Avatar billede enl Nybegynder
20. august 2001 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AutoCAD: Boolean virker ikke

Jeg har 2 extrude\'s jeg skal trække fra hinanden, men jeg får hele tiden denne besked \"Inconsistent face-body relationships.\" hvad sker der ???? jeg kan godt trække en alm. solid fra min extrude, men ikke en anden extrude???
Avatar billede sorensfar Nybegynder
20. august 2001 - 18:10 #1
Hvilken version ACAD snakker vi om. Hvordan har du lavet dine extrudes - altså helt fra bunden. Problemet kan nemlig være at du ikke har fået lavet en solid, men en overflademodel. Boolean opererer kun med solids eller regions.
Avatar billede enl Nybegynder
21. august 2001 - 22:25 #2
Det er 2000i med ADT... helt fra bunden,objekt 1. er en 2D box lavet i top view,  som er roteret så den står op (i top view) og der efter extrudet efter en polylinie...

objekt 2. er en polylinie (1) der er tegnet i top view, og der efter edit poly> spline (for at få bløde kurver) så har jeg tegnet en ny poly (2) og join\'et den med (1) for at lukke

Når jeg skriver \"List\" og vælger mine \"solider\" skriver den 3D solids....

Håber at dette giver en ide om hvordan jeg har gjort

Mvh. enl
Avatar billede enl Nybegynder
21. august 2001 - 22:26 #3
ps. objekt 2 er også roteret så den står op i top view
Avatar billede enl Nybegynder
25. august 2001 - 09:32 #4
Hva\' er dette spørs. for svært ???? Hvis det er hvordan lukker jeg det selv ?
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
27. august 2001 - 10:33 #5
Måske kan jeg hjælp prøv at sende filen til min Email så kan jeg prøv at kigge på den matinique@jubiimail.dk
Avatar billede enl Nybegynder
23. september 2001 - 18:15 #6
har ikke fundet et svar, lukker selv spørs