den ligt hårde metode.  Er nysgerrig efter hvad mit problem skyldes, og hvad der blokere ?
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
06. november 2015 - 11:15 #1
Der kan ligge nogle skjulte filer i mappen der blokere. Du skal derfor have windows til at vise eventuelle skjulte filer for at se om det er tilfældet.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/show-hidden-files#show-hidden-files=windows-7
Avatar billede Steen Seniormester
06. november 2015 - 11:47 #2
Er sat til "Vis skjulte filer, mapper og drev"
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
06. november 2015 - 11:55 #3
Er der noget i den pågældende mappe? Andre mapper/filer? Hvis der ligger noget i mappen så det være skrivebeskyttet. højreklikke på dem og fjerne skrivebeskyttelsen og derefter skulle det være muligt at slette mappen.
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
06. november 2015 - 11:57 #4
Hvis mappen er tom så er det højest sandsynlig selve mappen der er skrivebeskyttet og så højreklikker du på den og fjerner skrivebeskyttelsen.
Avatar billede Steen Seniormester
06. november 2015 - 11:57 #5
Jeg havde ingen problemer med at slette indholdet, men selve mappe vil ikke lade sig slette.
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
06. november 2015 - 12:01 #6
er det muligt at flytte mappen evt ud på skrivebordet? hvis du kan flytte mappen ud på skrivebordet kan det være det er muligt at slette den der... har selv stået i en situation engang hvor det var løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2015 - 12:08 #7
Omdøb mappen og slet den. Eller gå i fejlsikret tilstand ( F8 under opstart ) og slet den der.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2015 - 12:37 #8
Prøv at tømme disse mapper
C:\Windows\Temp
C:\Users\dit navn\AppData\Local\Temp
Avatar billede Steen Seniormester
06. november 2015 - 12:57 #9
Virker - Tak for hjælpen -- send et svar og der er point
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2015 - 13:20 #10
Hvlket svar virkede ?
Avatar billede Steen Seniormester
08. november 2015 - 13:58 #11
Svar fra pixxel
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2015 - 14:12 #12
Formoder det var fejlsikret tilstand der løste dit problem.
I fejlsikret tilstand er der ikke programmer der starter med Windows, der kan lægge beslag på filer/mapper. Har selv brugt denne metode utallige gange :-)
Avatar billede Steen Seniormester
08. november 2015 - 17:45 #13
ja
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 19:37 #14
Lagde lige en intern besked til ham, så han ser tråden.
Jeg hopper af her nu :-)
Hvis ikke han kommer på i løbet af et par dage lukker du bare selv.
Avatar billede Steen Seniormester
16. november 2015 - 20:51 #15
Er det mig du henvender dig til ?

Jeg har tilkendegivet hvilke løsning der hjalp !
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 10:59 #16
Svar
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 15:34 #17
#11 Nå ja så forstår jeg det ikke ? Så fik du selv point. Jeg ved godt Eksperten.dk er svær at finde ud af. Pyt nu med det ;-)