Avatar billede jla8660 Nybegynder
13. marts 2015 - 13:50 Der er 5 kommentarer

Crawler til adresseopslag på web-site

Hej,

Jeg aner intet omkring mit spørgsmål og har derfor brug for hjælp.

www.tjekditnet.dk er det muligt at slå en hvilken som helst adresse op i Danmark og få information omkring hvilke leverandører, der kan leverer bredbånd på den pågældende adresse.

Er det muligt at lave en crawler, der kan slå samtlige adresser op og registrere, hvilke leverandører der kan levere på adressen? Måske findes der allerede programmer som kan gøre dette?

Jeg er også i tvivl om dette er lovligt, men i og med, at informationen allerede ligger på nettet (det kræver 'bare' ca. 2,7 mio. adresseopslag), så er det jo offentligt tilgængeligt.

Håber nogle kan hjælpe mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2015 - 14:13 #1
nu vil data jo ændre sig løbende mht udbydere og der kommer nye adresser til. Hvorfor ikke lave en side, der slår op på tjekditnet, og så viser data. Så har du intet vedligehold fra din side.
Avatar billede jla8660 Nybegynder
13. marts 2015 - 14:26 #2
Ja - det lyder også som en god løsning, men desværre ved jeg ikke hvordan en sådan side opsættes? Nogle gode ideer?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2015 - 15:17 #3
en gammeldags iframe med plads til http://tjekditnet.dk/#udbydere
700px i bredde og 450px højde skulle kunne gøre det.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2015 - 15:27 #4
quick&dirty kode - bare gem som fx net.html

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
    <meta name="description" content="">
    <meta name="keywords" content="">
    <title>Net</title>
    <style type="text/css">
    <!--
    body {
      color:#000000;
      background-color:#C0C0C0;
    }
    a  { color:#0000FF; }
    a:visited { color:#0000FF; }
    a:hover { color:#FF0000; }
    a:active { color:#0000FF; }
    a:link {text-decoration: none;}
    a:visited {text-decoration: none;}
    -->
    </style>
  </head>
  <body>
  <div align="center">
  <iframe src="http://tjekditnet.dk/#udbydere" width="750" height="450"></iframe>
  </div>
  </body>
</html>
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2015 - 16:19 #5
Iøvrigt  viser den bare en gruppe leverandører. Men fx er yousee ikke med på min adresse - selvom det er dem, der ejer al udstyr i foreningen, og de vil ikke sælge. Så vi er låst til dem. Så der er plads til forbedring af datagrundlag for siden.