Avatar billede birgittejensen Nybegynder
21. august 2001 - 03:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Dreamweaver vil ikke starte ..

hej ..
Jeg har aldrig før haft problemer med Dreamweaver, men nu kan jeg ikke bruge det mere :o( Det startede for et stykke tid siden .. Jeg starter programmet, og \"åbningsbilledet\" står bare der .. Efter ca. 2 min starter programmet, og derefter tager det ca. 1 - 2 min hver gang jeg klikker på noget, før programmet reagerer. Imens det ikke reagerer får jeg den sædvanlige Programmet svarer ikke - i hvert fald i en 2 min tid ..
Jeg afinstallerede og geninstallerede et par gange med samme resultat. Til sidst fik jeg nok, og omformaterede. Jeg installerede igen og der har ikke været nogle problemer i ca 2 uger. Nu skulle jeg så bruge programmet, og det er det samme igen. Jeg er ved at blive vanvittig her!!!!!!

Nogen, der har nogle forslag? Jeg er på en PII 500 mHz, 256meg ram og et Rage LT Pro.
Avatar billede sorensen79 Nybegynder
21. august 2001 - 03:24 #1
Umiddelbart vil jeg mene, at det er noget med din netforbindelse at gøre. Så vidt jeg husker tjekker DreamW for opdates på nettet når den starter op.....Måske det kan hjælpe :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. august 2001 - 08:10 #2
Jeg har været ude for en bekendt med samme problemer.

Sådan løste vi det hos ham:

Stop din Antivirus (i det mindste når du kører programmet).
Slå FindFast ihjel (fra Office-pakken - det kan du godt overveje at gøre permanent).

og det vigtigste:

Defragmenter din harddisk, med den del der hedder noget i retningen af \'arranger filer så programmer starter hurtigere\' eller noget i den retning.

Det passer jo også med dine symptomer: Maskinen kører fint, og så pludseligt langsommere.

Du finder programmet til at defragmentere under START >> PROGRAMMER >> TILBEHØR >> SYSTEMVÆRKTØJ (hedder den vist i den danske version) >> DEFRAGMENTERING (tror jeg :o)

Held & lykke.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. august 2001 - 08:11 #3
\"i det mindste når du kører programmet\" = DreamWeaver selvfølgelig.

/Rob
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. august 2001 - 10:53 #4
Prøv at kigge her :
http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/ts/documents/windows_issues.htm#verifying

eller søg på forskellige ting her :
http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/

Du må aldrig have et Antivirus program til at køre mens du installere Dreamweaver, men har ikke hørt om problemer med at det skulle gå galt med antivirus når først det er installeret, but who knows.

Hvis du ikke kan finde noget i MM\'s Tech notes så prøv eventuelt at spørge i deres News group macromedia.dreamweaver eller søg deres NG igennem her http://groups.google.com/advanced_group_search
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
21. august 2001 - 22:06 #5
Tak for hjælpen :o) Prøvede, at fordele point\'s lidt ... I må brokke jer, hvis det er uretfærdigt lol
Jeg afinstallerede programmet og installerede igen med antivirus slukket ... Indtil nu ser det ud til at virke .. det gjorde det også i starten da jeg installerede det sidst, så nu må vi se :o) For at være ærlig, kan jeg ikke huske, om jeg havde antivirus tændt eller slukket da jeg installerede, men jeg ved i hvert fald, at før jeg omformaterede prøvede jeg samme procedure, og der var intet at gøre. Nu kører det i det mindste :o) Så tak for hjælpen .. jeg vender frygteligt tilbage, hvis jeg får flere problemer :o)