Avatar billede Cedde Praktikant
15. juli 2015 - 16:20 Der er 7 kommentarer

Kopi af celle fra worksheet til worksheet

Hej alle

Jeg har to sheet *Bygningsdelsoversigt' og 'Keynote'

Jeg mangler en tekst i mit 'keynote' worksheet. Den skal findes ved at tage cellen som ligger til venstre for en celle i 'bygningsdelsoversigt' som egentlig er kopiret fra en celle der ligger til højre for cellen som jeg mangler i 'keynote'.

Er det muligt at lave en formel der lyder nogenlunde sådan?

Det lyder lidt indviklet jeg :)
Avatar billede kim1a Ekspert
15. juli 2015 - 16:49 #1
Du skal bruge funktionen lopslag.
Syntaksen er (i en linje, blot lavet her for overskueligheden):
=lopslag(
Det du vil finde;
Der hvor du vil finde det;
Det kolonne nummer du vil returnere hvis du finder det;
falsk [for eksakt match] sand [for omtrentlig værdi])

Denne funktion søger altid mod højre så du skal have lavet en støttekolonne hvis jeg forstår det korrekt.

Du kan evt. uploade et eksempelsark til gupl.dk så skal jeg skrive den ind for dig - det kan være det gør det nemmere at forstå.
Avatar billede Cedde Praktikant
16. juli 2015 - 08:19 #2
Det tror jeg også det er. Jeg er desværre ikke så skrap i excel :)

Den ligger her. http://gupl.dk/f/8skn6d5bcr/full
Avatar billede Cedde Praktikant
16. juli 2015 - 08:21 #3
For lige at gøre det klart så er det kolonnen der hedder 'keynote' i sheetet 'keynote - Søjle typer' hvor der er selve "regnestykket" skal laves.
Avatar billede kim1a Ekspert
16. juli 2015 - 10:51 #4
Her er filen med formlen i. Bemærk at jeg som forventet måtte lave en kolonne i fanen bygningsdelsoversigt for at kunne lade opslaget returnere værdien fra kolonne a.

Jeg har markeret i begge faner hvor jeg har tilføjet noget:
http://gratisupload.dk/f/8skovgajo0/
Avatar billede Cedde Praktikant
16. juli 2015 - 11:16 #5
Det ser fornemt ud. Mange tak.
Avatar billede Cedde Praktikant
16. juli 2015 - 11:16 #6
Mange tak. Det ser fornemt ud
Avatar billede store-morten Ekspert
16. juli 2015 - 11:25 #7
Prøv evt. denne uden hjælpe kollonne:

=INDEKS(Bygningsdelsoversigt!$A$20:$B$2691;SAMMENLIGN(C3;Bygningsdelsoversigt!$B$20:$B$2691;0);1)