Avatar billede fbold Nybegynder
20. august 2001 - 20:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Den største virus

Hej alle eksperter!

Så blev det min tur, for første gang i mit liv, har jeg fået en virus på computeren, og det har jeg så fået nu, og det er den største virus af dem alle lige nu virusen hedder:
W32.Sircam.Worm@mm

Jeg har prøvet at downloade en fil inde fra www.antivirus.com , hvor de beskriver virusen, og hvad man skal gøre, for at fjerne den, men det hjælper ikke hos mig. Det der er problemet hos mig er, at når jeg enten skal sende eller modtage email inde i Outlook Express, så får jeg denne meddelelse:

En Outlook Express-lagerfil kan være beskadiget. Brug et hjælpeprogram som f.eks. ScanDisk til at undersøge og reparere beskadigede filer. Konto: \'mail.fbold.dk (1)\', Server: \'mail.fbold.dk\', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800C0155

Jeg har prøvet at afinstallere Outlook Express og installeret det igen, men det virker ikke. Er der nogen der kan hjælpe mig med, at fjerne virusen.

I må gerne skrive punkt for punkt hvad det er jeg skal gøre.

På forhånd tak.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
20. august 2001 - 20:49 #1
På denne side http://www.wild-game.dk/metacrawler/categ.asp?cat_id=77 finder du programmet  CleanSC.COM Ver 1.5 den fjerner alle spor efter virusen
Avatar billede lingoman Nybegynder
20. august 2001 - 20:51 #2
www.centralcommand.com har de en gratis online virus scanner OG cleaner. Den virker
Avatar billede fbold Nybegynder
20. august 2001 - 20:57 #3
til bobbedude:
nu har jeg downloadet det program, den siger at jeg ikke har en virus W32.Sircam.Worm@mm på min computer, men alligevel, når jeg åbner outlook express, så kan jeg ikke modtage eller sende emails den siger:

En Outlook Express-lagerfil kan være beskadiget. Brug et hjælpeprogram som f.eks. ScanDisk til at undersøge og reparere beskadigede filer. Konto: \'mail.fbold.dk (1)\', Server: \'mail.fbold.dk\', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800C0155

hvorfor gør den det, og hvordan kan jeg ændre det?

jeg har prøvet at lave en scandisk og en virus-check, men uden resultat.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
20. august 2001 - 22:21 #4
fbold  >> du kan få fat i mig på ICQ 72376828
Avatar billede fcs Novice
20. august 2001 - 23:12 #5
En god online scanner, der kan finde Sircam (har selv checket hos en ven der var inficeret: http://housecall.antivirus.com/pc_housecall/

Informationer til at fjerne (både via et program, men også manuelt): http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_SIRCAM.A

Disse tools virker også - har testet ;-)
Avatar billede fbold Nybegynder
20. august 2001 - 23:16 #6
jeg har ikke W32.Sircam.Worm@mm (SIRCAM VIRUS) jeg har bare et problem, når jeg skal modtage emails, for så siger den:

En Outlook Express-lagerfil kan være beskadiget. Brug et hjælpeprogram som f.eks. ScanDisk til at undersøge og reparere beskadigede filer. Konto: \'mail.fbold.dk (1)\', Server: \'mail.fbold.dk\', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800C0155

Hvad betyder det, og hvad skal jeg gøre?
har både lavet Scandisk og virus-check

Avatar billede fcs Novice
20. august 2001 - 23:23 #7
Det betyder at den fil eller mappe du gemmer dine mails i er beskadiget og at der derfor ikke kan gemmes noget i den.
Avatar billede fbold Nybegynder
20. august 2001 - 23:27 #8
jeg kan ikke engang slette emails fra indbakke, der er ca 485 emails i, hvad gør jeg?
tror i at det kan være derfor?
Avatar billede fcs Novice
20. august 2001 - 23:44 #9
Ja, det kan sikkert godt være derfor. Måpske var det på tide at afinstallerer Outlook og så geninstallere (eller helt formattere)
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2001 - 01:39 #10
Jeg synes heller ikke at fejlbeskeden er særlig svær at forstå! Den siger jo direkte at en \"lagerfil\" kan være beskadig....

Det behøver jo ikke at være en fejl som Scandisk kan se ...
Avatar billede osj Nybegynder
10. september 2001 - 23:53 #11
Avatar billede osj Nybegynder
10. september 2001 - 23:54 #12
Avatar billede fcs Novice
01. oktober 2001 - 16:26 #13
takker for point ;-)