Avatar billede hanibald Mester
11. september 2015 - 09:17 Der er 1 løsning

Apache (XAMPP og WAMP) port 80 Windows 10 Pro og Skype

Ved start af Apache fra kontrolpaneler efter installation modtages beskeden at port 80 allerede kører.

Det skyldes at 'World Wide Web Publishing Service' (del af IIS) startes default sammen med Windows 10 Pro.

For at få Wamp / XAMPP til at køre:
- Højreklik på 'startvindue'
- Tryk 'Kør'
- tast 'services.msc'
- Find og selekter 'Tjenesten World Wide Web Publishing'
- Højreklik og tryk 'Stop'.

PS: Husk at Skype (når installeret) også default bruger port 80.
- Skype
- Indstillinger
- Forbindelse
- Fjern checkmærke fra 'Brug port 80 og 443 som alternativ til indkommende opkald'
Avatar billede hanibald Mester
11. september 2015 - 09:32 #1
.