Avatar billede JustSomeGuy Novice
09. september 2015 - 21:20 Der er 7 kommentarer

SSHD-disk vises ikke i BIOS og Diskhåndtering

Jeg har netop købt en Seagate Desktop SSHD - 4TB, som jeg vil bruge som mit andet drev (dvs. ikke boot/systemdrev).

Efter at jeg fik Diskhåndtering i Windows 7 (64 bit) til at detektere den ved at skifte min BIOS-settings til AHCI, virkede disken kortvarigt efter partitionering og formatering. Jeg igangsatte kopiering af data over fra en ekstern disk natten over, men om morgenen virkede drevet ikke længere og jeg kan nu slet ikke få det frem i Diskhåndtering eller se det i BIOS. (Jeg gemte desværre ikke den fejlmeddelelse, der var poppet op, men det var noget med I/O settings, tror jeg.)

Jeg har seneste BIOS-firmware til mit motherboard, et Gigabyte GA-HA65M-D2H-B3.

Normalt ville jeg bare sende drevet til reklamation, men jeg har købt det ved Happii.dk, og i deres betingelser står der, at de tager 500 kr i timen for fejlsøgning hvis der ikke konstateres fejl.

Derfor vil jeg gerne være sikker på, at der ikke er andet, jeg kan gøre.

Jeg har også prøvet at koble drevet til samme pc samt en bærbar med Windows 8 via USB/IDE-kabel uden noget resultat.
Avatar billede JustSomeGuy Novice
10. september 2015 - 08:32 #1
Tilføjelse - for at gøre mit spørgsmål tydeligt, er der så andet, jeg kan gøre for at finde drevet i Windows? Software/tools?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2015 - 08:46 #2
Prøv i Kontrolpanel Enhedshåndtering højreklik på Diskdrev søg efter hardwareændringer
http://gratisupload.dk/f/8th8ugncu0/
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2015 - 08:50 #3
SSHD - 4TB,? 120.000,00 Kr.???
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2015 - 09:01 #4
Glem #3 kan se det er det samme som tidligere hed Hybrid HD
Ps de tåler ikke at blive Defragmenteret!
Avatar billede JustSomeGuy Novice
10. september 2015 - 16:26 #5
Hej, tak for forslaget.

Drevet dukker desværre ikke frem under Diskdrev ved 'søg efter hardwareændringer'.

Når jeg sætter det til via sata-kabler, kan jeg dog høre dat det 'klikker' eller laver lyde ved opstart - det sker ikke via USB/IDE-kabel.

Og ja, det er en hybrid-disk til blot små 1200 kr. :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. september 2015 - 20:20 #6
Prøv at se i Diskhåndteringen om du bliver bedt om at aktivere der?
http://web.gratisupload.dk/f/8n9k2638h9/full
Avatar billede JustSomeGuy Novice
11. september 2015 - 09:47 #7
Jeg kan desværre slet ikke se drevet under diskhåndtering.