Avatar billede dasrobot Nybegynder
20. august 2001 - 08:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

BMP formatet

Jeg er pt. igang med en opgave omhandlende de 3 \"mest\" benyttede filformater: JPEG, GIF og BMP. Jeg har fundet oplysninger om de 2 første, men ikke den tredje, altså BMP formatet.
Så var det jeg tænkte: Er der en eller anden der kan stikke mig et link eller et stykke tekst hvor BMP formatet forklares. Det behøver ikke være 200% advanceret, men nærmere noget i stil med JPEG/GIF beskrivelserne på www.builder.dk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
20. august 2001 - 08:27 #1
Hvordan forklaring af formatet ? Jeg kan ingen forklaring se på JPEH/GIF på builder.dk

Det er ikke en format specifikation du vil have, vel ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. august 2001 - 08:35 #2
kan du bruge dette?
http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci211672,00.html
Avatar billede wisen Nybegynder
20. august 2001 - 08:45 #3
Her kan du blandt meget andet hente en beskrivelse af BMP-formatet : http://www.wotsit.org/search.asp?s=graphics
Avatar billede steel-shark Nybegynder
20. august 2001 - 10:59 #4
Bmp. er lavet ved hjælp af et gitter!!! der er lagt over et billlede. hvert tern er en farve....
Jpeg forklare der i mod en hel række af kuber i gitteret in til der opstår et billedet. gif????
Avatar billede wisen Nybegynder
21. august 2001 - 08:38 #5
Takker for point :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. august 2001 - 18:14 #6
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard