Avatar billede 72eren Nybegynder
08. maj 2015 - 20:27 Der er 1 løsning

Netværksdrev er låst for nogen programmer

Hej.

Jeg har et hjemmenetværk med 2 pc'ere, en wdtv box og 2 wd my book live hd tilsluttet, altsammen gennem en switch der sidder efter routeren.
Jeg har skiftet internetudbyder, og siden da (ny router sat på netværket) er jeg ikke i stand til at se indhold på mine drev via stifinder, eller på min pc overhovedet. Der er simpelthen ikke adgang til disse drev.
Men når jeg tænder min wdtv box er der fuld adgang til alle medier på drevene. Og via deres ip adresse kan jeg tilgå deres UI, hvor der ikke umiddelbart er noget galt.
Bruger jeg WD Smartware finder den fint de 2 drev, men siger de er låst. Jeg kan dog ikke låse dem op, på trods af at jeg bruger administrator log-in og den så burde gøre dette automatisk. Jeg har også prøvet at ændre admin password i UI, uden at det gør nogen forskel.
Jeg ville være meget ked af at miste mine data, og der er tydeligvis ikke noget galt med drevene når jeg kan tilgå dem på anden vis, men er der nogen ideer så jeg kan få adgang via stifinder igen?

På forhånd tak.
Avatar billede 72eren Nybegynder
10. maj 2015 - 18:06 #1
Jeg fjernede hjemmenetværket på begge pc'ere, lavede en nyt og pludselig virkede det. Hvorfor de var låst vil for altid forblive en gåde :)