Avatar billede eiken Nybegynder
09. august 2015 - 19:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vista vil ikke opdaterer til Internet Explore 9

Jeg har fået en Aser Aspire E380 med Windows Vista.
Vista henter selv opdateringer automatisk.
Den kører kun Internet Explore 7.
Jeg har hentet Internet Explore 9 (IE9-WindowsVista-x86-enu.exe).
Men når jeg prøver at installerer, åbnes: https://support.microsoft.com/da-dk/kb/2399238
Der opstod en fejl
Prøv anmodningen igen senere.
Og det har jeg nu prøvet i 2 måneder.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2015 - 20:51 #1
Er computeren ellers opdateret i Windows?
Tænker også på de brugerdefinerede opdateringer (frie)
Kunne måske være en der skal bruges for at komme videre.
Avatar billede overloaded Mester
09. august 2015 - 21:22 #2
Hvad med at bruge Firefox i stedet for IE.
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Avatar billede eiken Nybegynder
11. august 2015 - 14:56 #3
#1  Ja alt er opdateret også de frie opdateringer.
---
  Desværre har det gjort computeren meget langsom, ligesom var det en 32 bit XP home.
Avatar billede eiken Nybegynder
11. august 2015 - 15:10 #4
#2  Firefox er sikkert fin for dem som kan finde ud af det.
Men det kan jeg ikke.
Du gir måske support/hjælp til firefox ?
  Generelt skal fanebrowsning slåes fra, downloads skal gemmes i flere specielle mapper, så f.eks. .torrent automatisk havner i mappen Torrent.
Google Crome er ligeså indviklet som Firefox.
Så jeg holder mig til IE med google.dk som startside.
Hvis jeg kan få lov til det, jeg ved ikke hvad en Vista kan finde på.
Avatar billede eiken Nybegynder
11. august 2015 - 15:34 #5
220661
  1961, så må man være expert i XP og sikkert lige så god til 7 og 8.1. 10.
Jeg gir gerne 500 point for en let løsning af opdatering fra XP 64-Bit til Win7. + 4800 hvis jeg får sat installationen tilpasset til mig.
De gange jeg har prøvet ville 7, 8.1 intialiserer mine harddiske. Hvilket vil sige at partioner slettes og disken skal formateres før den kan ses.
Jeg er blevet foreslået at flytte filer (XP til 7) gennem netværk
men så skal jeg til at investerer i nye HD, og det vil være meget dyrt.
Jeg har imellem 360 og 400 HD's (80GB til 6TB).
Avatar billede eiken Nybegynder
21. august 2015 - 06:42 #6
Problemet er løst.
Der var en som foreslog at opdaterer til IE 8 og derefter til IE9,
Det virkede fint.
Tak for indlæg og forsøg på at hjælpe.
:)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2015 - 13:05 #7
velbekomme.
Avatar billede eiken Nybegynder
26. august 2015 - 21:40 #8
Hvis nogen vil have point for deres indlæg og forsøg på hjælp så læg venligst svar.
TAK
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2015 - 21:48 #9
Springer over med point.

#5 Ja XP er den jeg har haft længst 2005 til 2014. Det var et dejligt system.
Kører nu Win 8,1 med Classic Shell og med den klassiske brugerflade, og et par Windows 7 maskiner. Startede i 1999 med Windows 98SE på den 1 computer vi fik.

Jeg hjælper kun herinde, og de allernærmeste venner med pc.
Jeg har ikke tid og lyst til at bruge mere tid på det. Der skal også være tid til fritid med konen :-)
Avatar billede eiken Nybegynder
14. oktober 2015 - 00:11 #10
OK