Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 13:45 Der er 137 kommentarer og
7 løsninger

0, 15, 30, 60 - ingen mulighed for andet :-)

Jeg har et foreslag. Mange af jer vil hade det og ligeså mange vil sikkert være for det ;o)

Der er TIT mange der opretter spørgsmål med ALT for mange point fordi DE synes det er svært - hvilket det i de fleste tilfælde ikke er for dem der svarer.

Derfor foreslår jeg at man i f.eks. een uge fjerner muligheden for selv at vælge antal point og istedet erstatter \"Point\"-skrivefeltet med et hvor der bare står 0.

Det vil sige at der kun er mulighed for  0, 15, 30 og 60 point i een uge.

Lad os se om det kan ændre på \"point situationen\" der har været i et stykke tid.

Hvad synes i ?
Avatar billede koep Nybegynder
20. august 2001 - 13:46 #1
Fed ide lad os stoppe inflationen
Avatar billede disky Nybegynder
20. august 2001 - 13:46 #2
total tåbelig ide.

Der skal IKKE være en begrænsning på hvordan folk vil bruge deres point.

Avatar billede nil.dk Nybegynder
20. august 2001 - 13:48 #3
For min skyld ingen alarm, men tror du at du kan få admins til at bruge tid på ændringen ?

nil.dk
Avatar billede disky Nybegynder
20. august 2001 - 13:48 #4
tdaugaard: du havde aldrig fået alle de point selv, hved max at kunne få 60 point.

Og hvordan vil du bestemme om noget er svært eller ej ?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 13:49 #5
disky:> Den diskution må vi tage en anden gang i et andet spørgsmål; Der var så sent som i går en der oprettede et spørgsmål I FRI DEBAT vedr. Skratten på lyden i Windows til 300 point .. det er totalt latterligt.
Avatar billede ~kee~ Nybegynder
20. august 2001 - 13:49 #6
Ai.. jeg vil da ha lov til at bruge for mange point som jeg plejer ;o)

Hvad hulen skal jeg jo ellers bruge dem til *griner*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 13:51 #7
nil.dk:> disabled locked value=\"0\" på point feltet burde gøre det ;o)

disky:> Nej, men det ville alle andre heller ikke så det kan komme ud på eet!
Om noget er svært bedømmer du vel på hvor stor en hovedpine du får af at tænke på en løsning på problemet. Nej, spøg til side, det bedømmer du med point  .. 15 let, 30 middel, 60 svært
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 13:53 #8
~kee~:> Så jeg må godt bruge 2000 point på at få lavet f.eks. et logo/banner i Design kat., som går til een person ?
Avatar billede ~kee~ Nybegynder
20. august 2001 - 13:55 #9
tdaugaard..

Må du da selv om.. du har jo selv tjent dem ikke..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 13:59 #10
okay :o) Det skal jeg huske *S*
Avatar billede arlu Nybegynder
20. august 2001 - 14:10 #11
Jeg har svaret på et printer sp. til 800 point.
Selv om svaret er korrekt har jeg aldrig fået nogen points.
Sp. er heller ikke lukket. Man kan så spørge om det er fordi man ikke ønsker at aflevere points alligevel?????
Hvis det er derfor, ja så er det jo totalt værdiløst med så mange points.
Avatar billede lenka Nybegynder
20. august 2001 - 14:12 #12
Jeg tror ikke at jeg vil bruge tid på at lave logo\'er eller andet design til kun 60 point :(
Sådan noget kan jo godt tage tid hvis det skal være ordentligt. Men hvis det er bare er spm man skal svare på er 60 point ok. Jeg er ikke for ideen som sådan, men en \"prøvetid\" skader jo aldrig.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 14:17 #13
lenka:> Så kunne man indføre forskellige begrænsninger på forskellige kategorier ...
Avatar billede egede Nybegynder
20. august 2001 - 14:22 #14
Så længe det er i én uge, så er det vel en meget god ide, så kan man se at man kan få et svar for et mindre antal point ;)
Tror dog at mange bliver trætte af det i længden, plus at der rent faktisk kan komme tilfælde hvor folk skal bakse i mange timer, og så kan man vel være lidt irreteret over at få så lidt ud af det, men som sagt, så er ideen med en uge god.
Avatar billede lenka Nybegynder
20. august 2001 - 14:25 #15
tdaugaard >> ja, det ville måske være en mulighed. Men så tror jeg at det ville være for besværligt at holde styr på hvilke kategorier der _muligvis_ kunne have svære eller tidskrævende spørgsmål. Det skal jo heller ikke være sådan at der er en der sidder med et ubesvaret spm engang, fordi han/hun ikke kan give point nok til at folk gider at bruge tid til at undersøge sagen ordentligt.

Jeg tror nu at jeg er enig med kee i at folk må bruge hvad de har lyst til af point, selvom jeg dog også kan se bagsiden med at nogle engang imellem vil score uretfærdigt mange point. Jeg har dog ikke være her mere end 10 dage, så jeg ved ikke så meget om sagen :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 14:25 #16
egede:> Den oprindelige idé var vel at folk skulle holde sig NOGENLUNDE til de fastsatte pointsatser, men det bliver over OG underskredet alt for tit og med alt for meget. Derfor synes jeg dette vil være en go idé at prøve.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 14:28 #17
lenka:> Design kat. burde have fri point givning. Det er den kategori hvor der reelt er BRUG for det.
Avatar billede lenka Nybegynder
20. august 2001 - 14:40 #18
tdaugaard >> lidt uden for emnet - hver gang du siger design kat, så tænkter jeg på en forfinet racekat, hehe :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 14:44 #19
lenka:> *GGG* hi hi .. jaer .. en Design Kat *G*
Avatar billede egede Nybegynder
20. august 2001 - 14:55 #20
t.d. -> Det var også det jeg mente, selv om jeg måske ikke skrev det ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 15:06 #21
egede:> Lød ik sårn ;o)
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. august 2001 - 15:10 #22
Tja.. det har været oppe i mange spørgsmål det her.
Selv ser jeg ikke point-antallet, men er det ikke pga. inflationen folk siger \"det gider jeg ikke for så lidt\"..

Point for svært er jo som standard 60, men kan alligevel godt forstå dem der ikke vil lave hele design/banner for 60 point.
Selvom de ikke kan bruges som så, og at en del nok tjener penge via deres job på det til hverdag, såh..

Damn.. har glemt hvad pointen var.
Avatar billede hobbez Nybegynder
20. august 2001 - 15:11 #23
Jeg syntes ikke det er et godt forslag.

Der er to parametre når jeg stiller spørgsmål: Sværhedsgrad og vigtighed (fx. flere point, hvis jeg gerne vil have mere/hurtigere hjælp).

Det syntes jeg ikke forslaget tager højde for, eller åbner mulighed for.

/Rob
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 15:14 #24
hobbez:> Vigtighed ? Svartiden på Eksperten er nede at måles i SEKUNDER .. være det et spm. til 15, 30 eller 200 point .. så den holder ikke ...
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. august 2001 - 18:37 #25
Tilslutter mig Thomas. Det ville også sætte en stopper for \"Free Freelance Work\".
Dog er der nok nogle bagsider som jeg ikke har gennemtænk.

Hvis folk bare fulgte reglerne (og brugte deres point \"med omtankte\") ville problemet ikke opstå.
Avatar billede hobbez Nybegynder
20. august 2001 - 18:52 #26
tdaugaard >> Jeg gider ikke forsyne dig med eksempler på spørgsmål hvor hjælpen kommer hurtigere når der er flere point tilknyttet.

I øvrigt syntes jeg det er \'genialt\' at du foreslår en fast pointskala på 0, 15, 30 og 60 point, og så SAMME DAG opretter et spørgsmål til 32 point: http://www.eksperten.dk/spm/100478

Og jeg vil heller ikke undlade at bemærke at der er op til flere eksempler, hvor du tildeler et spørgsmål mere end 60 point, fx. http://www.eksperten.dk/spm/94905 og http://www.eksperten.dk/spm/98647 og http://www.eksperten.dk/spm/100170.

Sidstnævnte er fra I GÅR !!!

Jeg er LIGEGLAD med hvor mange point du tildeler og hvornår, men fratag mig ikke muligheden for at tildele flere point end 60, eller et skævt antal point hvis JEG har lyst.

Tak!

Og fortæl mig så ikke hvad der holder efter din opfattelse! Du fremsætter et forslag, og så må du finde dig i at der er andre der har en anden holdning.

DERUDOVER vil jeg gerne tilslutte mig forslaget om, at der lukkes for \"Free Freelance Work\" som det så rammende blev betegnet i et tidligere indlæg. Det er i mod ånden i Eksperten syntes jeg, da der ikke er andre der kan få glæde af \'spørgsmålet\', som det ellers er tilfældet når et problem bliver løst.

/Rob
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 19:41 #27
hobbez:> No need to get hostile!

32 point... fordi muligheden var der gav jeg 32 istedet for 30 (da det passer bedre med at jeg nu har 46400 point istedet for 46402..)

Hvis der skulle være mulighed for \"skæve\" antal point ville der skulle laves helt om på systemet, idet jeg mener der er alt for mange der tildeler både 1, 5 og 10 point istedet for at bruger 15 som er angivet som \"let\".

Der er masser af spørgsmål hvor jeg har givet mere end 60 point. Der er et på 865, et på 700, et på 1000 og sikkert et eller flere på 100+/500<.

Det ændrer stadig ikke på det faktum at jeg gerne så at muligheden for selv at skrive point antal blev fjernet. Kan strække mig til at det blev lavet sådan at man godt kunne, men kun under/lig 60 point.

Muligheden for flere point er der og naturligvis bruger jeg den selv hvis jeg føler for det. Har så sent som for nogle uger siden brugt 865 elleer noget i den retning på noget sitevurdering (hvis ikke jeg husker forkert), men HVIS den mulighed blev fjernet ville jeg da være glad for det. Ikke nok med at det ville få folk til at svare HURTIGT _selvom_ der \"kun\" var afsat 60 point så ville det også gavne point systemets oprindelige formål.

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 19:49 #28
(fik trykket enter for hurtigt...)

Desuden synes jeg at der burde laves sådan at det kun var i f.eks. Fri Debat, Om Eksp. og Foreslags\' kategorierne at 0p spørgsmål var tilladt.

Det er nogle \"hårde\" ting, men jeg synes satme Eksperten - eller nærmere nogle af dets brugere - har taget en forkert vending og har en forkert holdning til pointene.

Godtnok har vi selv tjent vores point og burde vel have lov til at do what we damn well please with them, men vi skal også tænke på at bruger jeg f.eks. 3000 point på et eller andet så betyder det jo ikke at brugeren reelt set har \"arbejdet\" for alle 3000, men bare at JEG synes at et svar var det værd.

Denne måde at give point på afspejler ikke en disse hvor god en bruger er, hvor aktivt denne deltager samt hvor stor en vide om et bestemt emne brugeren har. Og DET er den oprindelige idé bag point systemet.

Hvis en person f.eks. kommer på Top 10 listen pga. at have tjent 1000 point her, 2K der, 500 her osv. så betyder det ikke at det er en \"sand ekspert\" som Eksperten.dk selv omtaler dem der ligger på denne liste under Information.

MIN mening, diskutér videre, lad være .. I don\'t care ...
Avatar billede hotpop Novice
20. august 2001 - 20:41 #29
tdaugaard> enig!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 21:11 #30
Jeg er 100% enig med tdaugaard, ikke fordi jeg på min egen krop til dagligt mærker noget til point-inflationen (jeg tjener næsten ingen :-D), men mest fordi jeg syntes stemningen efterhånden er ved at være i bund herinde, og hvertandet spøgsmål snart er på 500p foen et eller andet link, og så skal man sidde og agumentere for at spm.-stilleren IKKE skal give alle points ud, hvilket de som regel gør bare for at Diss\'e en!
Avatar billede kapla Nybegynder
20. august 2001 - 21:14 #31
Jeg støtter også forslaget. :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 21:24 #32
Dejligt at høre at der er NOGLE der er enige :-) Tak for støtten :-)

Jeg burde måske ikke være den der råber højst da jeg for godt et år siden tjente stort på \"Free Freelance Programmering\" i ASP kat., men nu er jeg nået dertil hvor jeg er ligeglad med point altså dem jeg selv tjener (at jeg er ligeglad hvor mange jeg tjener)..

Dette er ikke pga. at jeg selv har point \"nok\" (kan man have det før man ligger #1 ?), men simpelthen fordi jeg er blevet det ældre og ikke synes om den slags mere.

Er enig med thoeger_p. om at stemningen, .. nææ .. nærmere moralen, er i bund. 155 point for et problem med et spil, 300 point for \"ingenting\" til tider (skete rimeligt tit på et tidspunkt) osv.

Det er jeg træt af.. og hvis jeg \"beklager\" mig så bliver jeg BUU\'et ud for et godt ord.

Hvis ikke der snart sker et eller andet så er det bye bye Eksperten for mit vedkommende.
Kan ikke bare sidde passivt og se på mens Eksperten når et niveau der er under 15 års alderen.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 21:27 #33
http://www.eksperten.dk/spm/100566

Skriv KUN Ja, eller Nej!
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 21:32 #34
Jeg støtter også forslaget og nu hvor admin begynder at arbejde med eksperten igen, så regner jeg med at admin begynder at tage sig af det med point og især efter ekspertenfest, hvor vi (der var med) fik en god diskussion omkring emnet ;/
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. august 2001 - 21:33 #35
/me skynder at give tdaugaard et stort knus - at jeg er enig er der nok ikke tvivl om, for jeg har vist også hørt for et par ting i ny og næ.

Problemet er også at man ikke kan lade stå til, for tingene løber let løbsk og bliver værre.
Og \"De seriøse\" forsvinder pga. af det.
Dette er allerede sket med flere :(
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 21:36 #36
jalle:> Fortæl fortæl .. jeg var ikke til Ekspertenfest (!\"#¤%&/(&%¤#\"! da også nok ! *G*) sååe *G*

annikadk:> */bruger for meget IRC *hi hi**
Yeps .. der er op til flere der har forladt stedet for good eller kun abonnerer på en 2-3 kat.\'s (jeg abonn. kun på 2 selv!)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 21:39 #37
Prodic>> Når du skriver Ja, hvis det gøres kategori afgængigt, mener du så at i f.eks. at hvis man vil have en person til at lave et logo, må man godt give 300??

Så vil kategorier med høje maximum points bare blive misbrugt, det er jeg 100% procent sikker på!
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. august 2001 - 21:42 #38
thoeger_poertner >> Jeg tror at Prodic er en af dem der er mest interesseret i at komme af med Free Freelance Work - så det var nok ikke helt det han mente.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 21:44 #39
thoeger_poertner:> Så må der laves direkte regler om at EEN gang man misbruger det så er det UD (=SLETNING). Slet-bruger politikken (hvad man kan blive slettet for) burde også opstrammes. Evt. med nogle advarsler i form af en email, hvis man gentagne gange bruger forkert kategori bevist.
Avatar billede hobbez Nybegynder
20. august 2001 - 21:46 #40
tdaugaard >>

Lad være med at snakke om at blive \"hostile\": Jeg giver dig min mening om forslaget, og du fortæller mig at <citat>den holder ikke</citat>. Sten og glashuse.

Jeg syntes det er fint at du er kommet frem til et punkt (top 10?) hvor point er uinteressante for dig, men sådan er det altså ikke for alle.

Jeg syntes det vil være synd, hvis pointrace i en enkelt kategori eller to, er ensbetydende med at man ændrer hele pointsystemet på Eksperten.

Der er kommet mange andre forslag vedr. pointsystemet i den tid jeg har været på, og jeg vil gerne foreslå en SAMLET DEBAT OM ET ELLER FLERE FORSLAG DER SAMLER OP PÅ DISSE MANGE IDÈER, fremfor en forhastet afstemning om et enkelt snævert forslag.

/Rob
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
20. august 2001 - 21:46 #41
Damn en ordentlig smøre og læse igennem,

Der bliver TIT oprettet spm med MANGE point, der er også kommet en ny tendens med at man opretter en ny bruger til hvert spm og så giver 300 point ud. Det er virkelig deprimerende og se hvordan eksperten bliver så dårlig ;-(
Jeg har også (gør det nok også igen) oprette spm med mange point, det er nu mere for at få svar...hvis man f.eks opretter et vigtigt spm med 60 point (som jo betyder svært) gidder folk da ikke svare på det.....eller jo nogle gidder nok meeen hvis man nu gav f.eks 500 point ville der jo være mange flere der svarede!

Jeg gidder heller ikke svare herinde mere, svarer lidt hist og her men ikke som før med at man nærmest sad hele dagen og ventede på et spm.

Folk opretter også flere og flere totalt ligegyldigt, f.eks den anden dag med en der oprettede et spm med 5000 point tror jeg det var, indholdet var \"Den der svarer først får pointene\" og så svarede han selv og tog pointne, for satan hvor er folk virkelig dumme i hovedet.

Min tilstedeværelse på eksperten er dog ikke helt død endnu, er her stadig men dog ikke så aktiv som før ;-(
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 21:47 #42
tommyf>> ok, så afventer jeg svar fra \"him self\"

td>> Klart!, men det kræver at der bliver \"ansat\" nogle co-admins, som har rettighed til at slette brugere, og evt. spørgsmål..
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. august 2001 - 21:48 #43
Det ville være bedre med nogle co-admins.

Der er sendt mails om 5 snydere der skal slettes de sidste 4 timer, men Admins modtager dem først engang i morgen og sletter måske først brugeren i overmorgen hvorefter alle pointene er blevet fyret af på et topbanner.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 21:51 #44
makse>> Du mener ja, hvis det ikke gøres points afhængigt? eller?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 22:02 #45
hobbez:> Du sidder og overfuser mig med eksempler på hvor jeg indirekte har modsagt mig selv med dette foreslag grundet point antal, istedet for at sige det på en pæn måde. Men anyway, ligemeget ...

Punktet var ikke Top 10. Jo, i starten dengang jeg startede var mit mål at komme på Top 10 - men tiderne ændre sig, men bliver lidt ældre både fysisk men også mentalt. NU er jeg kommet dertil hvor point jagt ikke er noget jeg gider. Får jeg store point er det da OK, men ikke noget jeg gider hverken hoppe, springe eller arbejde flere timer for så er det dét der skal til gider jeg ikke deltage i spm.

En forhastet afsteming ? Synes jeg ikke .. tværtimod synes jeg det næsten er for sent ... det har irriteret mig i lang tid den måde folk synes de bare kan \"klatte\" deres point væk fordi de jo selv har tjent dem.

Havde det været rigtige penge var jeg fløjtende ligeglad for det er sku noget der kan tages og føles på og det er TJENTE penge som man selv råder over, men her afspejler - eller nærmere afspejlede og BURDE - en brugers viden, deltagelse osv. Det gør de sku ikke mere .... og det er syndt!

Pointrace i EEN kategori ? Tag et kik på Hardware: PC, Fri Debat, PHP og ASP kat.\'s .. der er MANGE spørgsmål til 150+ point ..

Hvis mit foreslag kommer igennem vil folk få en større \"respekt\" for pointene, ligesom folk har for deres surt tjente penge, og lige sådan med pointene - hvis max. point var 60 ville folk efterhånden få den respekt for dem tilbage som vi engang havde.
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 22:17 #46
tdaugaard >> for at nævne nogle ting, som der blev snakket om omkring eksperten, så kan jeg nævne bl.a.:

Der blev blandt diskuteret hvordan man kunne indfører co-admins i hver kat. og hvordan det kunne gøres samt en opstramning af reglerne.

Der blev også oplyst at eksperten har rundet 30.000 brugere lige inden ekspertenfest -> hvilket betyder mere snyd.

Der kommer en overbygning på eksperten - (eksperten pro) som man kun får ad gang til, hvis man betaler et årligt gebyr (uoplyst) til eksperten -> hvilke betyder at man får mange flere funktioner på eksperten.

hobbez >> Det er heller ikke alle som går op i point, selv om de ligger i top 10.

Personligt kigger jeg næsten aldrig i spørgsmål til over 100p, da det ikke har min interesse og mener at den slags pointstørrelser ikke gavner eksperten.

En anden ting, så tror jeg ikke at Freelance kat. bliver ved med at være på eksperten om et halvårs tid og at eksperten idé med forumet med at hjælpe andre med problemer end at løse \"færdige produkter\" som fx \"Er der nogen der har en chat\" eller \"Jeg mangler et webshop\", som man tit begynder at se.

Det var sådan set det jeg havde at sige.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. august 2001 - 22:21 #47
jalle >> \"så tror jeg ikke at Freelance kat. bliver ved med at være på eksperten om et halvårs tid\"
- Må jeg gætte på lidt under et ½år... cirka den 1. september ;o)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 22:22 #48
Rettelse:

makse>> Du mener ja, hvis det ikke gøres _kategori_ afhængigt? eller?
Avatar billede egede Nybegynder
20. august 2001 - 22:25 #49
Co-admins er en rigtig god idé, men det kræver nok penge, ingen vil gøre det gratis.
Hvad for funktioner kommer der i eksperten pro?
God idé at freelance skal droppes.
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 22:26 #50
tommyf >> Nej, det mener jeg ikke - jeg mener om max ½ år og tror at det bliver før og så var det i øvrigt også d. 3. september jeg tror du mente !? ;)
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 22:29 #51
egede >> Det vil/kan jeg ikke oplyse, da det ikke var fastlagt, men vi må vente og se indtil den kommer. ;)
Avatar billede tmceu Praktikant
20. august 2001 - 22:30 #52
tdaugaard >> det er mit indtryk at du er én af de gamle, garvede brugere herinde og jeg er overbevist om, at du har set denne diskussion et utal af gange. På den måneds tid jeg har været registreret bruger herinde, har jeg allerede set dette forslag så mange gange at det er til at br.... sig over!

Jeg kan ikke forstå hvis du ikke ved, at admin kender til forslaget og tager det op når de mener det er tiden. Tag dog og vent på et udspil fra dem/ham og lad være med at spilde mere tid på det forslag.

\"Vi har det absolut på huskelisten, og vil tage det op til diskussion blandt aktive brugere med for & imod\", inden det ændres. Når tiden kommer, skal vi nok vende tilbage :)\"

Citat andreas_admin, fra http://www.eksperten.dk/spm/99306
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 22:34 #53
egede>> Jeg tror sagtes man gratis kunne få eksperten brugere til at agere co-admins sideløbende med svar på spørgsmål mv.

Jeg ville f.eks. gerne.. :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. august 2001 - 22:38 #54
thoeger_poertner >> Samme her, men de vil gerne køre det hele selv. Desuden er der en minimal fare for at en eller anden går amok og sletter samtlige på top10.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 22:39 #55
egede ang. co-admis>> Der er jo ikkennogen der siger det skal være en fuldtids-bekæftigelse, hvis der er nok co-admis er det jo højst 10-30 min om dagen..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 22:41 #56
tmceu:> Har været her i lidt over 1½ år så \"en af de gamle\" kan man godt kalde mig ;-)
Der er mange foreslag, meninger og holdninger - men dette er MIT .. derfor tager jeg det op igen.

Admins .. de har sku nok at lave i forvejen så dem hører vi nok ikke ret meget fra foreløbigt (med mindre andre har hørt noget på Ekspertenfest ?)

thoeger:> Nemlig .. nu er jeg ikke selv på Eksperten ret meget (Fri Debat & PHP) men ellers ville jeg som også gerne være Co-admin helt gratis. Jeg sidder her alligevel 24-(den tid jeg sover) timer i døgnet .. sååe ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 22:44 #57
tommyf:> Det skal være folk som admins før har snakket med, som evt. på en eller anden måde har bidraget positivt til et eller andet på Eksperten. Eller folk som ligger placeret omkring de #1-#30-40 stykker ... de er nok dem der er mest seriøse og aktive herinde (siger ikke at andre ikke er seriøse, men bare knapt så aktive ..)

Jeg tvivler på at folk som jakoba, makse, netsrac m.fl. kunne finde på at slette nogle uden grund.
(Personligt er der mange jeg gerne vil slette *GG* ej, spøg til side .. ret skal være ret hvor meget man så end hader en person)
Avatar billede tmceu Praktikant
20. august 2001 - 22:47 #58
tdaugaard >> \"Admins .. de har sku nok at lave i forvejen så dem hører vi nok ikke ret meget fra foreløbigt\", hvordan havde du så tænkt dig det skulle laves. Sig mig, er dette et forsøg på hostile takeover :-)
Avatar billede egede Nybegynder
20. august 2001 - 22:49 #59
Hvis det var på det grundlag, så ville jeg da også gerne være co-admin, men hvis der rigtig skal ske noget, så må man nok have en eller to som gik (næsten) alle (primært åbne) spørgsmål igennem og evt. lukkede dem og slettede de snydere der skulle slettes, eller sendte advarsler ud til dem der skulle have dem...
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 22:51 #60
Hvis der bliver valgt co-admins, så bliver der \"gamle\" brugere og nogen der ved noget om de enkelte kat. samt at der er skal opbakning til den valgte co-admins fra brugernes side.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 22:53 #61
Tjaa, det må de selv om..

Syntes bare det er ved at være på tide måske at uddelegere bare en lille smule af de mest rutineprægede opgaver..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 22:59 #62
Min Kommentar 22:53:39 var til tommyf\'s 22:38:38

Man kunne også evt. lave en 1st co-admin og 2nd co-admin, hvor 2nd havde adgang til at smide spørgsmålet videre til en 1st som så må træffe den endelige afgørelse..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 23:01 #63
tmceu:> Hvis der kommer \"pres\" nok fra os brugere med sådan et foreslag kan de blive NØDT til at lave det. De kan heller ikke bare stoppe udviklingen af et site fordi de har andet at lave .. hvis de gør det stopper de indirekte, eller det kan medfre det, sitets fremtid.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 23:03 #64
thoeger_p.:> Yeps .. eller nedsætte et udvalg af f.eks. 5 personer hvor mindst 3 eller 4 skal STEMME FOR sletning af en bruger.. så er det mere subjektivt ...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. august 2001 - 23:06 #65
tdaugaard>> Dit forslag er nok lidt bedre, eller bliver det igen et system hvor det afhænger af een/2 personer..
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 23:09 #66
tdaugaard >> admins vil arbejde på to sites hvoraf det ene vil være eksperten, så de stopper ikke udviklingen af sites, men øger udviklingen af sites ;)
Avatar billede egede Nybegynder
20. august 2001 - 23:10 #67
jalle -> brugerens alder (såvel på siden som i verkeligheden) har ikke så meget med det at gøre, de skal bare være pålidelige.

t.p -> God idé med 1st co-admin og 2nd co-admin
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 23:10 #68
thoeger_p:> Yeps .. ellers kan ens personlige erfaringer/oplevelser med een bruger tage over ens evne til at vurdere en sag subjektivt.
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 23:19 #69
egede >> Det var ikke lige sådan at det skulle forstås, men brugere der havde været på eksperten i lang tid. Tænker ikke på nogen aldersgrænse.

Som jeg også nævner så skal der også være opbakning til de co-admins som vælges fra brugerne på eksperten.

Hvor mange co-admins og hvordan de udvælges vil jeg ikke diskutere - da jeg mener at det må være op til admin\'s at komme med et udspil til hvordan de mener at det på bedst muligvis kan gavne eksperten med co-admins.
Avatar billede munkerud Nybegynder
20. august 2001 - 23:31 #70
Jeg synte det er en god debat der er sat igang her, og oven i købet af een som har nydt godt af pointinflationen - stærkt!
Når dette er sagt er jeg meget enig med tdaugaard, alene ud fra den betragtning, at det nuværende pointsystem ikke fortæller noget om den hjælpende person vitterligt har arbejdet for det. Maximerede man derimod pointene til disse 60, kunne man få et billede af hjælpens omfang og kvalitet ved et simpelt divisionsstykke. Der er ikke noget system der er 100% retfærdigt, men som det er nu er det ret meget tilfældighederne der bestemmer, og med denne viden om pointsystemet giver det ikke noget retvisende billede eller status til dem der får point.
Jeg kan som ny bruger her på Eksperten godt se og forstå at det kan være fristende at give mere end disse 60 point til de meget hjælpsomme eksperter, men som modtager af hjælp har jeg bagefter skrevet en tak til dem for deres assistance, bevares det giver ikke point, men jeg vil tro det luner mere end at få fra 300-2000 point.
Tør man sende dette indlæg uden at få svaret:
Det spørgsmål er stillet før? Se dig for din - og så et eller andet ukvemsord - jo\' velkommen, her på eksperten.
Avatar billede tmceu Praktikant
20. august 2001 - 23:35 #71
jalle >> undskyld min naivitet. Jeg kender dig ikke, så hvis du er Mr. Guru herinde...

Du taler som om der er en hel masse ting der allerede er besluttet ?
Avatar billede jalle Nybegynder
20. august 2001 - 23:42 #72
tmceu >> Nej jeg er ikke Mr. Guru og har heller ikke lyst til at være det ;)

Det kan måske godt lyde som om at der er en helt masse der er besluttet på den måde som jeg har skrevet og det er der nok også, men jeg kender ikke besluttningerne - det er kun admins der gør!

Men som sagt så var jeg med til ekspertenfest, hvor admins også var tilstede og der fik vi som sagt en diskussion om bl.a. pointsystemet og co-admins - men det har jeg har sagt/skrevet er endnu ikke besluttet af admins - min konklusion af debatten på ekspertenfest.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:21 #73
tdaugaard:

Hvis dit (tåbelige forslag) bliver gennemført synes jeg man skal fjerne ALLE de point folk har fået som ikke falder indenfor din kategori, så ryger du langt ned at rangstien.

Hele ideen er undskyld jeg siger det syg.

eksempel:
En stiller et spørgsmål om java som han synes er hamrende svært. jeg ser spørgsmålet og svarer øjeblikket og korrekt. Jeg synes nemlig spørgsmålet er hamrende let. Skal jeg så kun have 15 point da det er nemt ???

Nej vel, folk skal selvfølgelig have lov at bruge point til det de ønsker.
Hvis ikke skal hele point ideen væk.

Hvorfor ønsker du at begrænse folk frie valg ? Er du bange for at folk kunne indhente dig point mæssigt ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 09:22 #74
disky:> Du skriver hele tiden \"Totalt tåbelig idé\" .. men har du nogen grund for det eller er det bar for at beklage sig ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 09:28 #75
disky:> *LOL* Nej hvor er du latterlig og intetsigende at høre på.
Til dit eksempel, JA!

Jeg har før selv haft den diskution og har måttet give modparten ret. Jeg stilte et spm. i Programmering: Reg.Exp til 100 point da jeg synes det var f*cking svært. Der var en der løste på ingen tid fordi det var noget han kunne på fingrene .. han ville IKKE have 100 point da det var LET for ham.

Fordi spørgeren synes det er frygteligt svært skal man jo ikke give en masse point for det MÅ jo være et problem for spørgeren at finde svar på spm. ellers ville han/hun jo ikke spørge, vel !?!?
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:28 #76
hele ideen er da dum.

Hvorfor vil du begrænse folks frie valg ?
Hvis jeg vil bruge 10000 point på et spørgsmål er det ene og alene mit problem, og bestemt ikke dit.

Kom med nogle fornuftige synspunkter hvorfor man skal lave denne ændring ?

Og vil du aflevere alle de point du har fået på spørgsmål hvor du har fået mere end 60 point ?

Og som en anden også har sagt, du har selv oprettet spørgsmål der falder uden for dine egne ideer,
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 09:32 #77
disky:> Det har intet at gøre med hvad vi HAR tjent, men hvad vi kommer TIL at tjene for satan da...

NEJ for hvis du bruger 10000 point på noget, for brugeren der svarer, let så afspejler det ABSOLUT INGENTING af hvad den bruger kan! Kan du ikke se det ?

Ja gu fanden har jeg da selv oprettet spørgsmål med 100+ point det skriver jeg endda selv.. LÆS det dog ... det er fordi jeg VED at det er det der skal til NU til dags hvis man vil have folk til at svare NETOP fordi at der er gået inflation i pointene og fordi folk ABSOLUT ingen respekt har for dem.

Du har jo for h.. da ikke nogle grunde for hvorfor du synes foreslaget er dumt!
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:32 #78
Det er da nærmere dig der er forvirret.

at en person ikke ville have point er da hans eget problem.

Hvis opgavestilleren ønsker at bruge 200 point, er det hans point det går ud over, og sådan skal de endelig blive ved med at være. Ellers kan man ligeså godt sige:

1 point let
2 middel svært
3 svært
4 fuldstændigt hamrende umuligt svært

Men hvem skal definere hvad der hører under hvilke kategorier ??

Kom nu med nogle reele argumenter istedet for bare at blive direkte grov og personlig. (hvis du altså kan)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 09:35 #79
disky:> Det er sku da dig der begynder med at være grov og personlig.
Kig på resten af debatten - ingen problemer før du kom og fremsagde din noget så intetsigende kommentar.

OG læs da .. der er 73% ud af 30 der har stemt JA eller delvist JA i det andet spm. til mit foreslag - det siger da noget om at der er NOGLE der har forstået hvad jeg mener og kan SE mine synspunkter/argumenter, kald dem hvad du vil.

At du ikke kan er ikke mit problem og jeg agter ikke at indlede en større mudderkastning med en der ikke engang selv kan komme med HANS/HENDES argumenter på en ordentlig måde.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:39 #80
Altså du vil ganske enkelt ikke begrunde din ide.

Men det er lidt spøjst du bare ikke vil svare på om du vil opgive alle dine point der falder uden for dit eget forslag.

Forklar dog hvorfor folk ikke selv må bestemme.

Avatar billede jalle Nybegynder
21. august 2001 - 09:41 #81
disky >> Der står i reglerne at man skal bruge sine point med omtanke! og når man opretter et spørgsmål er 60p. for et svært spørgsmål.

Mit spørgsmål er så, hvor mange spørgsmål hvor der er afsat over 60p er utrolige svære, hvis man skulle følge eksperten\'s regler ?

Jeg ved godt at jeg har oprettet nogle spørgsmål til 100-200p, men kun for at få svar, på mine spørgsmål.

En anden ting, så skulle man måske kigge på point systemet og så udvide den, så den kom til at hedde 0, 25, 50, 75, 100 - så er der også nogle flere valg muligheder.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 09:43 #82
Hans point det går ud over - ja!
Skal jeg virkeligt gentage mig selv endnu engang ?: Pointene skal afspejle en brugers viden, deltagelse osv.

DET gør de bestemt ikke hvis der er en der får 100 point for at finde et link vha. google.com som måske tager 1½ minut!

Det beviser at brugeren kan søge med en søgemaskine - men er det 100 point værd ? NEJ
Det er point inflationen der har gjort mange folk så frygteligt point \"liderlige\". Folk vil ikke svare hvis ikke der er mindst 50 point på noget ... og nogle skriver endda at de ikke vil svare hvis ikke de får fler.

DÉR er sku noget galt. Det er et hjælpeforum; point systemet er dels lavet for at undgå spam, alt for megen useriøsitet o.l. dels lavet som skrevet ovenfor.

Hvis jeg ligger placeret på f.eks. plads nr. 100 og der er en der får 1000 point for INGENTING så jeg ryger ned på 101 SÅ vil jeg satme blive sur.

Der er nogle der bruger deres placering som en form for .. øhm .. \"Hvor god er jeg ?\" måling .. det har jeg personligt gjort. Det at jeg engang lå #3 har gjort at der er mange folk der søger min hjælp - betalt som ubetalt - og det er jeg glad for.

Men hvis en eller anden bruger der er ligeglad med sine point giver ud til højre og venstre så kan jeg nemt miste min placering til en bruger som egentligt ikke har TJENT de mange point denne har fået.

Er DET ikke unfair synes du ?

Hvis ikke så hører du ikke til her. Så er det DIG der har et problem med et eller andet.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:45 #83
jalle:

Det er også fair nok, men hvem definerer denne omtanke ?

Hvad definerer et svært spørgsmål ?
Hvis jeg skulle rode med f.eks. perl ville jeg synes det er svært da jeg aldrig har lavet noget i perl, men noget om java er meget let for mig, da jeg arbejder med java.

Husk sværhedsgraden er afhængig af den der har et problem, lad det for gudskyld også være dem der bestemmer om noget er svært.

Og selvfølgelig betyder det også noget om folks vilje til at hjælpe. Ligesom i real life.
f.eks.

Du kan sikker få din bil repareret hos en mekaniker for meget få penge, men betaler du extra kan du sikkert komme foran i køen.

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 09:46 #84
disky:> I\'m gettin\' there ... NEJ jeg vil ikke give mine point op .. for dem har jeg tjent på samme vilkår som alle andre så hvorfor skulle jeg??

jalle:> Man har været nødt til at bruge mange point pga. den måde point systemet har udviklet sig på... så at du, jeg, eller måske endda disky SELV har brugt 100+ point skal der ikke peges fingre af.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:49 #85
tdaugaard:

Til dels vil jeg give dig ret, men jeg kan ikke se nogen som helst fornuft i at folk skal tvinges ned i nogle lukkede rammer.

Se f.eks. på spørgsmål jeg har besvaret, jeg er totalt ligeglad om jeg får 1 point eller 300 point, hvis jeg kan hjælpe gør jeg det.
Jeg har kun brugt 100 point i den tid jeg har været her, og det var til en anden bruge pga. fejlfordeling i et spørgsmål der var temmeligt svært hvor  undertegnede og en anden kom med hver sin halvdel af løsningen.

Jeg bruger personligt newsgroup til at søgehjælp eller www.google.com.

Men du har stadigvæk ikke svaret på om du vil afgive alle dine point der er uden for din egen ide.
Hvis du ikke vil det, støtter du jo knap nok dit eget forslag.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:50 #86
tdaugaard: tak for det svar.

Læs lige hvad jeg brugte 100 point på.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 09:50 #87
disky:> Det må Andreas & Jacob admin gøre!

Jamen for h..... da hvis jeg tænker \"Nå .. det her PHP spørgsmål det er RIGTIGT svært så jeg smider sku bare 200 point på\" .. så kommer der liige en PHP\'er forbi og læser mit spm. - 2 sec efter svarer han med den korrekte løsning.

Er det fair ? NEJ
Er det at bruge point med omtanke ? NEJ
Kan man godt nogenlunde regne ud hvor svært et spm. er for folk der VED noget om emnet ? JA
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 09:53 #88
tdaugaard:
jo det er 100% fair, folk ønsker hjælp hurtigt og ønsker derfor at bruge mange point, altså bruger de mange point. Hvorfor vil du begrænse denne frihed ?

Og det er med omtanke, hurtig hjælp i real life er også dyrere end langsom hjælp.
Ring f.eks. til TDC og hør hvad fast opkobling med 1 dags service eller 1 times service koster. Eller er det også unfair ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:02 #89
jalle:> Synes forøvrigt dit foreslag om udviden point skala er helt fint :-)

disky:> Ej nu må du da lige ... vil du have jeg skal give nok ca. 30-40% af mine point op fordi jeg har tjent mere en 60 point i hver enkelt situation FOR at det, for DIG, skal se ud som om jeg støtter mit eget forslag ? Nu må du satme tage og stoppe.

Jeg har brugt lidt over 25.000 point på ~1½+ år og der har været MANGE store pointsummer imellem - og det ALENE fordi muligheden var der.

Er der ikke faste rammer i det normale liv ? vi må KUN køre 110 på motorvejen - meen der er nogle der skal overskride en og køre 150 .. det er ikke altid at der er \"nogle\" (læs: politiet) der \"beklager sig\" (læs: ser det) og når de ikke gør, ja så går det jo helt fint.

De fastsatte point summer er \"rammer\" om man vil. Det valgfrie skrivefelt bruger til hvis man mener at en opgave er EXTRA svær (mener jeg endda admin før har sagt eller det står i regler/information) MEN hvis 60 point er svær - hvordan retfærdiggør du så 300 point for nogle links ? Det er 5x så svært som \"svært\".

Just a side note: Jeg er IKKE bange for at miste placering, point eller noget.
Mest af alt har jeg allermest lyst til helt at forlade stedet her pga. folk som dig der ikke, om så de fik det sort på hvid, skåret ud i pap, fatter en skid af hvad jeg siger.

Der er 73% af de 30 stemmer der har forstået mit foreslag og GODT kan se mine argumenter (håber jeg da .. ellers havde de vel råbt op?) så et eller andet sted må det være dig der har misforstået et eller andet eller simpelthen bare ikke fatter det.

Jeg er også fløjtende ligeglad med om jeg får 0 eller 200 point for noget .. det gør ikke mig noget kun at tjene 15 point på noget som jeg bruger noget tid på ... og det kan ses i MANGE spørgsmål!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:05 #90
\"Og det er med omtanke, hurtig hjælp i real life er også dyrere end langsom hjælp.\"

Ja, det er da klart når de skal lade dig komme foran en kø.

\"Ring f.eks. til TDC og hør hvad fast opkobling med 1 dags service eller 1 times service koster. Eller er det også unfair ?\"

Nu må du stoppe! Du kan ikke sammenligne IVL med IRL !
PENGE som f.eks. TDC tjener skal ikke afspejle over for nogle hvor gode de er til deres håndværk - kun hvor gode forretningsmænd de er.

Du forstår åbenbart ikke min pointe i pointenes mening, så jeg synes vi skal EOD\'e nu.
Vi kommer ingen vejne så længe du har den holdning og attitude der.
Avatar billede jalle Nybegynder
21. august 2001 - 10:06 #91
disky >> Du har ret i at det er spørgeren som definere sit spørgsmåls-sværhedsgrad i forhold til spørgeren selv - men i forhold til pointsystemet, så tror jeg ikke at det hjælper at sætte pointene højt for at forvente svar eller hjælp - den får man også ved at give fx. 30p. men der går måske bare lidt længere tid end hvis man gav 200p.

Min opfattelse af brugerne (i de kat. jeg er abo. på) hjælper udanset hvor mange point der er på højkant. Jeg har selv oprettet et spg. til 200p. som jeg synes er for mange point i håb om at få \"udført\" et lille stykke arbejde, men der kom ikke nogen svar - det ville der helt sikkert have gjort, hvis jeg have sat pointene til 1.000, men det synes jeg ikke var det hver.

Du har sikkert ret i at mange vil hjælpe dem som stiller et spg. med mange point til rådighed end der er med med få point - også kaldet en form for bestikkelse efter min opfattelse.

Jeg har på det sidste lagt mærke til mange nye brugere, som tit giver 15 eller 30 på et spørgsmål, hvor der også kommer svar inden for relativt kort tid efter - hvilket jeg synes er godt og det er nogle af dem som jeg har lyst til at hjælpe mere end dem som giver 200 point for et problem.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:11 #92
tdaugaard:
Nu er dit eksempel med hastighedsbegrænsningen lidt søgt, det handler om menneske liv ikke om point der ikke kan bruges til andet end at give andre.

Jeg vil give dig ret i at 300 point for et link spørgsmål er sygt, men så ville en moderator på den gruppe, der kunne ændre point til f.eks. 15 være mere fornuftigt end at det skal begrænse muligheden for f.eks. at få svar på et virkeligt svært spørgsmål.

Jeg mener personligt at en moderator er en langt bedre ide, end det du foreslår. For hvis dit forslag skal være retfærdigt, skal alle have nulstillet deres point, så alle har en retfærdig chance for at komme på top 10 som værende dygtig og ikke bare heldig. At ødelægger det for alle bare fordi nogle få misbruger det er totalt unfair.

jalle:
helt enig, men hvis folk vil have andre til at lave noget for dem, istedet for bare at få et hint, så er det vel helt okay at de vil \'betale\' meget for det.
At der er meget traffik i de spørgsmål med mange point i forhold til få point, siger da sig selv, og bestikkelse er det da bestemt ikke.
Avatar billede jalle Nybegynder
21. august 2001 - 10:15 #93
Disky >> eksperten er ikke til for at andre skal lave noget for nogen men at HJÆLPE andre med de problemer som de løber ind i - Jeg kan nævne at der kommer et nyt forum i starten af september, hvor der er mulighed for at købe/forhandle sig til færdige produkter billigt (så som en chat) - som et alternativt til eksperten.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:17 #94
jalle:

Det er også at hjælpe andre at lave noget for dem.
Jeg har eksempelt hvis lært 3 nye venner at kende igennem eksperten, ved at hjælpe dem uden for eksperten (via icq) med at lære JSP programmering, og også lavet små routiner for dem, så de kunne se hvad man skulle gøre.
1 af dem er idag en temmelig habil jsp/java udvikler.

Og jeg har fået 0 point for denne hjælp og den har taget MANGE timer.

Så hvorfor ikke bare afskaffe point, se newsgroups, der er folk totalt ligeglad med point.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:19 #95
disky:> Hvis du fik vaglet mellem at få 60 kr. for din hjælp eller 200 kr. for din hjælp, ville du så ikke vælge de 200 kr. ? Det er da soleklart at folk først går til de spørgsmål med \"store\" point.

Endnu en grund til hvorfor valgfrie point bør fjernes eller sættes max. på da det gør at endnu flere bruger alt for mange point på alt for lidt.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:22 #96
disky:> Det er da HELT i orden at DU bruger usenet til at finde svar/give svar men det er DIT valg og det skal du SLET ikke sammenligne med Eksperten.

Point systemet er GODT hvis ellers folk havde respekt for det.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:22 #97
tdaugaard:

Jo selvfølgelig ville jeg det, alt andet er jo dumt.

Men hvad får mest opmærksomhed med dit forslag ?

Det til 15 point eller det til 60 ????

Det gør ingen forskel.

Hvis folk vil have hurtigt eller grundig hjælp tilbyder de mange point, hvis de godt kan vente få point.

Dit argument holder ikke hvis man har en valgmulighed, så lad os bare sige man altid kun kan vælge 50 point, ligegyldigt om sværhedsgrad.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:23 #98
Point systemmet er fint som det er, og skal derfor ikke ødelægges af begrænsninger og lignende.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:27 #99
Det var den EOD @ disky jeg kom fra ;o)
Avatar billede jalle Nybegynder
21. august 2001 - 10:28 #100
disky >> af afskaffe pointsystem på eksperten vil være med at til lukke eksperten eller skifte pointene ud med penge hvilket jeg ikke kan se den store fordel i.

At du hjælper andre via icq som du har lært at kende gennem eksperten er da kun godt - har gør det på samme måde - får stadig mails omkring nogle gamle spg. om jeg ikke kan hjælpe med nogle problemer der er opstået uden om eksperten - hvilket jeg gør hvis tiden er til det.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:29 #101
disky:> E O D! Du er _IKKE_ til at føre en debat med ...
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:35 #102
nej hvor sjovt jeg synes nøjagtigt det samme om dig.
Du kan ganske enkelt ikke acceptere at alle ikke har samme mening som dig.

Men bare roligt den evne kommer nok engang.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:35 #103
jalle:> Ditto her til din kommentar af. 10:28:07 (pt. den seneste)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:37 #104
disky:> Jo, jeg kan sagtens acceptere det. Endda forstå det ... nemt nok, men jeg kan bare ikke forstå den måde du fører en \"debat\" på ... og at du intet har at have din mening i. ..
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:38 #105
jalle:

Nu indrømmer du jo selv at pointsystemmet er det som holder eksperten i live, hvorfor så begrænse det ? SÅ kan de ligeså godt lukke biksen. De tjener jo nok ikke meget på at reklamere for sig selv med banner.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:40 #106
tdaugaard:
Det var da dig der havde meget svært ved at komme med nogle fornuftige svar på mine spørgsmål, du kom dog med dem til sidst (klap på skulderen).

Og nej jeg har intet imod andres mening, bare de kan argumentere for deres mening, og ikke bare henvise til at andre måske giver dem ret, det holder nemlig slet ingen steder.

Men lad os hellere stoppe her.

FOrtsæt endeligt med din ide, jeg kan bare overhovedet ikke støtte den det mindste, da jeg mener den er klart skadeligt for eksperten i fremtiden.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 10:44 #107
disky:> Når jeg sidder og skriver en mindre roman har jeg jo ikke tid til at sidde og reloade hele tiden for at se hvad du skriver i mellemtiden, vel ? ;-)

En anden ting, jeg har vist mere end rigeligt argumenteret for min mening og for dette foreslag - har du læst HELE dette spm. ?
Avatar billede jalle Nybegynder
21. august 2001 - 10:46 #108
disky >> jeg har hele tiden ment at pointsystemet er godt - hvor har jeg skrevet at det ikke er det ? - men derfor mener jeg også at der skal være en begrænsning på pointsystemet således at man undgår at flere og flere opretter en ny profil hver gang de har brugt deres 300p på et nyt spg - som der efterhånden skal til for at man kan få hjælp.

Hvis man får stoppet den udvikling og bremset point inflationen og evt. får sat den i \"bakgear\", så tror jeg også at der vil komme mindre snyd.
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 10:52 #109
jalle:

Problemmet er hvordan vil du forhindre folk i alligevel at oprette nye profiler, det gør folk alligevel :( Synd man desværre sandt.

Det er ikke korrekt at man skal bruge 300 point for at få hjælp, som både tdaugaard og jeg selv har skrevet er vi rimeligt ligeglade med hvor mange point man får.

Jeg er desværre nervøs for at sådanne en begrænsning ville gøre at dem der går efter mange point spørgsmål, forsvinder, det fører til færre pageimpressions, som igen fører til at det bliver endnu sværere at få folk til at købe banner plads, som igen fører til at eksperten ikke får penge ind og måske bliver tvunget til at lukke :(

tdaugaard:
Det har du helt ret i, og af en eller anden grund skal man tvinge sin browser til at reloade for at få opdatering med, og jeg tror det skyldes forkert indstilling af http header der har med caching i browser og proxy at gøre.
Ja jeg har læst det hele.
Avatar billede ~kee~ Nybegynder
21. august 2001 - 10:53 #110
*Fjerner lige \"Send en E-mail til mig, når der er nyt i dette spørgsmål\"*
Avatar billede jalle Nybegynder
21. august 2001 - 11:02 #111
disky >> min sidste kommentar inden mit arbejde kalder - har nemlig ikke fået lavet en skid her til morgen. overdrivelse fremmer forståelsen ;) - jeg ved godt at man ikke nødvendigtvis skal bruge 300p. for at få svar på sit spg. Har også læst at du er ligeglad med hvor mange point der er på højkant - det er jeg også og det er der flere der også er.

Vender tilbage en gang i aften ;)
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 11:04 #112
god arbejdslyst :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. august 2001 - 11:13 #113
jalle: enig.
mindre point = flere spørgsmål inden folk løber tør = færre falske brugere.

Og der ser heller ikke noget galt i at \"gamle\" bruger skriver til folk at se evt. kan søge herinde, på google, go eller hvor man kan finde oplysningerne.
Dermed kan man også (måske) få færre spørgsmål/dagen, for tager jeg ikke fejl, så er der 2-300 som det er nu *puha*
Og en stor del af dem er gentagere, og \"giv mig/lav lige\"
*suk*

Når jeg læser dette lange og en del af det er gentagelse på gentagelse, så overvejer man om Top-listen er noget værd for tiden.
Den er sjov for at se hvor langt \"op\" der er endnu, men længere kan vi ikke bruge den.
Dem på Top10 er ikke guder, har magt osv.

Selv ville jeg ikke have noget imod at betale for eksperten. Ligesom net-aviser ville være oki.
Scor.dk har brugerbetaling, og det fungerer da.
Alle ved/bør vide at E ikke kan køre på banneret alene, såhhh..

(damn... min hjerne løber løbsk - sidespor igen!)
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 11:22 #114
annikadk:

Problemmet med bruger betaling er at der findes et langt bedre system i forvejen som er totalt gratis nemlig newsgroups som er verdensomspændende.

Så brugerbetaling vil nok skræmme utroligt mange mennesker væk.

scor.dk har brugerbetaling korrekt, men dating.dk har ikke og de er langt størrere.
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. august 2001 - 12:29 #115
mener nu også at scor og dating henvender sig til forskellige mennesker, uden at kende dating som sådan.

Siger bestemt ikke at alle skal betale, men at der måske er nogle flere muligheder..
såsom at kun medlemmer kan se ens email fx..

Avatar billede runesoft Nybegynder
22. august 2001 - 10:16 #116
Jeg synes ikke at der skal være nogen begrænsninger på pointene. Hvis jeg ikke har mulighed for at bruge mine point, har jeg heller ingen grund til at tjene dem.

Det virker lidt Østeuropæisk! Hvad nytter det at have penge på lommen, når der ikke er nogen varer i butikkerne. Eksperten er til for at folk kan hjælpe hinanden, og jeg har ikke tænkt mig at være nærrig med pointene over for folk der hjælper mig gratis.

Dog ser jeg et andet problem på eksperten. Folk der opretter spørgsmål, for en masse kommentarer og svar på spørgsmålet, for tilsidst takke alle der har været med, selv svare og dermed få løst sit problem uden at afgive nogle point.
Der burde være en blacklist som man igennem admins (co-admins) kunne få brugere på. Og som evt kunne vise et lille icon ud for disse personer, når de opretter spørgsmål. Med problemer løst ved mails kunne man måske gøre noget lignende.
Avatar billede disky Nybegynder
22. august 2001 - 10:21 #117
runesoft: det glæder mig du synes denne begrænsning er dårlig.

Men du har helt ret en blacklist ville være en god ting.

Og et eller andet system, så spørgsmål uden traffik, bliver afsluttet, og stilleren for frataget sine point. Ligesom for at tvinge folk til at lukke deres spørgsmål.
Avatar billede tmceu Praktikant
22. august 2001 - 18:16 #118
Meget enig i de sidste to indlæg. Muligheden for at tilføje brugere på en ignore liste (eks. ligesom i ICQ) og et system der aut. advarer folk der ikke lukker/følger op på spørgsmål.

Hvis man lavede en ignore liste, kunne man også helt glemme hele den diskussion omkring point, da man jo så bare kan ignorere brugere der eks. snyder med point. Så kan vi beholde friheden for de mange og straffe de få.

Problemet med de evigt åbne spørgsmål, er ikke så meget at man aldrig får nogle point, jeg synes det er mere irriterende at min liste over spørgsmål jeg deltager, bliver længere og længere, hvilket gør det meget svært at bevare overblikket i de rigtige spørgsmål. Jeg kunne forestille mig, at der udsendes en advarsel til spørgeren efter x dage uden aktivitet, og at spørgsmålet derefter blev aut. lukket og brugeren frataget point for spørgsmålet efter yderligere x dage.

Jeg har set begge disse forslag tidliger her på Eksperten, men er der nogle der ved om admins har en offentlig to-do liste ?
Avatar billede jalle Nybegynder
22. august 2001 - 22:18 #119
Der arbejdes på en automatisk lukning af spørgsmål (fra ekspertenfest), hvor den lukker spørgsmål efter x antal dage.
Avatar billede egede Nybegynder
22. august 2001 - 22:19 #120
Har indsendt et lignende forslag til admin for et stykke tid siden...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. august 2001 - 19:41 #121
disky:> Til din kommentar af 21/08 2001 11:22:26:
Men se lige på seriøsiteten på usenet ... jeg har før (for ca. 1½ år siden) selv været ligeså aktiv på usenet (alt.lang.basic; comp.lang.basic.misc) som jeg engang var på Eksperten og der var MANGE useriøse.

Brugerbetaling synes JEG er en god idé. Så slipper vi for alle de useriøse.
Forestil dig at bare 3.000 brugere vil betale 50 kr. om året for brug af Eksperten. Det er 150.000 kr. om året!!

Og dem som som falder fra i svinget (=dem der IKKE vil betale for brug af E.) det er bare syndt.
Avatar billede egede Nybegynder
24. august 2001 - 19:48 #122
t.d. -> tror du vil miste en masse brugere ved at skulle betale, selvfølgelig en masse snydere, men også en del reele. Udover det så tiltrækker det jo ikke lige frem \"kunder\" at du har et betalingsforum, som man ikke engang kender, og som man måske lige så godt kan få svar på via en nyhedsgruppe.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. august 2001 - 19:59 #123
egede:> Sådan er det også i den virkelige verden ... der er ting du må betale for, hvor der er nogle der falder fra fordi de ikke har råd/lyst til at betale.

Well, løsningen på dette kunne måske være at man kunne oprette sig \"nu\" .. om 1, 2 eller 3 mdr. (alt efter hvad admins nu synes er fair) så modtager man et girokort der skal betales inden f.eks. 8 dage. Hbis det så ikke bliver betalt ja så bliver man slettet.

Altså en slags \"try before you buy\" .. Eksperten Shareware edition *G*
Avatar billede egede Nybegynder
24. august 2001 - 20:33 #124
ok *gg*
Men så kommer problemet med at man bare skifter brugernavn hver 1./2./3. måned
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. august 2001 - 20:40 #125
egede:> Er der sikkert nogle der gør alligevel ... vi brugere er her jo heller ikke til at udtænke en skudsikker plan, kun komme med ting til at fylde nogle af \"hullerne\" .. så må admins tænke den geniale tanke ;o)
Avatar billede egede Nybegynder
24. august 2001 - 23:08 #126
ok, og så stopper vi vel bare her og venter på admin :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. august 2001 - 23:10 #127
Hvis ellers de kommer ;-)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:30 #128
Beklager den meget lange responstid !!

Idéen kan have sine fordele, men vil også gøre det meget vanskeligt for nyere brugere, at nogensinde komme op på listerne.

Vi tager det op til overvejelse, og genoptager dialogen, så snart vi er klar til en generel opdatering.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:36 #129
andreas:> Bedre sent end aldrig ;-) Vi venter med spænding :-)
Avatar billede disky Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:27 #130
admin: Hvis i indfører det skal alles point nulstilles.

For som du siger man kan aldrig komme i nærheden af top ti ellers.

Eller i skal reducere alle folks point så hvis de i et spørgsmål har fået mere end 60 point skal resten fjernes.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:29 #131
disky:> Hvis du går ned i løn, skal det så også være med tilbagevirkende kræft ? Nej, vel ? Så selvom der bliver indført begrænsing synes jeg ikke der skal hverken nulstilles eller fjernes point. Hvis der bliver det så ka de lige så godt lukke sitet ... for jeg er næsten helt sikker på at det er \"den berømte dråbe\" der får en hel del til at smutte herfra...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:30 #132
Og \"kræft\" er naturligtvis med A ...
Avatar billede disky Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:37 #133
Jamen tdaugaard, så kan jeg kun sige, tak for denne gang. Du vender sikkert tilbage :))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:39 #134
disky:> Du svarede ikke på mit spørgsmål ...
Anyway, hvis der bliver nulstillet point eller tilbage trukket en stor del så er jeg UDE herfra .. og skal nok sørge for at slæbe så meget af \"eliten\" med som jeg kan !

Og nej, tro mig .. jeg vender IKKE tilbage hvis ovenstående sker ...
Avatar billede disky Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:47 #135
så må vi jo bare undvære dig.

Selvfølgelig synes du ikke point skal sidestilles for så kan du ikke beholde din top10 position.

Da point er grundlag for en rangliste position, så skal det være med tilbagevirkende kraft, da folk har opnået deres position på andre vilkår.

Når vi snakker løn har man ikke en position på en rangliste, faktisk er det de færreste der ved hvad andre egentligt tjener.

Men som du jo nok ved synes jeg ideen om at begrænse folks mulighed for at vurdere sværhedsgraden er totalt tåbeligt, ligeså tåbeligt som når 3. person blander sig i hvor mange point man vil acceptere for et svar.

Fjern point helt, og sig 1 accepteret svar = 1 point.

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:54 #136
disky:> Vi bliver aldrig enige, for du er hovedsageligt imod Eksperten\'s koncept mht. point systemet, hvilket jeg er meget for - dog med lidt ændringer i det nuværende.

Om jeg ligger 26975 eller #6 gør ikke mig noget, det der gør mig noget er at jeg har tjent mine 48580 point ærligt og hvis de så skulle nulstilles eller over halvdelen fjernes ?? Hvordan kan du retfærdiggøre det så ?

Hvis 1 accepteret svar = 1 point kunne du ligeså godt fjerne point systemet og bare tælle antal accepterede svar....

En anden ting, vedr. det med at nye brugere ikke kan komme på \"listerne\" hvis ikke der bliver nulstillet/fjernet point - hvis der bliver sat begrænsning på´; makse er et TYDELIGT klart og rigtig godt eksempel på at det sagtens kan lade sig gøre uden at få \"hjælp\" fra \"systemet\".

Men, hvis point ikke er så vigige - hvorfor så bekymre sig over om folk kan komme på Top 1 listerne ??
Avatar billede disky Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:01 #137
Jo jeg kan godt lide point systemmet, men jeg hader skrænkepaver som blander sig i folk måde at bruge point på.

Netop fjern point systemmet, newsgroup er en særdeles tydeligt eksempel på point ikke er nødvendigt.

Har makse, aldrig modtaget mere end 60 point ?

Siden der nu er en top 10 liste vil folk nok også gerne på den, men mindst 3 af dem der er på den liste, forsøger at hindre andre i at komme derop ved at begrænse folks frie vilje til at tilbyde point.

Men du har helt ret vi bliver aldrig enige, specielt ikke fordi du ikke acceptere det frie valg.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:05 #138
disky:> Jamen så fedt da hen i dine newsgroups !! Eksperten er alternativ hvor man som belønning for at hjælpe tjener point... (som du jo godt ved ..), så lad være med at bruge usenet som argument for at fjerne point system (ikke fordi det nogensinde ville ske at det blev fjernet ..)

makse har sikkert modtaget mere end 60 point tit, men han kunne med garanti have kommet ligeså højt kun med 15, 30 og 60 point.

Nå jeg har hverken tid eller lyst til at diskutere videre... tror vist det her er som at tæske en død hund ... vi får absolut intet ud af det ...
Avatar billede disky Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:07 #139
Jeg er også i newsgroup,

ja her får man point, og du har gentagne gange blandet dig i folks måde at uddele point på til stor gene for mange af os brugere.

Måske havde makse haft mange point, men ikke ligeså mange.
Avatar billede disky Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:07 #140
Men du har ret, lad os stoppe denne diskussion nu.
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. oktober 2001 - 17:07 #141
Citat:

\"Anyway, hvis der bliver nulstillet point eller tilbage trukket en stor del så er jeg UDE herfra .. og skal nok sørge for at slæbe så meget af \"eliten\" med som jeg kan !\"

Så har man vist diskvalificeret sig selv, i relation til al seriøs diskussion.

/Rob
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:22 #142
hobbez:> Meget få herinde er kvalificerede til at føre en seriøs diskution, eller rettere at GENNEMFØRE en seriøs diskution. Det har vi set et utal af gange desværre...
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:40 #143
*overvejer om der var en der lige gik glip af essensen i mit indlæg*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:43 #144
hobbez:> Nææ .. jeg forstod skam godt hvad du mente...