Avatar billede arnepedersen Forsker
21. august 2015 - 09:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 10

Microsoft har telefonisk sagt at Avast virusprogram ikke er godt til Win10, derimod anbefaler de AVG.

Den har jeg nu installeret. Den virker fint, men jeg har downloadet den betalte udgave. Jeg bliver så gjort opmærksom på den snart udløber.
Samtidig vil de gerne sælge mig deres Tune-up udgave(som jeg også prøver).

Mit spørgsmål til jer er:
Er AVG så et godt køb?
Er AVG Tune-up et godt køb?

Eller har i en bedre løsning, gerne gratis?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2015 - 10:08 #1
blandt de gratis vandt panda senest - den har jeg så valgt. Fik efter lidt tid et tilbud til familiepakke (3 licenser) i betalingsversion. Den gik jeg over til for at få firewall og viruskontrol i samme pakke.
http://www.pandasecurity.com/denmark/homeusers/solutions/free-antivirus/
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2015 - 10:10 #2
btw: glem alt om tune-up og den slags programmer. Det klares med malwarebytes, adwcleaner og styring af de ting, der starter med windows.
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. august 2015 - 10:36 #3
Ok.
claes57, mener du Panda er mere effektivt end AVG og Avast?
Jeg tænker udelukkende på de gratis udgaver:
Mvh. Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2015 - 11:10 #4
jeg tog testen omtalt i computerworld, og så på hastighed, sikkerhed og falske positive. Efter mit point-system, hvor sikkerhed vægtede mest, så var panda vinder.
Avatar billede Pingu87 Nybegynder
21. august 2015 - 11:37 #5
Hej Arne,
Ved ikke om denne løsning er for alle eller om det kun er fattigrøve som mig der benytter sig af den, men jeg bruger også AVG, den gratis version, og hver gang at den udløber (sker vist kun når man vælger at opdateret), så sletter jeg den blot og installerer en ny gratis version igen. Synes nemlig at gratis versionen giver mig fin beskyttelse til mit behov, men som sagt kan de være at du har brug for et andet beskyttelsesniveau.
Overordnet set er jeg tilfreds med AVG - som ihvertfald har opsnappet et par trusler fra suspekte hjemmesider her på det sidste :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2015 - 17:02 #6
AVG, den gratis version, og hver gang at den udløber (sker vist kun når man vælger at opdateret), så sletter jeg den blot og installerer en ny gratis version igen.

AVG i den gratis udgave udløber ikke på noget tidspunkt prøv at læse hvad der står på skærmen inden i klikker med musen.

Der er ikke beskyttelse i AVG's gratis eller købe antivirus når man skal betale for at vare, når man handler online ( shopping Protection ) hvilke fremgår at AVG hjemmeside. Rul ned på siden.
http://www.avg.com/eu-en/buy-antivirus

Test i computer blade er fra AV TEST klik på "Protection" for at  rangliste.
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

eller AV Comparative
http://www.av-comparatives.org/dynamic-tests/

Panda antivirus free har ligget højt placeret i mange år i diverse test. Det ændre dog ikke på at der selvfølgelig er mangler i et gratis antivirus program hvad sikkerhed angår.

Panda antivirus Free vs Pro
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/microsoft-mislabels-google-chrome-as-malware.html

De gratis programmer er smagsprøver der skal logge folk ind på deres hjemmeside, og er ikke beregnet til at beskytte en computer med.

TÆNK "Gratis antivirus-programmer kan være nok til at færdes sikkert på nettet - men de giver ikke fuld beskyttelse."
http://taenk.dk/test/antivirus-programmer
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2015 - 17:06 #7
Rettelse : Der er ikke beskyttelse i AVG's gratis eller købe antivirus når man skal betale for en vare.
Avatar billede milter Ekspert
21. august 2015 - 20:55 #8
Avast skriver på deres hjemmeside, at den nyeste version af deres gratis version er kompatibel med:

Windows 10 except Mobile and IoT Core Edition (32 or 64-bit); Windows 8.1 except RT and Starter Edition (32 or 64-bit

og:

Avast Free Antivirus 2015 is not supported on Microsoft Windows Server operating systems, or any operating systems which are not specified.

Det betyder kort sagt, at på en "normal" bærbar eller stationær maskine med Windows 10 burde der ingen problemer være med Avast Free .

Som claes57 skriver, ignorer alt om den tune-up, som AVG prøver at prakke dig på. Min egen version af AVG Free prøver det regelmæssigt.

Hvis du tidligere har brugt Avast Free, hvis du kan lide den og ikke har haft problemer med den, så fortsæt med den.

Husk, at før du installerer et nyt antivirusprogram, skal alle de eksisterende fjernes først.
Avatar billede kurtba Ekspert
22. august 2015 - 00:48 #9
Jeg bruger Avast med win 10 uden problemer.Tidligere brugte jeg AVG, men den synes jeg efterhånden tog for mange resourcer, så derfor skiftede jeg.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2015 - 17:39 #10
Det betyder kort sagt, at på en "normal" bærbar eller stationær maskine med Windows 10 burde der ingen problemer være med Avast Free .

#8 Det kommer an på hvilke version af avast man har.

blog.avast.com
https://blog.avast.com/2015/06/03/latest-versions-of-avast-compatible-with-windows-10/

Will Avast be compatible with Windows 10?

In short, ensuring that Avast is compatible with Windows 10 is quite simple. Avast version V2015 R2 and newer are already compatible with Windows 10. Users who currently have V2015 R2 or newer installed and plan to update from Windows 7 or 8 to Windows 10 will automatically have Avast transferred to Windows 10 at the same time.

For users currently using older versions of Avast, we highly suggest updating your Avast product prior to updating to Windows 10 to ensure an easy, hassle-free transition.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2015 - 17:49 #11
Check om Avast opdateret. ( How to check if Avast 2015 is up to date ).
https://www.avast.com/en-eu/faq.php?article=AVKB34
Avatar billede milter Ekspert
22. august 2015 - 18:08 #12
#10.

Yep, og derfor skriver jeg også i #8:

"Avast skriver på deres hjemmeside, at den nyeste version af deres gratis version er kompatibel med ..."
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. august 2015 - 10:23 #13
Jeg har genetableret Avast, og det virker fint. Tak for jeres input. Vælger at tilbyde pixxel point. håber det er ok.
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. september 2015 - 13:50 #14
Ok, så lukker jeg. Tak for hjælpen til alle.
Arne