Avatar billede sbl Nybegynder
17. september 2015 - 22:38 Der er 2 kommentarer

Liste nationale helligdage globalt

Hvor kan jeg finde en liste med alle landes nationale helligdage i en liste? Det er til brug for database, hvor jeg vil ekskludere nationale helligdage fra alle 'rigtige' lande (mindre territorier er ikke relevante).
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2015 - 02:01 #1
Det er ikke nemt at lave en komplet liste p.g.a. alle de mange special tilfaelde.

I USA kan helligdage vaere forskellige per state.

I Rhode Island er VJ dag stadig en officiel helligdag.

Men firmaer i Rhode Island som har ansatte i hele USA vaelger ofte ikke at haandhaeve den.

Saa alle skal paa arbejde den dag. Men for funktionaererne er det bare en almindelig dag, mens de timeloennede faar overtidstillaeg for den dag.

Hvordan vil du have at din liste skal haandtere det?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2015 - 02:03 #2
Men hvis du tror at du kan bruge en liste til noget saa start her:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_holidays_by_country