Avatar billede solsen Nybegynder
20. august 2001 - 19:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RAM og Windows 98

Jeg har på Microsoft\'s support sider fundet ud af at Windows 98 kan håndtere op til 2 GB ram, men hvordan.

Jeg har selv 1 GB, og når jeg booter Windows 98, så fejler den, og fortæller mig at der er for lidt fri hukommelse til indlæsningen af Windows... Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Webmasteren Praktikant
20. august 2001 - 19:44 #1
Hmm, synes ellers jeg har læst på Micrpsoft´s HP, at Win 98 kun kan klare 512 MB RAM... Men har også hørt andre som har over 512 som ingen problemer har......
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2001 - 19:54 #2
Hvis du kan læse engelsk, omhandler denne side præcist dit problem, samt giver en forklaring derpå:
http://www.dewassoc.com/support/win98/win9x_512memory.htm
Avatar billede anje Nybegynder
20. august 2001 - 22:15 #3
Hmm, læs i brugerhåndbogen hvad din pc-er understøtter.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. august 2001 - 09:15 #4
Hvor meget ram har din BIOS registreret?

Har BIOS ikke registreret din ram, vil Windows ligeledes ikke have den registreret.

Det kunne betyde flere ting.

- defekt ram
- din maskine understøtter ikke mængden af ram
- din maskine understøtter ikke typen af ram

NanoQ
Avatar billede solsen Nybegynder
23. august 2001 - 10:59 #5
Problemet er løst !

Installation af Windows 2000 i stedet for.
Windows 98 kan ikke og kommer aldrig til at understøtte den pågældende RAM mængde.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. august 2001 - 11:05 #6
hvorfor tager du selv point? - tonnybrandt gav dig det korrekte svar!
Avatar billede solsen Nybegynder
23. august 2001 - 11:29 #7
Ved det.. det var rent faktisk en fejl...
Jeg forsøgte at stoppe browseren, efter jeg opdagede at jeg valgte den forkerte person i listen, men for sent... Beklager :(
Avatar billede solsen Nybegynder
23. august 2001 - 11:33 #8
tonnybrandt - Gå ind på følgende spørgsmål, ob besvar det for at få dine 60 point ... :)

http://www.eksperten.dk/spm/101423
Avatar billede Webmasteren Praktikant
23. august 2001 - 14:46 #9
Det var det jeg sagde... Win 98 kan ikke klare så mange RAM...