11. marts 2015 - 21:15
Der er
22 kommentarer og 1 løsning
Windows åbner mappen "Computer" ved opstart
Hej eksperter, Jeg har den seneste tid oplevet, at mappen "Computer" åbnes ved opstart af min bærbare computer, hvilket er noget frustrerende. Jeg tænkte, at det skyldtes det virtuelle drev/CD, men har nu afmonteret alle drev og fjernet USB og alt andet, så det eneste, der er i mappen Computer, er det primære drev. Jeg har forsøgt at deaktivere alt under "Start" i msconfig, og genstartet computer, men uden held. Har I en smart løsning? :-) Computer: Lenovo Ideapad U310 OS: Windows 7 (64 bit).
Annonceindlæg fra Infor
11. marts 2015 - 21:41
#1
Prøv at gå i programmer og vælg start der. Står der noget i denne start mappe? Hvis der gør skal det du ikke vil have der starter fjernes
11. marts 2015 - 21:42
#2
Det var jo så start-programmer-start du skulle kigge i
11. marts 2015 - 22:00
#3
Der er intet under Start - Programmer - Start ... i hver fald ikke udover "tom mappe". Jeg har forsøgt at slette hele mappen "start", men uden held.
11. marts 2015 - 23:27
#4
Ok. Prøv at hente og installere CCleaner fra Piriform. Når programmet er startet, gå i værktøjer- opstart. Prøv at se i de faner progammet viser, om der skulle være noget her der kan deaktiveres, så du slipper for at mappen computer starter op. Kig specielt i skemalagte opgaver, men også i de andre faner.
12. marts 2015 - 00:51
#5
Jeg har kørt CCleaner, og har deaktiveret alt under Skemalagte opgaver og så mange som muligt under de andre faner, og genstartet computeren. Problemet er der dog stadig.
12. marts 2015 - 06:16
#6
CCleaner - værktøjer - opstart - ... [Gem som Tekst fil] Indholdet af denne fil lægger du her i tråden ...
12. marts 2015 - 09:22
#7
Ja HKCU:Run 7 Taskbar Tweaker RaMMicHaeL "C:\Users\MyBook\AppData\Roaming\7+ Taskbar Tweaker\7+ Taskbar Tweaker.exe" -hidewnd Ja HKCU:Run CCleaner Monitoring Piriform Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR Ja HKCU:Run DAEMON Tools Lite Disc Soft Ltd "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun Ja HKCU:Run OneDrive Microsoft Corporation "C:\Users\MyBook\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background Ja HKCU:Run swg Google Inc. "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" Ja HKLM:Run Acrobat Assistant 8.0 Adobe Systems Inc. "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe" Ja HKLM:Run Adobe Acrobat Speed Launcher Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe" Ja HKLM:Run Adobe ARM Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" Ja HKLM:Run AmIcoSinglun64 Alcor Micro Corp. C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe Ja HKLM:Run AthBtTray Atheros Commnucations "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe" Ja HKLM:Run AtherosBtStack Atheros Communications "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\BtvStack.exe" Ja HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui Ja HKLM:Run BCSSync Microsoft Corporation "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices Ja HKLM:Run CAPOSD LENOVO C:\PROGRA~2\Lenovo\LENOVO~2\CAPOSD.exe Ja HKLM:Run cAudioFilterAgent Conexant Systems, Inc. C:\Program Files\Conexant\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent64.exe Ja HKLM:Run Dolby Home Theater v4 Dolby Laboratories Inc. "C:\Program Files (x86)\Dolby Home Theater v4\pcee4.exe" -autostart Ja HKLM:Run Energy Management Lenovo (Beijing) Limited C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe Ja HKLM:Run EnergyUtility Lenovo(beijing) Limited C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Utility.exe Ja HKLM:Run ForteConfig Fortemedia Inc C:\Program Files\Conexant\ForteConfig\fmapp.exe Ja HKLM:Run HotKeysCmds Intel Corporation "C:\Windows\system32\hkcmd.exe" Ja HKLM:Run IgfxTray Intel Corporation "C:\Windows\system32\igfxtray.exe" Ja HKLM:Run IJNetworkScannerSelectorEX CANON INC. C:\Program Files (x86)\Canon\IJ Network Scanner Selector EX\CNMNSST.exe /FORCE Ja HKLM:Run Intelligent Touchpad Lenovo (Beijing) Limited C:\Program Files\Lenovo\Intelligent Touchpad\TouchZone.exe Ja HKLM:Run iTunesHelper Apple Inc. "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe" Ja HKLM:Run Lenovo Registration Lenovo, Inc. C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\LenovoReg.exe /boot Ja HKLM:Run Persistence Intel Corporation "C:\Windows\system32\igfxpers.exe" Ja HKLM:Run Smart Update Lenovo C:\Program Files (x86)\Lenovo\Lenovo Smart Update\SmartUpdate.exe -autorun Ja HKLM:Run SmartAudio Conexant Systems, Inc. C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SACpl.exe /t Ja HKLM:Run SynLenovoGestureMgr Synaptics %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynLenovoGestureMgr.exe Ja HKLM:Run SynTPEnh Synaptics Incorporated %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe Ja HKLM:Run UpdatePRCShortCut CyberLink Corp. "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery" UpdateWithCreateOnce "Software\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery" Ja HKLM:Run USB3MON Intel Corporation "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe" Ja HKLM:Run VeriFaceManager Lenovo C:\Program Files (x86)\Lenovo\VeriFace\PManage.exe Ja HKLM:Run YouCam Mirage CyberLink "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YCMMirage.exe" Ja HKLM:Run YouCam Tray CyberLink Corp. "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YouCam.exe" /s
12. marts 2015 - 16:40
#8
Umiddelbart ser det da ud til du har det hele til at starte op?? Der står jo "Ja" ud for det hele i loggen. Prøv at deaktivere det hele på nær: Ja HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui Ja HKLM:Run HotKeysCmds Intel Corporation "C:\Windows\system32\hkcmd.exe" Ja HKLM:Run Intelligent Touchpad Lenovo (Beijing) Limited C:\Program Files\Lenovo\Intelligent Touchpad\TouchZone.exe Ja HKLM:Run Smart Update Lenovo C:\Program Files (x86)\Lenovo\Lenovo Smart Update\SmartUpdate.exe -autorun Ja HKLM:Run SynTPEnh Synaptics Incorporated %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
12. marts 2015 - 17:18
#9
Hvis du går i msconfig og går i tjenester, er der så noget der der kunne henvise til at denne computer mappe skal startes ved opstart af pc?
Kan måske også være noget snavs der tricker det.
Prøv at lave en oprydning med CCleaner, og hent også AdwCleaner og kør en tur med denne:
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ Lad programmet foretage en oprydning...
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
12. marts 2015 - 20:38
#10
#8 Ja, havde aktiveret dem igen, da det ikke virkede. Men har nu forsøgt at deaktivere alle på nær de nævnte: Nej HKCU:Run 7 Taskbar Tweaker RaMMicHaeL "C:\Users\MyBook\AppData\Roaming\7+ Taskbar Tweaker\7+ Taskbar Tweaker.exe" -hidewnd Nej HKLM:Run Acrobat Assistant 8.0 Adobe Systems Inc. "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe" Nej HKLM:Run Adobe Acrobat Speed Launcher Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe" Nej HKLM:Run Adobe ARM Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" Nej HKLM:Run AmIcoSinglun64 Alcor Micro Corp. C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe Nej HKLM:Run AthBtTray Atheros Commnucations "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe" Nej HKLM:Run AtherosBtStack Atheros Communications "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\BtvStack.exe" Ja HKLM:Run AvastUI.exe AVAST Software "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui Nej HKLM:Run BCSSync Microsoft Corporation "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices Nej HKLM:Run CAPOSD LENOVO C:\PROGRA~2\Lenovo\LENOVO~2\CAPOSD.exe Nej HKLM:Run cAudioFilterAgent Conexant Systems, Inc. C:\Program Files\Conexant\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent64.exe Nej HKCU:Run CCleaner Monitoring Piriform Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR Nej HKCU:Run DAEMON Tools Lite Disc Soft Ltd "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun Nej HKLM:Run Dolby Home Theater v4 Dolby Laboratories Inc. "C:\Program Files (x86)\Dolby Home Theater v4\pcee4.exe" -autostart Nej HKLM:Run Energy Management Lenovo (Beijing) Limited C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe Nej HKLM:Run EnergyUtility Lenovo(beijing) Limited C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Utility.exe Nej HKLM:Run ForteConfig Fortemedia Inc C:\Program Files\Conexant\ForteConfig\fmapp.exe Ja HKLM:Run HotKeysCmds Intel Corporation "C:\Windows\system32\hkcmd.exe" Nej HKLM:Run IgfxTray Intel Corporation "C:\Windows\system32\igfxtray.exe" Nej HKLM:Run IJNetworkScannerSelectorEX CANON INC. C:\Program Files (x86)\Canon\IJ Network Scanner Selector EX\CNMNSST.exe /FORCE Ja HKLM:Run Intelligent Touchpad Lenovo (Beijing) Limited C:\Program Files\Lenovo\Intelligent Touchpad\TouchZone.exe Nej HKLM:Run iTunesHelper Apple Inc. "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe" Nej HKLM:Run Lenovo Registration Lenovo, Inc. C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\LenovoReg.exe /boot Nej HKCU:Run OneDrive Microsoft Corporation "C:\Users\MyBook\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background Nej HKLM:Run Persistence Intel Corporation "C:\Windows\system32\igfxpers.exe" Nej HKLM:Run Smart Update Lenovo C:\Program Files (x86)\Lenovo\Lenovo Smart Update\SmartUpdate.exe -autorun Nej HKLM:Run SmartAudio Conexant Systems, Inc. C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SACpl.exe /t Nej HKCU:Run swg Google Inc. "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" Nej HKLM:Run SynLenovoGestureMgr Synaptics %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynLenovoGestureMgr.exe Ja HKLM:Run SynTPEnh Synaptics Incorporated %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe Nej HKLM:Run UpdatePRCShortCut CyberLink Corp. "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery" UpdateWithCreateOnce "Software\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery" Nej HKLM:Run USB3MON Intel Corporation "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe" Nej HKLM:Run VeriFaceManager Lenovo C:\Program Files (x86)\Lenovo\VeriFace\PManage.exe Nej HKLM:Run YouCam Mirage CyberLink "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YCMMirage.exe" Nej HKLM:Run YouCam Tray CyberLink Corp. "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YouCam.exe" /s Fejlen er der dog stadig efter genstart af computer.
12. marts 2015 - 20:55
#11
#9: Jeg har kørt oprydning med Ccleaner. Og jeg har også kørt fuld scanning med Avast + opstarts scanning. Jeg har nu også downloadet og kørt AdwCleaner, og "clean"'et computeren. Efter genstart er problemet dog stadig. Fik nedenstående log-fil: # AdwCleaner v4.112 - Logfile created 12/03/2015 at 20:50:32 # Updated 09/03/2015 by Xplode # Database : 2015-03-05.1 [Server] # Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (x64) # Username : MyBook - MYBOOK-TOP # Running from : C:\Users\MyBook\Desktop\adwcleaner_4.112.exe # Option : Cleaning ***** [ Services ] ***** [#] Service Deleted : Partner Service ***** [ Files / Folders ] ***** Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner Folder Deleted : C:\Windows\Util Folder Deleted : C:\Users\MyBook\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\jfenflmklmpohipcckmagnmbmbibnolo ***** [ Scheduled tasks ] ***** ***** [ Shortcuts ] ***** ***** [ Registry ] ***** Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\kt_bho_dll.dll Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\kt_bho.KettleBho Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\kt_bho.KettleBho.1 Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1 Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{28A88B70-D874-4F73-BBBA-9B2B222FB7D6} Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4} Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{86676E13-D6D8-4652-9FCF-F2047F1FB000} Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4} Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4} Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4} Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4} Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{83FF80F4-8C74-4B80-B5BA-C8DDD434E5C4} Data Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings [ProxyOverride] - *.local ***** [ Web browsers ] ***** -\\ Internet Explorer v11.0.9600.17689 -\\ Google Chrome v41.0.2272.76 ************************* AdwCleaner[R0].txt - [2276 bytes] - [12/03/2015 20:40:40] AdwCleaner[S0].txt - [2237 bytes] - [12/03/2015 20:50:32] ########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2296 bytes] ##########
12. marts 2015 - 21:05
#12
Så havde jeg nok tjekket efter i registreringen om der står noget i run og runonce der kunne henvise til dette. Prøv evt at lede efter disse her: •HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run •HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run •HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce •HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce Se om du har noget tilsvarende og om der er noget herinde der kan henvise til dit problem.
13. marts 2015 - 13:18
#14
Ved ikke om man med Prosess Explorer kan se det?
Er ikke et program jeg lige har brugt skal siges.
https://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb896653.aspx Som jeg forstår det på den side jeg fandt den på skal den ikke installeres, men køres som administrator. Så man skal højreklikke på filen og vælge kør som administrator.
15. marts 2015 - 12:02
#15
Jeg er ikke helt sikker på, hvad skulle se. Men jeg kunne ikke lige umiddelbart se noget i programmet, der kunne forklare det :-)
15. marts 2015 - 12:51
#16
Ok. Så har jeg ikke lige mere at byde ind med, ud over om du kan systemgendanne dig ud af problemet. Kommer an på hvor lang tid du har haft det?
18. marts 2015 - 15:19
#17
Tak for forsøget alligevel :-) Jeg har også selv efterfølgende forsøgt med ændringer i registreringsdatabasen, gen-registerering af dll, ændring og nulstilling af mappeindstillinger, kørt Microsoft Fixit og systemgendannelse. Men det løste ikke problemet - selvom at problemet dog forsvandt, når computeren blev kørt i fejlsikret tilstand. Jeg har derfor kørt en recovery af bærbaren, så al data og alle programmer er slettet - og dét løste problemet :-)
18. marts 2015 - 16:22
#18
Ok.
19. marts 2015 - 10:51
#19
OPDATERING: Efter Recovery af min bærebar, og geninstallering af diverse programmer opstod problemet igen. Det lykkedes at pin-pointe problemet/programmet, der forårsagede problemet, nemlig Adobe Acrobat XI Pro. Ved afinstallation af dette program forsvandt fejlen og ved geninstallation opstod problemet igen. En nærmere søgning på Google viste, at det var et mere velkendt problem mellem Lenovo bærbare computere, Windows 7 og Acrobat Pro XI. Det løste ikke problemet at køre msconfig/CCleaner og deaktivere alt, der havde med Adobe at gøre under start og tjenester. Løsningen var derimod at køre Advanced Registry Cleaner, og få programmet til at rette alle fejl. Jeg downloadede trial versionen, der kun kan slette 5 fejl af gangen, men så kan man bare scanne/slette over flere omgange :-)
19. marts 2015 - 13:09
#20
... og kan du se i loggen (?) fra [Advanced Registry Cleaner] lidt mere præcist den fixede ?
19. marts 2015 - 13:22
#21
Jeg kan ikke lige umiddelbart se en log-fil? Men det kunne da være praktisk, hvis man vidste, hvad der helt præcist forårsagede problemet.
19. marts 2015 - 13:33
#22
... kig i programmet's diverse menuer ?
19. marts 2015 - 13:54
#23
Det havde jeg allerede gjort, og havde også googlet det og kigget under FAQ og under help. Men der er intet log-fil at se. Muligvis fordi, at der er tale om en trial version.
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.