Avatar billede Pansho Praktikant
11. september 2015 - 15:53 Der er 10 kommentarer

Sandberg Floppy Mini Reader

Kære nørder...
Pc`er en Fujitsu Q900, max 3 år, Har lige været til eftersyn og fået udskiftet alle USB stikkende m.v.
Problemet: Jeg har forsøgt med 4 Floppy drev, de installerer driver, men kan ikke finde flopyen, Jeg har haft kontakt med Fujitsu support, som oplyste mig om at jeg skulle gå i Bios og ændre alt til Enable, det er gjort. Det har ikke løst problemet.
Har i et forslag eller en løsning osv.
Jeg bor i Kastrup på Amager.
Jeg venter på et svar.
Tak
Hilsen
Alf
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2015 - 16:28 #1
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Fjern drevet fra maskinen.
Så kan du se hvad win ved om alt på usb (også gamle installationer).
Fjern alt, der vedr diskettedrevet.
Genstart pc.
Tilslut drev og indlæs driver i den korrekte rækkefølge.
Så evt fremsig en lille bøn til Windows, og test.
11. september 2015 - 17:12 #2
HEJ,

Prøv om du evt. kan låne et nyt drev i forretningen du købte drevet/maskinen fra.

Fjern derefter alt om om Floppy-drev via USB, som Claes57 (#1) siger.

Installer det nye drev (det du låner fra forretningen) // Claes57

Virker dette er dit gamle drev defekt.

Virker det nye ikke, kan du dokumentere at din maskine (PC'en) ikke kan finde sine (nye!) USB-floppy-drev og da har forretningen, som solgte dig de gamle et problem (nemlig at få dem til at virke !)

Kristian
Avatar billede Pansho Praktikant
13. september 2015 - 17:41 #3
Tak for dit forslag. Desværre det fungerer ikke. Jeg har næsten forsøgt alt m.v. Både på min stationære og en bærbar med samme resultat. Jeg kom i tanke om mens jeg skrev til dig, om det evt. kunne være min antivirus program F-Secure som er installeret på begge.
Atter engang tak.
Hilsen
acn
Avatar billede Pansho Praktikant
13. september 2015 - 17:46 #4
Tak for fremsendte forslag. Desværre der er ret så langt fra Kastrup til Århus. Jeg bliver hjemme, og vil forsøge hos en bekendt om den virker der, ellers sender jeg den retur som jeg har aftalt med firmaet
Hilsen
acn
Avatar billede Pansho Praktikant
29. september 2015 - 08:24 #5
Jeg har ikke fået nogen løsning på mit svar
Avatar billede Pansho Praktikant
14. oktober 2015 - 15:17 #6
Jeg har ikke fået nogen løsning på mit spørgsmål
Hilsen
acn
14. oktober 2015 - 15:54 #7
Hej,

Jeg kan ikke tale for andre, men når jeg ikke har givet dig flere tilbagemelding(er), er det fordi jeg ikke ud fra de givne omstændigheder kan hjælpe dig mere. Jeg ved heller ikke hvad der er galt med din maskine og da jeg er for langt væk boende til at jeg bare kan droppe forbi (det kan tage op til 2 døgn og koste mig en mindre formue kan du vel regne ud, at det har jeg ikke mulighed for).

Jeg ville sende maskinen til importøren / forretningen (uanset hvor i DK det er) og bede dem fikse problemet, men det er du jo selv inde på.... og jeg tror mere og mere på at det er løsningen på dit problem.

KR
Avatar billede Pansho Praktikant
29. oktober 2015 - 17:18 #8
Tak
Alt er ok
Hilsen
Acn
Avatar billede Pansho Praktikant
13. december 2015 - 01:36 #9
Tak for dit svar
Avatar billede Pansho Praktikant
12. januar 2016 - 17:46 #10
Tak for løsningen