Avatar billede condor Nybegynder
20. august 2001 - 18:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problmer med nero/mpeg

når jeg prøver at burne en skive til vcd/svcd fra en eller anden mepg fil, så kommer nero med denne melding!!! nogle der lige ved hvad jeg gør forkert, er det noget der mangler som fx en mpeg2 afspiller eller noget helt 3......

*****************************************************
the file e:\\analize.mpeg is a invalid,
need MPEG-2 which was encoded for super video cd:
audio:44,1khz mpeg-1/2,layer 2; stereo/dual-channel/multi-channel video: 480x480 at 29,97hz or 480x576 at 25hz

analysis of the file found
-stream encodning which is invalid for a video-cd
-no video
-no audio

******************************************************
Avatar billede condor Nybegynder
20. august 2001 - 18:17 #1
glemte lige at tilføje at det kun er nogle af mpeg filerne den gør det med...men problemet kan også opstå under burning til vcd og ikke svcd
(samme fejlmelding)
Avatar billede spiri Nybegynder
20. august 2001 - 18:39 #2
Hvis du skal lave en VCD skal din mpegfil opfylde disse betingelser:

MPEG Files
24 Bits, 352 x 288, 25 fps
(MPEG-1)
Video Data Rate 1123 Kbps
Audio Data Rate 224 Kbps
Layer 2, 44.1 kHz, Stereo

Og med SVCD (tror jeg):
MPEG Files
24 Bits, 720 x 576, 25 fps
(MPEG-2)
Video Data Rate 4000 Kbps
Audio Data Rate 256 Kbps
Layer 2, 44.1 kHz, Stereo

Konvertér dine filer først.
Avatar billede condor Nybegynder
20. august 2001 - 22:58 #3
ok, men hvordan finder man lige ud af om ens forskellige mpeg filer opfylder disse krav ??
Avatar billede condor Nybegynder
20. august 2001 - 23:04 #4
men jeg mener bare at jeg før har kunne lave dem om til vcd/svcd uden de helt store problemer!!
jeg har på fornemmelsen at der mangler en eller anden fil som har en forbindelse med mpeg 1/2 ???
jeg aner det ikke, men why not
er der andre gode forslag ville jeg takke og bukke for at få det til at virke :o)
Avatar billede condor Nybegynder
20. august 2001 - 23:26 #5
hmmm er mine point for små eller ???????
Avatar billede spiri Nybegynder
20. august 2001 - 23:33 #6
Du kan konvertere dem med f.eks Ulead Videostudio

http://download.cnet.com/downloads/0-10079-100-5137763.html

Jeg tvivler på at du mangler en fil for at kunne brænde dine mpg filer over på CD(VCD,SVCD).

Hvilken version af Nero bruger du?
Avatar billede spiri Nybegynder
20. august 2001 - 23:34 #7
Prøv forøvrigt lige dette program istedet for Nero:

http://download.cnet.com/downloads/0-1896417-100-2040077.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.2040077

Det fortæller dig mere detaljeret hvad der er galt med dine filer.
Avatar billede bachmand Nybegynder
21. august 2001 - 15:48 #8
Hej, prøv at se på http://www.vcdhelp.com/ og nar mig om der ikke er svar på dit spørgsmål her. Se under \'CONVERT\' og \'AUTHOR\'.

Jan
Avatar billede condor Nybegynder
21. august 2001 - 23:16 #9
jeg har nu prøvet at hente de to programmer-specielt nti er da meget fedt :0)
men men men enten er jeg dum som en svingdør eller også fatter jeg bare ikke noget, i det program der hedder Ulead VideoStudio 5.0 Trial kan jeg slet ikke se sammenhængen i det med at skulle lave en mpeg
jeg har også prøvet flaskmpeg, men i dette program kan jeg kun lave mpeg til avi og ikke omvendt hvilket også var en af mine problmer