Avatar billede kurtp Nybegynder
18. januar 2000 - 16:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Disk-doctor blander sig i Scandisk's arbejde

Når "AutoScan" er slået til i MsDos.sys og maskinen går ned, skulle maskinen starte op ved at kontrolere harddisken med "Scandisk" men derimod kommer Nortons disk - doctor frem og starter på at kontrolere disken. Hvis dette program skulle have lov til at gøre arbejdet færdigt ville det tege hele dagen!!!! Hvordan får jeg "Scandisk" tilbage og hvordan er fejlen opstået
PS: Geninstallering af Win98 dur ikke

mvh Kurt
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. januar 2000 - 21:27 #1
Prøv at gå ind i options for norton utilities (er det ikke det program du har???), hvor der er et punkt som hedder noget med om du vil skifte scandisk ud med disk-doctor...

Det skulle være rimelig let at finde, og det er ret sikkert dér fejlen ligger...
Avatar billede raune Nybegynder
19. januar 2000 - 10:51 #2
jeg har selv harft samme problem men jeg synnes nu at disk-docktor er langt bedre til at finde fejl end scan disk men også en smule langsommer men det går altså ikke så langsomt
Avatar billede th Nybegynder
19. januar 2000 - 19:27 #3
Under instalationen af Norton disk doktor mener jeg at du vælge om Norton disk doktor skal erstatte skandisk. Så prøv først at afinstalere Norton disk doktor, og bagefter instalere den igen, men husk at den IKKE skal erstatte skandisk.
Avatar billede kurtp Nybegynder
20. januar 2000 - 22:45 #4
Jo, det går langsomt især når man har
28Gb. som skal undersøges.
Jeg har smidt Norton ud.

Men et eller andet sted må win98 have fået beskeden om at andvende Diskdoktor
Men hvor?

Hvad er filnavnet på "DiskDoctor"?
Avatar billede wiking Nybegynder
25. januar 2000 - 08:24 #5
Jeg havde også samme problem, men da jeg slettede mit Windows, slettede en masse unødige filer gik det 100 gange hurtigere. Nu kan det tage 5 minutter for alle mine drev (Jeg har samlet 80G).