Avatar billede bigmike Nybegynder
20. august 2001 - 22:54 Der er 6 kommentarer

scumpaq 5838

er der nogle der ved hvor stor cpu bundkortet
\"slot A\" understøtter (og jeg ved ikke hvad bundkortet hedder da scumpaq har overskrevet alle oplysninger med deres eget navn) jeg har hørt at de understøtter op til 700mhz men benytter jeg sisoft sandra siger den op til 1000mhz, men det tvivler jeg på at den kan
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. august 2001 - 11:39 #1
Hejsa.....

Nu er din model jo en af dem, hvor Compaq selv har fået lavet bundkort. Dvs. at de er tilpasset som Compaq vil have dem......jeg vil ikke afvise at du kan sætte en 700 Mhz. på, men men men.....det kan også meget vel være, at der slet ikke kan sættes en kraftigere processor på......det er før hørt, med Compaq maskiner...desværre.....men ok.....en processor koster ikke en herregård i dag, så det vil da være et forsøg værd.......men jeg tror ikke at du får det bundkort til at køre med en 1 Gig processor.....:-(

Det her er hvad Compaq har lagt op på deres site, om din maskine:

http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5838.asp

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede bigmike Nybegynder
21. august 2001 - 13:25 #2
ja det blev jeg jo desværre ikke meget klogere af men jeg kan fortælle at en kammerat harfået oplyst gennem compaq at den understøtter op til 700 mhz men jeg har selv gennem deres tekn sup. fået at vide at den muligvis skulle kunne klare 800 mhz for det kunne han se at der var en i 5700 serien der kunne og det var samme chipset vi brugte ???
men tak for svaret
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. august 2001 - 15:20 #3
Jamen det er da så lidt.....:o)

Det er også korrekt at det er samme chipset....men du kan jo så selv se, hvor meget Compaq selv ved.......de siger muligvis...men de er åbenbart heller ikke sikre, ligesom jeg heller ikke er.....

Men personligt, ville jeg da bare prøve det.......der er jo næsten ikke andet at gøre....:o)

Jeg har lige nu, kigget på edbpriser......de sælger slet ikke SLOT A AMD processorer mere.....:o( Men ok.....der findes jo en converter, så du kan sætte en SOCKET A på i stedet for......den koster vist omkring 150,-...:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. august 2001 - 15:37 #4
Hoooooooov, blev lige i tvivl, og min var berettiget....Compaq har vist ikke særlig meget styr på deres modeller........der er INGEN maskiner i 5700 serien, der har samme chipset som dig.......du har AMD-750 chipset, og ALLE i 5700 serien har VIA / Apollo PRO + chipset.....:o)
Avatar billede bigmike Nybegynder
21. august 2001 - 16:41 #5
hej mr Athlon

jeg må vist desværre skuffe dig for 5838 bruger også via chipset (det håber jeg da virkelig, for jeg har da opdateret min 4 in 1 flere gange :-))
og den der med converteren har jeg ikke hørt om før til amd,kun tilintel, så fortæl endelig mere for jeg har faktisk kigget lidt efter en sådan, da både duron og thunderbird er meget billiger.
den cpu der sidder i min 5838 slot A er de holdt med at producere, men jeg har fundet leverandør der har nogle 800 mhz liggende deraf hele pollemikken om min opgradering, og så kan jeg da fortælle dig at den vil koste ca 1400 kr. derfor vil jeg godt hører mere om en evt. converter da jeg jo ville kunne få en tunderbird 1400 for de samme penge ( ved godt den er alt for stor til mit bundkort, det var kun en prissammenligning) men jeg håber stadigvæk at jeg kan bruge den 800 mhz.
men det ville være rart at hører fra en eller anden der har prøvet at sætte en størrer cpu i 5838 det være sig 600 - 700 mhz bare for at hører om han havde haft nogle problemer med det
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. august 2001 - 17:03 #6
Jeg har lige talt med den kammerat, som har fortalt mig, at han havde set det. Han kunne selvfølgelig ikke huske hvor, andet end at det var på Amerikansk site somewhere.......han skulle nok prøve at lede efter den.....:o)

PS: Du har ret med det chipset......din model har også VIA i, men også et AMD-750.....