Avatar billede ranni Forsker
13. september 2015 - 13:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

S-VHS-C flimrer i afspilleren

Hej.
Jeg sidder netop nu og digitaliserer gamle bånd fra 90erne.
Nogle kører fejlfrit igennem næsten uden mistede Frames.
Som ventet er der som regel lidt de første 10-20 sec.
Nogle bånd er kun flimmer og er også tydeligt i søgeren, jeg sætter så et af de fejlfri bånd og den kører stadig fejlfri, det  e r  altså båndkvaliteten, der er skade på.
Jeg spoler frem og tilbage 3-5 gange , vrider kassetten, slår den hårdt mod marmorbordet, stadig flimmer.
Er der noget andet, jeg kan prøve, eller er det over venstre skulder ud i havebassinet ?????

NBNB Det er en S-VHS-C optager/afspiller.
Avatar billede finb Ekspert
13. september 2015 - 14:02 #1
Der er firmaer, der kan digitalisere VHS for dig, men det koster penge.
Avatar billede ranni Forsker
13. september 2015 - 14:17 #2
Jeg har ingen problemer med at digitalisere magnetvideo bånd.
Jeg har nok overført ca. 1000 bånd i kraft af, at jeg er kommet i den situation, at jeg ikke kan lave andet fra min rullestol.
Prof.firmaer påpeger tydeligt, at kun kvaliteten af båndet kommer på DVD eller filer.
Avatar billede ranni Forsker
16. september 2015 - 19:32 #3
Spørgsmålet/problemet er åbenbart ikke for nuværende deltagere af dette forum.
Det er måske fra før deres "tid" og ikke kan kende noget til VHS tiden ??
Avatar billede ranni Forsker
28. september 2015 - 09:56 #4
Jeg har åbenbart ret, deltagere af dette forum er for unge til at have viden om VHS produkter.

Jeg lukker