Avatar billede LarsLj Novice
29. september 2015 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte en simpel checkboks i en celle

Hej. Jeg kunne godt tænke mig at indsætte en checkboks i en celle i Excel. Det skal IKKE være en, som man skal hente fra udviklerfanen. Det skal bare være muligt at sætte flueben og ikke mere, så det er noget meget simpelt, jeg kikker efter. F.eks. hvis du har en to-do liste i Excel, hvor det så skal være muligt at sætte et flueben, når punktet er gjort. Faktisk præcis som man kan lave lister med flueben i f.eks. OneNote.

Vh
Lars
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. september 2015 - 11:19 #1
Hvis du for eksempel har din to-do-liste fra A1 og nedefter så kan du i C1 for eksempel taste 1 og så i B1 oprette en formel som:

=HVIS(C1=1;"ü";"") eller

=HVIS(C1=1;"þ";"")

og formaterer kolonne B som Wingdings, så får du flueben i kolonne B efterhånden som du sætter ettaller i kolonne C.

I kolonne C kan du selvfølgelig bruge formatering til at skjule ettallerne, hvis du ønsker det.
Avatar billede LarsLj Novice
29. september 2015 - 16:22 #2
Hej xl-entusiast

Dit svar ser rigtigt fornuftigt ud. Men når jeg formatterer B som windings, bliver formlen "oversat" til windings. Ved du, hvad jeg gør galt?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. september 2015 - 17:02 #3
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. september 2015 - 17:27 #4
Hvis du har brug for at se på selve formlen, så aktiver cellen med formlen og kig på formlen i formelfeltet, ikke ved at trykke på F2.
Avatar billede LarsLj Novice
29. september 2015 - 19:42 #5
Fornemt. Mange tak for din hjælp :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. september 2015 - 07:37 #6
Jeg interesserer mig egentlig ikke for point, men hvis du vil lukke tråden, skal du acceptere det svar jeg gav i #3.
Avatar billede LarsLj Novice
30. september 2015 - 07:52 #7
Gjort! Tak!