Avatar billede Rhansen26 Nybegynder
14. marts 2015 - 19:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

fryser under installation

hej :)

er ved at prøve på at installere windows 7 på min bærbar som i forvejen har windows 8.

når jeg boot'er op fra cd'en i starten for at kunne gå ind og lave en ren installation, kommer jeg kun til der hvor der står "starting windows" også står den bare stille.

nogen der har et bud?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2015 - 07:35 #1
ja det er en ommer

det der sker er sikkert at i den skjulte systemfil mappe som win 7 laver går der ged i installationen
de kan gå godt ikke at gøre det det gør det sjældent

jeg gør altid det at jeg fjerner partition c og den lille på 100 mb som win 7 laver og opreetter en ny partition
den på 100 mb skal du ikke lave -det gør win 7 auto

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du vælger custom advanced

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 08:01 #2
Har du været inde i bios og rette til der inde så "secure boot" er deaktiveret?
I Windows 8 er der i de nyere bios typer lavet denne sikkerhed.

Har du noget du kan vende tilbage til Windows 8 med hvis dette senere ønskes?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2015 - 08:43 #3
er maskinen født med win 8

er det korrekt skal du gøre som jeg beskrev

men man skal jo altid først finde ud af om der er lavet drivere til win 7 inden man går i gang
de kan jo sagtens have lavet drivere til win 8 men IKKE til win 7
husk også om det er 32 bit eller 64 bit

man skal altid hente lan driver til det rette styresystem inden for ellers kan du MÅSKE ikke gå på nettet og så skal du alligevel ud og finde så gør det inden

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 10:32 #4
Der er lidt mere om "secure boot" og andre indstillinger i bios her:
https://www.youtube.com/watch?v=t89VQP0ZCLY

Jeg har ikke selv computere med Uefi bios, og har ikke selv downgradet nogen pc fra Windows 8 til 7 skal siges.

Enig i #3 med hensyn til drivere. Du er nødt til at have helt styr på om den overhoved kan køre Windows 7, med den hardware der er i maskinen.

Det allerbedste havde været du kunne prøve det, med en anden disk isat i computeren, så du ikke ved en fejl får ødelagt din Windows 8 installation, og derved undgår du at stå med en computer der slet ikke virker.
Avatar billede Rhansen26 Nybegynder
15. marts 2015 - 11:13 #5
Takker for hjælpen alle sammen gik ind i bios og slog UEFI fra så kørte det ☺

Kan i ikke smide et svar så vi kan lukke spørgsmålet? ☺
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2015 - 11:36 #6
Ok hvis det gælder mig ellers glem det
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 12:42 #7
Det må jo være en kombination med guide guide fra treatmenice + at deaktivere secure boot der er løsningen på dit spørgsmål. Så markerer du begge svar så deler vi point. Er det ikke fair?