Avatar billede Slettet bruger
18. maj 1999 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

esked.dkÆndring af TAB-størrelse

Hvordan ændre jeg størrelsen af TAB?
Avatar billede sirius Nybegynder
18. maj 1999 - 13:53 #1
er det det mellemrum der kommer når du trykker tab du vil ændre ?¿?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 1999 - 13:55 #2
YEP!
Avatar billede jespers Nybegynder
18. maj 1999 - 13:56 #3
I menuen "format" vælges "tabs" eller "tabulator". Her kan du selv bestemme intervallerne og udgangspunkt for indrykninger (Word 97/98).
Avatar billede jgc Nybegynder
18. maj 1999 - 13:57 #4
Du kan sætte en tab ved at klikke med musen på linealen. Hvis du vil have præcist placerede tabs skal du bruge menuen "Formater||Tabulatorer" - her kan du sætte og slette tabulatorer som du har lyst.

/Jens
Avatar billede dll Nybegynder
18. maj 1999 - 13:57 #5
Vælg Tabulator i menuen Formater - og skriv det ønskede "mellemrum" der... det er vel det du mener!?!
Avatar billede bkp Nybegynder
18. maj 1999 - 16:42 #6
Øverst i linialen (Hvis den er vist, ellers slå den til) er der nogle små vinkler, dem kan du rykke i med musen eller lave nye ved at klikke på linialen.
I venstre side af liniealen er der et lille icon som viser hvilken tabulator (venstre, højre osv.) der vil blive indføjet når du trykker på liniealen, tryk på iconet til det ønskede tab er vist og tryk så på linealen.
Du lærer mest ved at prøve dig frem!
Avatar billede lolholm Nybegynder
19. maj 1999 - 23:20 #7
Hvis det er dine standard tabulatorer, altså de små - næsten usynlige streger du ser lige under din lineal, som du vil ændre, går du ind i tabulatorer i menuen format og du vil så øverst til højre se et felt til standardtabulatorer, ellers kan jeg se at du har fået masser af tips til at ændre på de vilkårlige tabulatorer.