Avatar billede eyvind Seniormester
04. april 2015 - 19:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opdatere. en Lenovo med Android 4.2

Hej
Jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan opdatere hele tabletten.
Jeg har været hos google play, men der er ret mange, hvis det er en app der skal hentes.

PS. Hvordan slipper jeg af med den fjollede stavekontrol som laver om på mine ord.

Eyvind.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 20:02 #1
Vi er nødt til at have et model navn, men hvis du går i indstillinger og ind under Generelt eller enhed eller en af de andre punkter, så er der et punkt der hedder "Om telefonen" eller "On enheden". Derunder kan du tjekke efter en nyere Android version.. (Har selv lige købt en Samsung Galaxy Tab 4, men der går tid før Android 5 udkommer).. Kun Googles eget mærke er hurtige med opdateirnger (Nexus)
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2015 - 20:10 #2
Indstillinger -> Generelt -> Om enheden -> Software opdatering

Burde være nogenlunde samme vej på din..
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. april 2015 - 15:50 #3
Jeg har en Lenovo IdeaTab S6000-F

Og som Blueeyez skriver i #2

Øverst til højre er der ikoner for netværk, batteri og ur.
truk og træk ned i den menu.
Så kommer menuen indstillinger
Nederst til venstre (aller nederst) er der et punkt der hedder
Om tabletcomputeren.
tryk på det, så får du en menu, OG det punkt øverst til højre hedder systemopdateringer.
Tryk på det, så søger Lenovo efter eventuelle opdateringer.

Jeg har version 4.2.2 og Lenovo siger der ikke er nogen nyere opdateringer.

Og det passer godt nok. Jeg ved der er en V4.4 eller noget i den stil.
Og den vil jeg absolut på ingen måde slet ikke have.
Da jeg har læst at det med den version ikke er muligt at kopier/flytte data til det eksterne kort med egne apps

Så jeg holder mig til V4.2.2 som fungerer perfekt og effektivt.
Den med stavekontrollen, er en af de ting der irriterer stort set samtlige brugere over hele verden.

Jeg har forsøgt at slå det fra på både min Lenovo tablet, men (nu stjålne) Acer, min kones (nu stjålle) HP, min Samsung mobil, min gode gamle HTC desire.

Men lige lidt hjælper det.
Avatar billede eyvind Seniormester
06. april 2015 - 10:17 #4
Tak til jer begge to.

Det er en Lenovo S6000-F Android 4.2

I indstillinger > "om tabletcomputeren" > systemopdateringer > foreslog den en systemopgradering > det fik den lov til, og jeg så det som ny firmware.

Oppe til venstre på skærmen, er der to ikoner - en downloadpil - og en ring med prik indeni.

Ved at rulle ned i venstre side viste det sig at der var en masse downlod som jeg selv havde hentet

Ringen med prik i er programmet Avast Mobile Security, som jeg også selv har lagt ind. Den bad bare om en scanning - og det fik den.

Så hvis i lægger et svar hver, vil jeg dele.
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. april 2015 - 11:39 #5
Jeg springer over.
Avatar billede eyvind Seniormester
06. april 2015 - 19:21 #6
Ok men tak for hjælpen alligevel jensenjs.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. april 2015 - 21:45 #7
Svar herfra :-)

Interessant at dit virus beskyttelse ikke har været aktivt og du vidst ikke ahr haft problemer.. (Kører selv uden, men bruger så os kun min til film streaming/afspilning)..
Avatar billede eyvind Seniormester
07. april 2015 - 09:42 #8
Avast har vist været aktiv, men manglede en scanning.
Jeg bruger Avast til mine andre computere og så, at den også var lavet til tabletter. Så den blev bare hentet.
Min tablet er til rejsebrug / med til venner når der skal hjælpes / til Skype i forbindelse med fjernhjælp (TeamViewer)
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. april 2015 - 14:45 #9
Jeg kan klart anbefale malwarebytes, det er ikke en AV skanner men den fanger mere end mange AV programmer gør.

https://www.malwarebytes.org/mobile/
Avatar billede eyvind Seniormester
07. april 2015 - 14:54 #10
Tak den vil jeg kigge lidt på.