Avatar billede giismo Novice
14. august 2015 - 17:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 > Windows.old

hejsa

har lige opgraderet til Windows 10, super version, men denne opgradering har efterladt en mappe på mit C: drev, der hedder Windows.old går ud fra det er den gamle Windows 7 der er pakket sammen i denne mappe.

er der nogen der ved om man kan slette denne mappe, og hvordan skal man evt. gøre det, har prøvet men den vil ikke køre gøre det helt.

grunden til en sletning er pga. det er en mappe der optager en del plads, ikke mindre end 30.6 GB

håber på der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede DanishBear Seniormester
14. august 2015 - 17:30 #1
Brug "Diskoprydning" i Win 10 :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2015 - 17:41 #2
Inden du går til sletning så kontroller at der ikke ligger noget under brugere dine mapper som ikke er overført jeg har lige været udsat for en der manglede nogle filer der ikke var overført og hun havde slettet Windows old
Avatar billede giismo Novice
14. august 2015 - 17:45 #3
diskoprydning fandt kun 71.3 Mb. fra C: drevet, og der blev ikke fundet noget fra Windows.old mappen, så det kan jeg ikke lige bruge.
Avatar billede giismo Novice
14. august 2015 - 17:46 #4
der ligger ikke noget der ikke er overført, men jeg kan ikke få lov at slette mappen windows.old
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2015 - 18:07 #5
Har du prøvet i toppen af oprydning flere instillinger der skal den fremkomme!
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2015 - 18:33 #6
DU SKAL TRYKKE PÅ DEN FANE NEDE TIL HØJRE HVOR DER STÅR RYD OP I SYSTEMFILER
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2015 - 18:34 #7
Det er nede til venstre sorry
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2015 - 18:53 #8
Typisk, så giver win10 dig 30 dage til at gå tilbage til gammel version. Derfor er der lidt bøvl med at slette mappen - men når de 30 dage er gået, så skulle den forsvinde af sig selv (windows kan ikke bruge den længere).
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 21:16 #9
Hvis du ikke vil vente, så boot op på en Linux Live-CD og slet den windows old, det gjore jeg.
Avatar billede giismo Novice
14. august 2015 - 21:22 #10
det giver mening, tak for svaret, jeg venter til de 30 dage er gået.