Avatar billede ilhpap Novice
29. oktober 2015 - 12:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bundtekst i Word

Jeg er ved at oprette en skabelon til et brev og har i denne forbindelse oprettet skabelon med Speciel førsteside.

På både side 1 og de efterfølgende sider skal der være samme bundtekst - først side/sider og derefter dokumentnummer.

Dokumentnummer skal indtastes og her er det jeg gerne vil at alle bundtekster er knyttet sammen. Det kan jeg ikke vælge når det er mellem Første sidefod og Sidefod?

Nogen der har et trick til hvordan jeg evt. kan komme omkring med det?

Opretter skabelonen i Word 2010
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. oktober 2015 - 15:52 #1
Der er flere muligheder.

Du kan f.eks. lave et bogmærke omkring den tekst, der skal gentages (sidefod side 1). Du kan så lave en krydshenvisning til bogmærket i sidefoden s. 2 ff., hvor teksten skal gentages.

Bogmærker har den ulempe, at de kan slettes. Du skal ved opbygningen af sidefoden sikre dig, at brugeren ikke uden videre kommer til at slette bogmærket.

Krydshenvisninger er felter. De opdateres ikke automatisk. En krydshenvisning i sidehoved/fod vil dog automatisk blive opdateret, hvis man skifter til Vis udskrift.

I følgende artikel (på engelsk) finder du diverse muligheder for at gentage data inkl. den beskrevne.
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede ilhpap Novice
06. november 2015 - 12:18 #2
Tak for en stor hjælp til min bundtekst - linket var rigtig brugbart!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig bruge en DocProberty Dokumentnummer, som det jo er, men den vises desværre ikke umiddelbart under Dokumentegenskaber.

Jeg kunne så vælge DocProberty, Subject den bliver vist under Egenskaber i Word - kunne man dog bare vælge hvilken Dokumentegenskaber man vil have vist i Dokumentpanelet og umiddelbart kan rette heri!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. november 2015 - 14:40 #3
Du kan selv oprette alle de brugerdefinerede dokumentegenskaber, du har brug for, via fanen Brugerdefineret i dialogboksen Egenskaber.
Avatar billede ilhpap Novice
06. november 2015 - 15:24 #4
Jeg kan fint se at jeg selv kan oprette dem, men de brugerdefinerede er ikke så tilgængelige at rette i, så vidt jeg lige kan se.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. november 2015 - 17:26 #5
Det er uklart, hvad du mener. Du kan oprette brugerdefinerede egenskaber og tildele en værdi. Du kan senere ændre værdien af en sådan egenskab, hvis det er aktuelt. Alle DocProperty-felter, som er indsat i dokumentet, og som anvender den pågældende egenskab, ændres til den nye værdi, når felter opdateres.
Avatar billede ilhpap Novice
09. november 2015 - 15:59 #6
Det er meget aktuelt at ændre denne værdi og derfor vil jeg gerne have det brugervenligt.

Synes her Emne er mere "brugervenligt" end Dokumentnummer :-)