Avatar billede dragoxdk Nybegynder
09. oktober 2015 - 12:12 Der er 1 kommentar

Exchange 2013 nye Adresselister

Hej Alle

Som vi alle kender det, så kan man fra outlook tilgå adresse bogen og se adresselisten "global" for alle exchange brugere.

Jeg vil have lavet en ny adresseliste.
F.eks afdeling 1, 2 og 3 osv..
Derfor har jeg været i gang med at kigge på GAL og OAB (Global Address List / Offline Adress Book)

Her går den så gal. Jeg kan sagtens oprette disse undermapper i adresselisten.
Men jeg kan ikke finde noget på hvordan jeg for brugere ind i listen.
Jeg skal have lavet 5-6 afdelinger, hvor alle mail adresser er externe.
Dvs hver afdeling har måske 3-7 personer.
Når afdelingen vælges, så bliver der sendt en mail til de folk, som nu er medlem af denne afdeling.

Men hvordan opsættes det?

Har forsøgt at oprette det via Active Direcroty i groups og tilføje dem alle som contact. Men det har ikke haft nogen effekt.

Hvad gør jeg ?
Avatar billede dragoxdk Nybegynder
09. oktober 2015 - 12:16 #1
Vi kan sagtens gøre det hele fra Outlook adresseliste.
Men, det skal være sådan at alle, som har adgang til Exchange serveren kan se de afdelinger.

Derfor skal det laves fra Exchange serveren.
Noget helt andet er, kan en bruger1 selv tilpasse disse brugere i afdelingerne, så de kun behøver gå et sted hen, for at rette nye bruger og slette nye brugere til?

-

Lige pt skal de rette det manuelt i deres adresseliste på hver enkelt pc/outlook.