Avatar billede akselj Nybegynder
10. august 2015 - 21:54 Der er 1 kommentar

To harddiske Win7

Jeg har hidtil brugt to stationære PCer med KWM omskifter men vil kombinere dem til en.

Jeg har brug for to harddiske med hhv "win7 32 bit" og "Win7 64 bit" fordi jeg har noget hardware der ikke kan køre 64 bit.

Hvis jeg sætter 32 bit harddisken i den PC der hidtil har kørt 64 bit (og omvendt) kan den ikke starte, i følge log fra diskrep på grund af ændret hardwarekonfiguration.

Hvad kan jeg gøre?

Vil helst beholde den hardware som hidtil har kørt 32 bit pga. flere tilslutningsmuligheder (firewire og flere SATA)

Hvis jeg sætter 64 bit harddisken i og laver en reparationsinstallation vil den så virke med ændret hardware?
(jeg har klonet den)

Jeg håber der er nogen her der har erfaringer med dette.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2015 - 10:50 #1
jeg ville gøre det på en anden måde.
1) via fx windows let overførsel tage en backup af alle data og opsætning på 64-bit.
2) slette 64-bit disken
3) sætte 64-bit disken i 32-bit maskinen, og evt justere bios
4) installere win-64 på 32-bit maskinen i dual-boot
5) boote og vælge 64-bit, og via windows let overførsel få data ind igen