Avatar billede chrthegreat Nybegynder
20. august 2001 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Brændt af?

Hejsa, jeg har en pc som jeg lige har skiftet grafikkort på og så nu siger den bip lyde? Har jeg brændt mother boardet af? Det lyder som om der sker en masse, men den viser intet billede... HAr prøvet 2 grafikkort og 3 forskelige PCI porte.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2001 - 23:18 #1
sikker på du har fået trykket det ordenlig ned.

Prøv en gang til
Avatar billede Beach Mester
20. august 2001 - 23:18 #2
Hvis den bipper under opstart, så tyder det på der er et eller andet galt.
Prøv at se o mdu kan komme ind i bios, søg derefter efter: Load default og save.
Hvis det ikke virker, så må du prøve at fjerne alle andre kort du har i maskinen minus et eller andet grafikkort. Vil den stadig ikke så skal du tælle hvor mange bip der kommer og så søge op motherbordets hjemmeside om der står et eller andet om problemet der (eller evt. i manualen!)

//Beach
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
20. august 2001 - 23:20 #3
Jeg har prøvet op til flere gange at sætte det ordentlig i, selv når der ikke er noget kort i siger den lyde. Jeg kan ikke gå ind i BIOS for der er intet skærm billede...
Avatar billede dweb Nybegynder
20. august 2001 - 23:25 #4
Dette kunne være en fejl hos dine ram eller din harddisk. prøv at pille din harddisk fra og tag alle andre kort ud af maskinen. hvis du har mere end en ram blok i så prøv en af gangen.

VH Jesper
Avatar billede Beach Mester
20. august 2001 - 23:30 #5
Ja, som dweb skriver:
Fjern alt hvad du kan så der KUN er et grafikkort (prøv med flere og altid i pci slot 1)
Fjren lydkort, netkort mm
Tag også alt din ram ud minus 1 enkelt stang, også her i bank 1. har du flere at prøve med så byt rundt på dem.
Hvad er mærket på dit Motherbord, og hvor mange bip kommer der når du prøver at boote?

//Beach
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
21. august 2001 - 07:41 #6
Det er et: TopGun (M565) Socket7 motherboard, m. 5xPCI + 3xISA + 4x72 pins simm sokler. Jeg har ikke pcen nu, da en systemmand har den og kigge på den, men jeg tror ikke han kan lave den. Jeg kan ikke huske hvor mange bip der kommer... Men det ca. 7 - 8.
Avatar billede aljoh Nybegynder
21. august 2001 - 12:11 #7
Nu har du den godt nok ikke, men du kunne evt. have prøvet clear cmos.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
22. august 2001 - 17:12 #8
Det kan også være din processor. Det har jeg været ude for op til flere gange.
Avatar billede Beach Mester
22. august 2001 - 17:47 #9
Nu har jeg fundet manualen til dit board og den skriver på side 18 at du kan sætte JP1 CMOS RAM på 2-3 og ikke 1-2 so den står på nu. Derved laver du en clear CMOS  (default) og det skulle køre din bios retur til fabriksindstilningen.

Hvis du kører en bios opdatering på maskinen er det vigtigt 1. gang du booter, at holde end tasten nede mens den starter op.

Der står desvære ikke rigtigt noget om hvor mange bip der er ved hvilke fejl:-(

//Beach
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
22. august 2001 - 18:21 #10
Jeg fandt ud af at det var ramne der sad løs! Nu skal i nok få point alle sammen ;)
Avatar billede Beach Mester
22. august 2001 - 19:19 #11
Jammen takker:-)
Men til en anden gang, hvis nu støder på en opgørelse af de koder som de her bip laver der passer til netop det motherboard, så skriv dem ned på en lille lap papit og sæt det fast med tape inde i kabinettet. Det er altid godt at have:-)

//Beach