Avatar billede fhansen82 Mester
14. september 2015 - 15:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Difference mellem dags dato og registreret dato

Jeg laver et udtræk med PowerShell som CSV. Dette udtræk henter jeg ind i Excel. Det går meget fint. Jeg vil så gerne finde antal dage mellem udhentet dato og dags dato. Jeg døjer dog med datoformatteringen, som er forskellig (ved ikke hvorfor, men det må være en setting et sted i systemet). Derfor fremgår datoer i to formater:

dd-mm-åååå tt:mm
mm/dd/yyyy tt:mm:nn AM/PM

Jeg er som sådan ligeglad med hvilket format der bruges, og det er nok med bare dato uden tid og AM/PM. Jeg er blot interesseret i differencen i antal dage. Jeg har prøvet adskillige løsninger, men døjer med det amerikanske datoformat. Er det muligt at vælge "korrekt" format ved importering i Excel, eller skal man efterfølgende justere? I så fald, hvordan løses problemet, når jeg har mange celler?

=TODAY()-(Celle med dk dato), giver mig et tilfredsstillende resultat (behøver ikke være hele dage).

Jeg vil foretrække at oprindelige datoer ændres, frem for at ny kolonne benyttes, men hvis ikke det kan lade sig gøre, må det bare være sådan.
Avatar billede fhansen82 Mester
14. september 2015 - 16:06 #1
Fik ikke nævnt at DK datoer fremgår som Custom og EN/US datoer fremgår som General.
Avatar billede puggaard Praktikant
14. september 2015 - 18:38 #2
hmm - jeg kan ikke lige få et ark til at lave fejl. Jeg har lige trukket DK dato fra en EN/US dato, og det virkede fint. Kan du ikke blot markere kolonnen, og vælge formater cell / Dato / Placering (sprog)?
Avatar billede fhansen82 Mester
14. september 2015 - 22:41 #3
Det prøver jeg lige i morgen (ligger på arbejds PC). Men er det ikke mærkeligt, at de bliver formateret forskelligt?
Avatar billede fhansen82 Mester
14. september 2015 - 23:24 #4
Er det mon nemmere, at formatere dato i PowerShell koden i stedet? Her ikke lige kunnet finde noget konkret på hvordan jeg gør det. Kan også se, jeg skal skal skifte fra LastLogon til LastLogonTimeStamp, da jeg kører kode fra én DC ud af flere.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. september 2015 - 07:57 #5
Dit forslag med placering fungerede ikke. Jeg kan lige prøve at uploade et eksempelark senere i dag.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. september 2015 - 15:49 #6
Her har jeg uploaded et eksempel på data jeg har hentet ind: http://gratisupload.dk/f/8tkc9v6uor/

Hvis du kan få det til at virke, må du meget gerne fortælle hvordan.
Avatar billede fhansen82 Mester
17. september 2015 - 16:46 #7
Den oprindelige opgave er løst med PowerShell. Jeg kan nu hente ønskede data ud i ønsket format. Excel er derfor ikke nødvendigt, men kunne stadig godt tænke mig at vide hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke.
Avatar billede fhansen82 Mester
20. februar 2016 - 20:26 #8
Lukker spørgsmål