Avatar billede dkclajen Juniormester
06. september 2015 - 10:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til underformular

Findes der en anden måde hvortil man kan lave underformular.

Bagtanken ved det er at jeg gerne vil være fri for alle de "grå" kanter med overskrift og ligende, dog skal det jo stadig være en form for en tabel.

Er min tanke meget uklart? Så må i lige spørger, så skal jeg prøve at omformulere mig. :)
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2015 - 10:34 #1
not sure what you are trying to achieve.

Normally a sub form is used for entering data which has a relationship to the data on the main form. Instead of a sub form you can always open another form to enter the same data you wold have entered on sub form. But either way you need a form of some sort.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
06. september 2015 - 11:20 #2
i underformularen skal du angive standartvisning til Dataark - så ligner den et regneark (formularegenskaber | standardvisning)
Avatar billede dkclajen Juniormester
06. september 2015 - 11:23 #3
Ligesom Excel har de grå felter (a, b, c. . . . . ) og (1, 2, 3. . . . ) har en underformular og det med visning som Dataark, det er De grå felter jeg gerne ville have været for uden hvis man kunne det?
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2015 - 11:42 #4
not sure if its something like this your after

http://www.access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=171247
Avatar billede MSchlamovitz Mester
06. september 2015 - 11:52 #5
Nej - i Datarkvisning må du leve med, at feltnavnene står over hver kolonne og at der er en postvælger i venstre side.
Alternativt må du lave en formular med visning: fortløbende formular, slå formularhoved/ -fod fra og slå sidehoved og -fod fra, og placere felterne tæt sammen på én række.
Avatar billede dkclajen Juniormester
06. september 2015 - 12:31 #6
Terry>> Når jeg læser dit link igennem lyder det som om det er hvad jeg søger, kan dog ikke få det til at virke. Dem jeg vil have væk er jo de felter hvori der er en lille pil som bruges til filter.

MSchlamovitz>> Jeg er jo stille og rolig kommet frem til at man på den her måde må leve med dem, er jo også derfor overskriften hedder "alternativ til underformular" :)
Men er ikke helt med på hvad du mener i dit alternativ?
Avatar billede mugs Novice
06. september 2015 - 13:26 #7
Den formular der ligger til grund for underformularen skal du simpelthen formatere, og derefter lave underformularen.
Avatar billede dkclajen Juniormester
06. september 2015 - 16:16 #8
mugs>> Så det du siger er altså at jeg opretter en underformular som jeg plejer, sletter alt hvad der hedder tekstbokse, navnebokse osv for derefter selv at oprette de bokse jeg lige har slettet?
Avatar billede mugs Novice
06. september 2015 - 19:27 #9
Nej - Du opretter en formular og formaterer den ved a slette de objekter du ikke ønsker, herunder f.eks. navigationsknapper, tekstbokse m.v. Når formularen som du ønsker den, laver du underformularen med postkilde i formularen.
Avatar billede dkclajen Juniormester
07. september 2015 - 06:46 #10
Mugs>> kan ikke rigtig få dit til st virke, dog har jeg selv fundet en anden løsning. Så lukker bare her.
Avatar billede terry Ekspert
07. september 2015 - 09:26 #11
Can you tell us how you solved it please?
Avatar billede dkclajen Juniormester
07. september 2015 - 16:49 #12
Selvfølgelig,

Fandt ud af at man ved hjælp af "forløbende formularer" kunne bygge den op som det jeg eftersøgte.
Avatar billede terry Ekspert
07. september 2015 - 17:56 #13
tak :-)
Avatar billede dkclajen Juniormester
07. september 2015 - 18:36 #14
Selv tak Terry. 😊👍