Avatar billede hans01 Nybegynder
16. oktober 2015 - 16:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

email formular med CDOSYS

Jeg er ved at sætte en mail formular(kontaktformular) op.. Normalt laver jeg selve scriptet i PHP, men denne side ligger på en .ASP host, så selve scriptet skal laves i CDOSYS, jeg kender ikke noget til dette ASP komponet.. Er der en der har et link til en god Tutorial i CDOSYS email formular fremstilling?
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2015 - 17:04 #1
http://www.w3schools.com/asp/asp_send_email.asp - mere optimalt og nutidig ville dog nok være en løsning i ASP.NET hvilket jeg også gætter på er understøttet af serveren, se fx http://www.mikesdotnetting.com/article/268/how-to-send-email-in-asp-net-mvc
Avatar billede hans01 Nybegynder
17. oktober 2015 - 08:33 #2
Hej keysersoze

det var noget af en mundfuld, der skræmte du mig sgu væk fra at kaste mig igang med det! Da siden hostes af danhost som også kan tilbyde php på serveren, har jeg istedet bestilt PHP udvidelsen, Mange tak for dine links.

Smid lige et svar..god weekend
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2015 - 11:32 #3
PHP er vel ca samme sværhedsgrad :) potentielt har de også en mere simpel formmail.
Avatar billede hans01 Nybegynder
31. oktober 2015 - 07:56 #4
lukkermange tak
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2015 - 21:38 #5
hvad blev løsningen siden du lukker til dig selv?
Avatar billede hans01 Nybegynder
02. november 2015 - 04:45 #6
løsningen var jeg flyttede siden til en UNIX server, som kan håndtere PHP istedet.