Avatar billede perav Nybegynder
30. oktober 2015 - 21:05 Der er 9 kommentarer

DVD drev skriver at mine DVD skiver er på 2,08 gb

Har geninstall min bærbare pc, en ACER Aspire 6930Z oprindelig en Vista men er opgraderet til win8.
Jeg ville så brænde en iso-fil med ImgBurn, men programmet skriver error at filen er for stor til DVD-skiven. Skiven er en DVD 4,7 gb og iso-filen fylder 3,31 gb
Når jeg tager Egenskaber på DVD-drev i Komputer, står der at skiven er på 2,08 gb ???
Jeg har testet skiven i en anden pc og her er den ok 4,7 gb, hvad er der sket ???

DVD-drevet står uden fejl i Enhedshåndtering "Slimtype DVD A DS8A2S".

Jeg har dog en anden fejl i Enhedshåndtering som jeg dog ikke mener har nogen indflydelse på denne fejl på DVD-drevet. (Winbond CIR Transciever).
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2015 - 10:42 #1
Er det alle dvd skiver du putter i der registreres på den måde i dette drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2015 - 10:46 #2
Er det en ny type dvd skive du bruger, som du ikke har brugt før?
Avatar billede perav Nybegynder
31. oktober 2015 - 12:46 #3
Det er nogle dvd skiver som jeg har købt for et par år siden og har brugt dem jævnligt. ja det er alle dvd-skiver som jeg putter i denne pc. De bliver som sagt læst korrekt i andre pcér
Avatar billede perav Nybegynder
31. oktober 2015 - 13:19 #4
Den skriver også korrekt på en alm CD 702 mb
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2015 - 16:39 #5
Prøv at slette drevet i enhedshåndteringen og genstart pc, og lade Windows genfinde drevet
Avatar billede perav Nybegynder
31. oktober 2015 - 19:33 #6
Jeg har prøvet at slette det i Enhedshåndtering, det gav ikke noget resultat andet end den blev instaal igen med samme driver.
Jeg har prøvet at hente PLDS.SmartPack.Utility v 1.22.0 som skulle kunne finde nyeste firmware til LiteOn, men siger at drevet har det nyeste.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2015 - 09:03 #7
Normale fejl med drev er jo at de ikke kan ses, og der bruger man jo nogle gange et "fixit" for at løse problemet. Kan problemet i dette tilfælde her bunde i upper og lowerfilters som der normalt giver problem med at det ikke kan ses?
Må indrømme jeg aldrig har oplevet lige din fejl her???
Avatar billede perav Nybegynder
07. november 2015 - 22:20 #8
Jeg prøvede at kigge omkring Upper/lower, men fandt intet i Reg.

Jeg vender lige tilbage, da jeg vil prøve nogle test.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2015 - 08:58 #9
Ok. Er der en firmwareupdate til drevet?
HAr du for nylig installeret et brænderprogram der bruger denne brænder der evt kan være årsag til fejl?