Avatar billede JohnColts Novice
23. oktober 2015 - 07:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Office 2016

Tirsdag den 20/10 installerede jeg Office 2016 (gratis på prøve i en måned) og alle dokumenter (Word, Excel og PowerPoint) ændrede ikon til 2016-ikonerne. Når jeg åbnede dokumenterne skete det også i Word2016 osv.

Torsdag den 22/10 er ikonerne ændret til 2010-ikoner og dokumenterne åbnes i Word2010 osv. Det sker også for tre nye dokumenter oprettet og gemt i Word2016 mv.

Jeg kan godt åben Word2016 men når jeg vil gemme et dokument skrevet i Word2016 bliver det gemt i Word2010. Det samme gør sig gældende med Excel og PowerPoint.

Jeg bruger Windows 8.1.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2015 - 14:46 #1
du har en funktion, der hedder standardprogrammer. Åben den, og peg fx worddokument til at bruge word fra office 2016. Tilsvarende med excel og powerpoint.
Avatar billede JohnColts Novice
24. oktober 2015 - 08:34 #2
Tak for svaret.

Jeg har prøvet dit løsningsforslag, men desværre har det ikke hjulpet. Filerne åbner stadig i Office 2010.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2015 - 10:09 #3
Højreklik på et dokument. Vælg 'åben med' og her peger du frem til word 2016. Og husk at markere i 'brug altid dette program fremover'. Tilsvarende med et regneark.
Avatar billede JohnColts Novice
24. oktober 2015 - 10:55 #4
Tak, men desværre der kommer ingen ikon eller lign. med Word 2016 som jeg kan peger på.

Er kommet til at tænkte om der kunne være sket en fejl i forbindelse med en opdatering eller lign. og overvejer nu at prøve at geninstallere Office 2016.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2015 - 11:12 #5
Det er ikke alle programmer, der vises i listen - så skal man vælge 'andet program' og så pege den til word/exe-filen i den mappe, den er installeret i.
Avatar billede JohnColts Novice
24. oktober 2015 - 11:58 #6
Tak, men der bliver ikke vist noget der kaldes "andet program". Jeg får et pop-up, hver jeg bliver spurgt om hvordan jeg vil åbne denne fil. Endvidere er der markeret en boks hvor der står "brug denne app til alle .docx-filer. Herefter følger en liste med en række programmer, men Word2016 mv. er der ikke. Nederst på liste er der et ikon "Søg efter en app i Windows store" og link "Søg efter en anden app på denne pc". Men ingen af steder kan jeg finde Word2016.

Det undre mig også at problemet først opstod torsdag, dvs. to dage efter jeg havde installeret Office2016. Derfor tænker om der måske er opstået en fejl og jeg derfor bør installere Office2016 på ny.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2015 - 13:52 #7
du skal bruge "Søg efter en anden app på denne pc"

Jeg har så en 2007 pakke, og der ligger det i
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12
så du skal se i en Office14 eller højere.
Og word-exe hedder winword.exe

Du kan evt søge efter winword.exe i stifinder - så kommer der 2 (den gamle og den nye - og den med højeste nummer er nyest).
Excel hedder excel.exe, og powerpoint er powerpnt.exe - og de ligger i samme mappe.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2015 - 13:55 #8
du kan godt prøve at indlæse pakken igen - det kan være, den foreslår 'reparer', så prøv den.
Avatar billede JohnColts Novice
07. november 2015 - 08:44 #9
Tak for svarene. Problemet ser ud til at løst ved at jeg geninstallerede Office 2016