Avatar billede stauer Nybegynder
18. januar 2000 - 15:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan linker man til det et sted på siden??

Jeg vil gerne linke nogen forskellige tekstbokse ud fra de link knapper jeg har lavet til et sted på siden, men hvordan. Opretter man en ny frame og indsætter sine tekstbokse der  (og hvis man gør hvordan sætter man knappen til at linke etsted på siden, og det skal ikke være en rollover...)
Avatar billede fuxi Nybegynder
18. januar 2000 - 15:25 #1
Jeg er ikke helt med på hvad du vil lave.... Men normalt når man vil linke til noget på samme side indsætter man en Named Anchor og kalder den f.eks. "Test"

Så laver man et link på den knap der skal linke til det nyoprettede anchor. Dvs. at i dit link skal du skrive #test

Håber du kan bruge det
Avatar billede stauer Nybegynder
18. januar 2000 - 16:01 #2
nej det var ikke helt det jeg mente ( men det er mig der er dårlig til at udtrykke mig ) Nu kender jeg ikke så meget til Dreamweaver men hvis man lave en vertikal frame så mine knapper sidder for  oven og de forskellige frames skal så vises under knapperne ( lige som at bruge frames i frontpage men jeg ved bare ikke hvordan...
Avatar billede fuxi Nybegynder
18. januar 2000 - 16:07 #3
Jeg beklager at jeg ikke kan hjælpe dig stauer. Jeg arbejder aldrig med Frames, så jeg ved det ganske enkelt ikke, men du kunne jo prøve at kigge i hjælpen i Dreamweaver eller prøve at kigge på hjemmesiden http://www.macromedia.com her burde der være en chance for at finde et svar ;0)
Avatar billede davs Nybegynder
18. januar 2000 - 19:26 #4
Er du du søger ikke "Target" - Der vælger du hvilken frame du ønsker linket skal være til
Avatar billede stauer Nybegynder
19. januar 2000 - 12:49 #5
Jo muligvis, men hvordan laver man så en ny frame hvor indholdet i princippet er det samme som før bortset fra den nye tekstboks eller whatever??  I tutorialen kan man så eksemplet med en roll over men jeg kan ikke finde ud af hvordan man laver det uden en roll over:(
Avatar billede davs Nybegynder
20. januar 2000 - 00:22 #6
Lav et eksenpel et sted, og lad folk se på det, hvad det er der går galt...

Jeg har efterhånden svært ved at følge dig... det er nemmere hvis du laver et lille eksempel...

Avatar billede dyhrberg Nybegynder
25. januar 2000 - 00:08 #7
Hey !!!
Sæt curseren der hvor du vil have at linket peger hen til, Tryk CTRl + ALT + A og giv dit "Abchor" et navn. Derefter skal du markere det der skal linke og give det link-adressen "#navn"

See You
Avatar billede levels Nybegynder
19. februar 2000 - 22:59 #8
hvis du med frames mener, at du har nogle knapper i øverste frame. Og ved klik på dem, vil have at den nederste frame bliver opdateret med nyt indhold .. brug da, på hver knap
<a href="fil.html" target="navn(på den nederste fram, som du navngiver i dit frameset, dvs index.html)"> det skulle klare det :)
Avatar billede peterv Nybegynder
30. marts 2000 - 11:41 #9
Du kan bruge Anker til at navi gerne fra en et "index" i toppen af dit dokument og ned til enkelte tekst dele på din side.
1. indsæt et anker der hvor du gerne vil navigere til og kald den et navn

2. markere noget tekst et andet sted hvor du vil linke til ankeret fra og i link vinduet i properties skriver du # og navnet på dit anker hvis det er til en anden side så bruger # ikke
Avatar billede jespersc Nybegynder
16. maj 2000 - 13:52 #10
Det du skal have fat i er target feltet i din Properties inspector (Det er lige ved siden af dit link felt). Først skal du have filen der indeholder dit frameset fremme på skærmen. Så skriver eller browser du til det navn på den side du vil linke til i LINK feltet. Dernæst vælger du i feltet TARGET navnet på den frame som du ønsker at din nye side skal vises i.
Håber at det var svar nok..
Avatar billede stauer Nybegynder
28. august 2000 - 16:23 #11
hmm