29. april 2015 - 00:42Der er
6 kommentarer og 1 løsning
LAN-forbindelse, egenskaber?
Hej,
jeg har fået en ny router, som jeg har koblet til en stationær computer (med Windows 7 Home Premium). De første ca. 15 dage er det gået fint med routeren, eftersom jeg hurtigt har kunnet surfe på nettet. Men de sidste ca. 2 dage har min internetforbindelse fungeret langsommeligt. Har netop læst guiden (der fulgte med ny router) for at tjekke om alle kabler sidder korrekt - og det mener jeg, de gør.
I guiden står der, at hvis man ikke kan komme på nettet, kan man (hvis man har Windows 7) prøve dette:
* Trykke på windows-ikon-knappen på tastaturet + R-knappen på tastauret.
* Så åbner et lille vindue med et tekstfelt, hvori man skriver følgende ncpa.pl og klipper på OK-knappen.
* Højreklikke på LAN-Forbindelsen og vælge Egenskaber.
* Markere TCP/IPv4 (Internet Protocol version 4) og klikke på knappen Egenskaber.
* Markere felterne: 'Hent automatisk en IP-adresse' og 'Hent automatisk en DNS-serveradresse.
* Klik på OK-knappen, hvorefer det aktuelle vindue lukker.
* I vinduet Egenskaber for LAN-forbindelse klikker du også på OK-knappen.
Men problemet er, at lige så snart jeg når til punkt nr. 2 går det galt: For efter jeg i det tekstfelt, der fremkommer, har skrevet ncpa.pl og klikket på Ok-knappen, får jeg denne meddelelse: "Windows kan ikke finde ncpa.pl."
Så mit spørgmål er: Kan jeg på en anden måde (end ved at trykke på tastaturets windows-ikon-knap og R-knap) finde frem til LAN-forbindelse? Således at de forskellige indstillinger kan foretages?
Og lige til info så er det ncpa.cpl som bare åbner network connections... :) Ja du kan godt tjekke at du ikke har fået en eller anden rådden DNS af et eller andet program du har installeret, men #1 og #2 er mere sandsynligt
Synes godt om
Slettet bruger
29. april 2015 - 17:15#4
du har kørt i 14 dage intet har ændret sig! et kabel kan være ubalanceret, og så er det dårlig kvalitet. nok smart at kun skrive her hvis din udbyder finder 0 fejl.
Hej, beklager denne sene udmelding. Tak for jeres råd.
@sidwave: Du forslog, jeg kunne kontakte min udbyder. Dét gjorde jeg - og udbyderen løste problemet. Du må gerne skrive et svar, så jeg kan tildele dig point.
Synes godt om
Slettet bruger
23. september 2015 - 23:16#7
godt, sagen er fjong :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.