Avatar billede thomasriis Nybegynder
06. april 2015 - 13:38 Der er 3 kommentarer

Hvilken PC skal jeg købe til Grafisk Design arbejde?

Hej alle sammen.
Jeg kommer fra en baggrund som designer i et firma hvor jeg de sidste 3 år har arbejdet med adobe pakken på firmaets PC'er. Jeg vil dog gerne nu starte privat, men er lidt på bar bund ang. Hvilken PC eller Mac jeg skal købe.
Umiddelbart er det eneste den skal kunne; at køre adobe pakken flydende med fokus på illustrator, photoshop indesign og sådan - og så skal det være en bærbar jeg kan have med mig rundt.
Jeg har tænkt på at købe en mac,  men med lidt ekstra ram og en skærm der er større end 11" ryger hurtigt op på 14000-16000,-
Jeg har altid holdt mere af pc end mac og tænker at det må kunne gøres billigere med en pc da designet er underordnet og jeg i forvejen er vant til windows styresystem.

Så mit spørgsmål er:
Hvad vil i anbefale jeg smider penge efter - måske i kender en god pc til salg som allerede er samlet, eller i har måske nogle specs som jeg skal gå efter?

På forhånd tak, håber i kan pege mig i den rigtige retning, da det er lidt af en jungle derude :)

MvH Thomas R A
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2015 - 14:05 #1
Mit valg ville være denne

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-G771JM-T7062H-2459478.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Også PGA.Grafik-processor
NVIDIA GeForce GTX 860M - 2 GB GDDR5 SDRAM
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2015 - 16:18 #2
jeg er mere på lenovo. Den har en 15,5" 4k-skærm, 512gb ssd til 9500kr
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-y50-70-id-8559748.aspx
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2015 - 16:43 #3
Til Grafik ville jeg nok gå efter  en 17,3"  Og ASUS har både en 256 GB SSD og en  1 TB HDD