Avatar billede Whitemars Nybegynder
08. september 2015 - 16:39 Der er 2 kommentarer

Teknologi projekt "omstilling" Htx 2. år, vi mangler lidt brainstorm ideer

Hej, vi er 4 elever på htx som har fået et teknologi projekt med overemnet Omstilling og vi har valgt at gå i en retning med "Energi"
vi mangler dog stadig både nogle emne ideer og produkt ideer, alle ideer er velkomen her :)

På forhånd  Tak :D
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2015 - 18:17 #1
omstilling/energi kan fx være at flytte sit energiforbrug fra det mest belastede tidspunkt (dagtimer omkring spisetid) til nattetimer, hvor el typisk er billigere. Det er så ret dumt, hvis man skal have vaskemaskine/tørretumbler osv kørende midt om natten, så Tesla har tænkt (og Mercedes har lavet en lignende dims - der kommer flere)
http://www.teslamotors.com/powerwall
kan oplade med solenergi i dagtimer, og billig strøm om natten, og kan så køre sine maskiner når man vil med oplagret energi.
Det giver en mere jævn belastning hos el-producenter, som så kan nøjes med mindre el-værker, og samfundet og den enkelte bruger sparer penge.
Avatar billede Whitemars Nybegynder
08. september 2015 - 20:44 #2
Tak for svaret claes57 det er et ret spændende emne du fandt der :) men vi skal nok lige igennem en del mere brainstorm inden vi kommer frem til det vi vil arbejde med :)