Avatar billede gozar Nybegynder
18. januar 2000 - 11:36 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Eksperten på irc!

Var det ikke en ide at få eksperten på irc!!!

Eks på irc.webmasters.com så alle kan komme ind.
/Mvh Gozar
Avatar billede gozar Nybegynder
18. januar 2000 - 11:50 #1
ups. På irc.webmaster.com
Avatar billede wiking Nybegynder
18. januar 2000 - 13:00 #2
Jeg Er ENIG!!
Irc, Live Chat, KANON!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
18. januar 2000 - 13:56 #3
Ja. Eksperten er måske god til mange ting, men somtider er der brug for online hjælp!!

Se eks http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=9619 og http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=9748 De spm kunde have været løst meget nemmere på Irc med live chat!!
Avatar billede gnarf Nybegynder
18. januar 2000 - 16:47 #4
Tja....smart nok til enkelte problemer, men kan man ikke generelt bare logge på en eller anden irc kanal. #danmark f.eks og spørge om der er nogen der gider hjælpe???

Jeg ved bare at jeg ville slet slet ikke bruge sådan en kanal da den kræver meget mere tid at holde øje med, end en website gør. Jeg læser/svarer her på eksperten mellem kompileringer på mit arbejde osv... og kan selv bestemme tempoet. En IRC kanal kræver man er der hele tiden.

Desuden genererer en IRC kanal ikke reklamepenge.
Avatar billede gozar Nybegynder
19. januar 2000 - 09:20 #5
Gnarf>>En Irc Channel er gratis på irc.webmaster.com Du har rat i at man bare kan gå ind på #danmark på DALnet, men den channel bliver mest brugt til chat. Jeg mener at der mangler en god dansk hjælpe channel på IRC!!
Avatar billede admin Novice
19. januar 2000 - 13:04 #6
Jeg syntes bare tit at en chat bliver useriøs?
Avatar billede wiking Nybegynder
19. januar 2000 - 13:11 #7
Hmmm, Men skal der ikke også være plads til en mere interaktiv hjælp?

Det ville virke lidt mere Proff!
Avatar billede admin Novice
19. januar 2000 - 13:29 #8
Idéen er god nok, men så skal det være super proff :)
Avatar billede wiking Nybegynder
19. januar 2000 - 13:57 #9
Det er jo derfor at vi har en "Admin",
Ik' ?
Avatar billede gozar Nybegynder
20. januar 2000 - 13:13 #10
Det er jo også derfor at der eksistere operators på IRC. Derfor skal der også vælges seriøse Operators. Jeg kan godt se at konseptet med Eksperten ligesom falder lidt sammen, med point osv. Men, jeg holder fast i at nogne problemer kan løses hurtigere og nemmere over IRC end her på eksperten!! Og man har jo selv valget om man vil spørge her eller på IRC!!
Avatar billede wiking Nybegynder
20. januar 2000 - 13:44 #11
Jeg vil gerne melde mig friviligt til at være +OP på såddan en kanal.

Hvis jeg kan kalificere mig.
Avatar billede wiking Nybegynder
20. januar 2000 - 13:48 #12
Ellers kan i bruge #Team_Cola
på DALNet, der sidder jeg allerede (Så Tit Jeg Kan).

Der vil jeg indtil nu forsøge at hjælpe, hvis jeg er der.

:o)
Avatar billede gauntlet Nybegynder
21. januar 2000 - 02:09 #13
Jeg vil da foreslå at holde det på Undernet istedet for DALnet ... da undernet er langt mere udbredt i danmark.
Mht. til at bruge kanaler som #danmark til hjælpekanaler er ikke en god ide, da du ofte vil blive sendt til #help eller anden relevant (engelsk) kanal, der, som regel er underbemandet, og derfor ikke kan give et fyldestgørende svar.
En #eksperten ville slet ikke være nogen dum idé.

mvh en IRC bruger
Avatar billede gauntlet Nybegynder
21. januar 2000 - 02:11 #14
Mange kanaler har et lidt underligt system med hensyn til operators.. f.eks. hvis en bruger har været der længe, i stedet for at se på vedkommendes kvaliteter for det ansvar det egentligt er. Operators bør vel udvælges af Admin?
Avatar billede wiking Nybegynder
21. januar 2000 - 08:06 #15
gauntlet -> Enig, mon ADMIN vil svare....???
Avatar billede gozar Nybegynder
21. januar 2000 - 08:26 #16
gauntlet>>Jeg ved ikke om undernet er mere bredt end andre irc netværker her i danmark, men hvis det bliver på webmaster så kan folk logge ind via java som gratis kan hentes på www.webmaster.com derfor kan dem som normalt ikke bruger irc også komme ind på denne channel. Jeg er enig.. Admin bestemmer hvem ops'ene skal være, ligemeget på hvilket netværk den kommer!
Avatar billede gozar Nybegynder
21. januar 2000 - 08:27 #17
Java applet'et skal bare ligges op på en web side, og så virker det næsten af sig selv.
Avatar billede gauntlet Nybegynder
22. januar 2000 - 01:59 #18
Gozar.. det vil naturligvis være en fordel at folk kan få adgang via deres browser.. men det kan også lade sig gøre på undernet.

Avatar billede gozar Nybegynder
23. januar 2000 - 21:55 #19
gauntlet>>Ok. Det viste jeg ikke. Har aldrig været på en web site hvor man kunde gå på undernet!!
Avatar billede proxyangel Nybegynder
27. november 2002 - 11:31 #20
En irc kanal for eksperten.dk ville efter min mening være alletiders, men jeg tvilver alligevel på, at kanalen vil fungere optimalt. Prøv at tænk på hvor mange diskussioner der bliver oprettet bare her på websiden. En irc kanal ville gå fuldstændig amok...og folk vil blive sure over der ikke er nogen der svare.
Alt i alt er der både fordele og ulemper!
Avatar billede Bergcph Nybegynder
08. november 2009 - 01:48 #21
#eksperten.dk
quakenet server evt
Avatar billede Bergcph Nybegynder
12. november 2009 - 02:37 #22
jeg har været online 7 år på irc og kan sætte info bots osv op og vad der ellers kune være brug for af div scripts hvis der er et ønske