Avatar billede dorde Nybegynder
21. august 2001 - 10:41 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

instalation af server extentions

er der nogen der ved hvordan man instalerer server extentions(2000). Når jeg instalerer den alt går igennem og får ingen brok om fejlagtigt instalation, men når jeg prøver at bruge det så virker l..... ikke.

Er der noget specielt man skal gøre eller hvad kan der være galt????
Avatar billede sworld Nybegynder
21. august 2001 - 10:48 #1
Kom med en nærmere forklaring på hvad det er der ikke virker ?
Avatar billede sworld Nybegynder
21. august 2001 - 10:52 #2
Husk at den side du vil have på, SKAL publiseres via frontpage på følgende add.: http://localhost.

Avatar billede dorde Nybegynder
21. august 2001 - 12:34 #3
jeg har instaleret extentions på en web server.

det der ikke virker er netop de instalerede server extentions(fp 2000). Brugerne som bruger extentions kan ikke få dem fremvist på deres hjemmesider. (f.ex. besøgstæller bliver ikke fremvist på siden , men der stå [besoegstaeller] det sted hvor den er placeret på siden)
Avatar billede sworld Nybegynder
21. august 2001 - 13:04 #4
Skal lige hører hvilken server du snakker om
PWS eller IIS eller ?
Avatar billede dorde Nybegynder
21. august 2001 - 15:58 #5
IIS
Avatar billede proboss Nybegynder
21. august 2001 - 20:17 #6
Er det ISS 4 eller 5

En af de fejl der bliver lavet tit er at der ikke er givet den rigtige tilladelse fra serveren til brugere i din opsætning skal du angive mailserver rettigheder for brugere osv. er dette ikke gjort kommer det ikke til at virker.

//proboss
Avatar billede dorde Nybegynder
22. august 2001 - 11:42 #7
det er IIS 4,,,, hvad mener du med det mailserver rettigheder,,, og hvile rettigheder iøvrigt skal de have for at kunne bruge fronpage server extentions.
Avatar billede proboss Nybegynder
22. august 2001 - 22:35 #8
Hvis brugerne skal kunne sende mails fra dine Frontpage ext. skal du angive en mailserver som den skal sende fra. ellers kan brugerne ikke sende.

du skal også sætte disse ext. op for hver enkel bruger hvis du ikke gøre det virker det ikke

//proboss
Avatar billede cek Nybegynder
23. august 2001 - 22:56 #9
Hej dorde,

Vi skal lige foretage lidt IIS websted analyse. Follow me:

1)
Start - Indstillinger - Kontrolpanel, og dobbeltklik på Internet Programstyring
..medfører: Internet Information Services startes op

2)
I mappevisningen \'Træ\' finder og markerer du det websted du vil analysere. NB: notér dig om \'Standard websted\' er opført som \'startet\' eller \'stoppet\'

3)
Vælg Handling - Alle opgaver - Kontrollér serverudvidelser.
..medfører: \'Kontrol af websted\' starter.

4)
Notér \'Kontrol af logfil\' informationen.

5)
Afslut Internet Programstyring.

6)
Meld flg. resultater tilbage hertil:
- om \'Standard websted\' er opført som \'startet\' eller \'stoppet\'
- \'Kontrol af logfil\' informationen.

Herefter kan vi bedre hjælpe dig videre  :)

mvh
CEK

Avatar billede cek Nybegynder
23. august 2001 - 23:00 #10
..hopper lige af en times tid  :)  /cek
Avatar billede dorde Nybegynder
24. august 2001 - 14:45 #11
er tilbage på mandag
Avatar billede dorde Nybegynder
28. august 2001 - 09:16 #12
hej igen,,,,(cek)

jeg har kontroleret det som du har skrevet og når den starter kontrol sker det følgende:
den kontrolerer to web ud af 2

den ene er vores root web katalog og den anden er en bruger på sustemet. til sidst siger den at der er ikke noget problemer fundet.

p.s.
når jeg vælger en bestemt bruger, højrekliker på den og vælger task ,,configure server extentions,, starter der en guiden instalation af server udvidelser,,(og så er der next, next...udfør). efter det når jeg kontrolerer såm du har beskrevet ovenfor er der 3 web\'s der kommer under kontrol. MEN, de kan stadigvæek ikke bruge server extentions......

Avatar billede cek Nybegynder
28. august 2001 - 10:00 #13
..Benytter brugere http eller ftp upload af deres FP websider ?

Prøv lige at checke således:
Start IIS - Højreklik og vælg \'Properties\' for webstedet - I \'Directory\' fanebladet check at \'Application name\' er sat til det samme navn som webstedets \'alias\' navn (se evt. dette i PWM\'en)

Check også at \'execute permissions\' er sat til \'scripts only\'.

/cek
Avatar billede cek Nybegynder
28. august 2001 - 10:02 #14
PS: hvor kom det tredie websted fra egentlig ?

/cek
Avatar billede dorde Nybegynder
29. august 2001 - 10:09 #15
applikation name er : Default Application
og tilladelser er sat til script.

når jeg nævner tredje websted er det fordi hver bruger har plads til sin hjemmeside:
f.ex. vores url er : http://www.xxx.com
når vi opretter en bruger på systemet får han plads på vores serveren og adressen bliver:
http://www.xxx.com/blondiner    :-))

når jeg udfører kontrol tæller den hver eneste bruger som en ny web.

Avatar billede cek Nybegynder
29. august 2001 - 10:25 #16
Jeg kunne godt tænke mig selv at se at tællerne ikke virker på et af jeres websites.
Hvilken link kan jeg benytte ?

/cek
Avatar billede dorde Nybegynder
29. august 2001 - 13:15 #17
du kan bruge ::::www.rhs.dk/dorde    klik på anden C i under construction
Avatar billede dorde Nybegynder
29. august 2001 - 13:16 #18
og så tæller
Avatar billede cek Nybegynder
11. september 2001 - 00:22 #19
Underligt ! ..hvilken server software benytter I ?

/cek
Avatar billede cek Nybegynder
11. september 2001 - 00:25 #20
nåå det er jo oplyst, sorry.
Avatar billede cek Nybegynder
11. september 2001 - 00:27 #21
Har I mulighed for at opgradere til IIS 5.0 ?

/cek
Avatar billede dorde Nybegynder
11. september 2001 - 12:25 #22
Det er lidt svært. Evt. opgradering skal igennem en helt beslutnings proces
Avatar billede cek Nybegynder
11. september 2001 - 12:34 #23
Hvordan uploader du filerne for \'dorde\'-subwebstedet ?

/cek
Avatar billede dorde Nybegynder
11. september 2001 - 18:24 #24
via ftp. hver bruger har sin egen subweb. dvs sin egen konto. For den konto fås brugernavn og password og så har man kun adgagng til sin egen konto/subweb.
Avatar billede cek Nybegynder
12. september 2001 - 09:30 #25
..prøv engang at uploade fra FP via HTTP og se om det kan løse problemet..

/cek
Avatar billede cek Nybegynder
12. september 2001 - 09:42 #26
Jeg er ikke helt sikker, men når der er FP komponenter inkluderet i ens website mener jeg at der skal uploades via HTTP til en FP servext. udvidet webserver, for at få FP komponenterne til at fungere.

/cek
Avatar billede cek Nybegynder
25. oktober 2001 - 00:05 #27
..virker din tæller efter upload via HTTP ?

mvh
cek