Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
18. september 2015 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 fryser

Jeg har en ellers velfungerende Windows 10, der uden varsel fryser under nedlukning. Det resulterer i, at PCen ikke slukker.
Når maskinen ikke slukker og ingen knapper virker, incl. ctr-alt-delete, føler jeg mig magtesløs. Er den eneste løsning at at investere i en windovsversjon på et medie, så jeg kan starte forfra. Den nuværende version er opdateret fra windows 8.
PCen er en Medion fra 11. måned 2013, leveret med windows 8.1. 500GB harddisk, som kun er ca. 1/4 fyldt.
Jeg fornemmer det er ensoftware fejl.
Når jeg efter en nat, hvor den har stået tændt uden at lukke ned, har jeg slukket og tændt på kontakten, og den starter, men når til det punkt, hvor den stadig er i færd med at lukke ned, uden det sker.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2015 - 13:00 #1
Hej.
Prøv at deaktivere de programmer der starter med computeren - dit antiuvirusprogram, og se om det afhjælper på din nedlukning.
Gå i søgefelt og skriv msconfig og gå i start fanen. det er her du deaktiverer opstart af programmer.
Er der programmer der for system skal køre, må de selvfølgelig ikke deaktiveres.
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
18. september 2015 - 14:02 #2
Hej
Tak for din interesse.
Sagen er den, at det eneste jeg kan komme ind i er bios. Er det muligt at starte kommandopromt  der fra.
Når jeg genstarter med tænd/sluk kontakten springer den direkte til den fastfrosne nedluknings skærm. Som tidligere beskrevet reagerer programmet hverken på mus eller tastatur. Jeg har ladet den køre en hel nat uden held.
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
18. september 2015 - 16:16 #3
Jeg har fundet løsningen på mit problem. Jeg fandt en recovery Disk til computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2015 - 17:08 #4
Ok :-)