Avatar billede usepc Praktikant
29. april 2015 - 00:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LAN-forbindelse, egenskaber?

Hej,

jeg har fået en ny router, som jeg har koblet til en stationær computer (med Windows 7 Home Premium). De første ca. 15 dage er det gået fint med routeren, eftersom jeg hurtigt har kunnet surfe på nettet. Men de sidste ca. 2 dage har min internetforbindelse fungeret langsommeligt. Har netop læst guiden (der fulgte med ny router) for at tjekke om alle kabler sidder korrekt - og det mener jeg, de gør.

I guiden står der, at hvis man ikke kan komme på nettet, kan man (hvis man har Windows 7) prøve dette:

* Trykke på windows-ikon-knappen på tastaturet + R-knappen på tastauret.

* Så åbner et lille vindue med et tekstfelt, hvori man skriver følgende ncpa.pl og klipper på OK-knappen.

* Højreklikke på LAN-Forbindelsen og vælge Egenskaber.

* Markere TCP/IPv4 (Internet Protocol version 4) og klikke på knappen Egenskaber.

* Markere felterne: 'Hent automatisk en IP-adresse' og 'Hent automatisk en DNS-serveradresse.

* Klik på OK-knappen, hvorefer det aktuelle vindue lukker.

* I vinduet Egenskaber for LAN-forbindelse klikker du også på OK-knappen.

Men problemet er, at lige så snart jeg når til punkt nr. 2 går det galt: For efter jeg i det tekstfelt, der fremkommer, har skrevet ncpa.pl og klikket på Ok-knappen, får jeg denne meddelelse: "Windows kan ikke finde ncpa.pl."

Så mit spørgmål er: Kan jeg på en anden måde (end ved at trykke på tastaturets windows-ikon-knap og R-knap) finde frem til LAN-forbindelse? Således at de forskellige indstillinger kan foretages?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2015 - 01:26 #1
det er noget gøgl
der skal ikke indtastes noget der hedder ncpa.pl

din linie har kørt fint i 14 dage.
har du problemer skal du kontakte din udbyder!
Avatar billede Blueeyez Mester
29. april 2015 - 08:44 #2
Prøvet at slukke routeren i 1 min?
Prøvet med andre enheder end den ene pc?
Prøvet uden routeren?
Avatar billede sonalias Seniormester
29. april 2015 - 10:44 #3
Og lige til info så er det ncpa.cpl som bare åbner network connections... :) Ja du kan godt tjekke at du ikke har fået en eller anden rådden DNS af et eller andet program du har installeret, men #1 og #2 er mere sandsynligt
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2015 - 17:15 #4
du har kørt i 14 dage
intet har ændret sig!
et kabel kan være ubalanceret, og så er det dårlig kvalitet.
nok smart at kun skrive her hvis din udbyder finder 0 fejl.
Avatar billede seiffert Nybegynder
08. maj 2015 - 10:24 #5
højreklik på ikonet med skærmen og ledningen nede i højre hjørne.

klik derefter på åbn netværks- og delingscenter

så kommer der et nyt vindue op, der klikker du på linket der hedder LAN-forbindelse (det er skrevet med blåt)

så kommer der en Status for LAN-forbindelse op. Der trykker du på egenskaber.

nyt vindue > dobbeltklik på TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)



Men som sidwave siger, lyder det som om du skal kontakte udbyder.
Avatar billede usepc Praktikant
28. juli 2015 - 15:37 #6
Hej, beklager denne sene udmelding. Tak for jeres råd.

@sidwave: Du forslog, jeg kunne kontakte min udbyder. Dét gjorde jeg - og udbyderen løste problemet. Du må gerne skrive et svar, så jeg kan tildele dig point.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2015 - 23:16 #7
godt, sagen er fjong :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester