Avatar billede justincase1089 Nybegynder
16. juni 2015 - 14:07 Der er 2 kommentarer

Hvordan kan jeg sende data med til en hjemmeside uden det er i url

Hej

Jeg har en hjemmeside som er udelukkende clientside. På siden er der login funktionalitet som bruger web services til at validere personer der forsøger at logge ind. Jeg har imidlertid brug for at¨åbne web siden fra en Windows applikation hvor jeg sender credentials med så brugeren af siden ikke behøver at logge ind.

Det nemmeste er selvfølgelig at sende det med i URL, men det duer ikke, for så er det synligt for brugeren hvad brugernavn og password er.

Jeg tænker selv noget i retningen af at jeg laver et post request fra min Windows applikation (c#) hvor jeg i body sender mine credentials, men jeg ved ikke hvordan jeg så skal få fat på den information når den rammer siden clientside, eller om det overhovedet er muligt.

Nogle ideer?

mvh justin
Avatar billede sonalias Seniormester
16. juni 2015 - 14:18 #1
Lav et http request med credentials? Det er det, det er der for :)
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
16. juni 2015 - 14:22 #2
Ja, jeg tror nok jeg kan lave requestet fra C# med credentials, men jeg leder efter den stump JS der gør at jeg på siden kan fiske username og password ud og bruge det i den uservalidering der skal ske imod web services