Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 09:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort flimrer

Hjælp, mit skærmkort flimrer i 1600x1200 og det er ikke fordi hverken min skærm eller skærmkort ikke kan klare opløsningen. Kortet flimerer også i alle andre opløsninger herunder, men det er ikke så slemt. Det er især i siderne det står og vibrerer.

Min maksine er sat sammen således:
Pentium III 500 MHZ 512bb cache
Millenium G400 kort
Sony 520GS 21"
Intel CC820 bundkort Pentium III Coppermine
256 MB RAM
Wacom Pad og plextor brænder
soundblaster Live kort

Er der nogen eksperter herinde, der kan hjælpe mig med dette problem / har oplevet det før!

Jeg mener at have prøvet det meste (Skiftet skærmkort - uden større held og ændret opdaterings MHZ på skærmen).

Håber på lidt input fra jer derude...
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. januar 2000 - 09:37 #1
....du ikke tilfældigvis dine højtalere stående ved siden af skærmen???

Hvis ikke, så se efter andre ting, der kan danne magnetisme....(eller også din skræm bare i stykker)

;o)

Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. januar 2000 - 09:38 #2
skræm = skærm
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 09:41 #3
nope ingen højttalere, der har jeg også været :-)
Avatar billede joker73arb Nybegynder
18. januar 2000 - 10:30 #4
Har du prøvet at sætte opdateringshastigheden ned...

Joker
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 10:35 #5
ja det har jeg og også prøvet at sætte den op! Uden held
Avatar billede gnarf Nybegynder
18. januar 2000 - 11:05 #6
Har du prøvet at skifte drivere....er problemet der med alle versioner af driverne?
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 11:16 #7
jeg har de nyeste drivere fra Matrox - har også prøvet med et PCi kort fra Banshee med deres drivere, det gik heller ikke. Millenium G400 kortet er AGP, men det er heller ikke driverne. Hælderv lidt til en teori om at NEM's Supreme kabinetter sucks og det er pga. de store vibrationer fra PIII at den flimrer. er der nogen der ved om det kan være derfor.
Avatar billede michaels Nybegynder
18. januar 2000 - 12:08 #8
Jeg har nettop haft et lignende problem. Mit problem var at skærmen fik strøm gennemkabinettet, og det kunne den åbenbart ikke rigtigt klare, så jeg skiftede så den fik strøm direkte var en stikdåse (der sidder i en anden stikkontakt end computeren. (Jeg ved ikke om det er nødvendigt)). Min skærm står nu så roligt som førhen. :-)
Avatar billede preuss Nybegynder
18. januar 2000 - 12:09 #9
Har du overvejet om skærmen virkelig er gået i stykker.......hvis du på et tidspunkt har haft nogle højtalere eller andet med et magnetfelt stående ved siden af (såsom mobiltelefon), for så ka skærmen godt have taget varige mén. Dog sagde du at det var en sony skærm, og de tager sjældent skade af sådanne ting, så prøv at kontakte din forhandler, vedrørende en reperation af din skærm....
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 12:42 #10
Har prøvet at skifte skærm - uden held. Min skærm får også selvstændig strøm, men jeg prøver lige at skifte den over i en anden stikkontakt end den der giver strøm til computeren.
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 12:53 #11
den gik ikke det var stadig det samme, selv om det var to vidt forskellige stik fra forskellige rum!
Avatar billede michaels Nybegynder
18. januar 2000 - 12:55 #12
Sidder dit skærmkort ordenligt i dit bundkort??? Prøv evt. at tage det ud og sætte det i igen... Jeg indrømmer at jeg efterhånden føler mig lidt på dybt vand... :-)
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 13:05 #13
jeg drager afsted til NEM med den!!!
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 13:06 #14
Skærmkortet Sidder ordentligt...
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 13:06 #15
men tak for din hjælp..
Avatar billede wolf_ Nybegynder
18. januar 2000 - 13:09 #16
Det er ikke sådan at du har noget liggende eller stående ved skærmer der udsender stråler ud, som freksembel trådløs mus eller keyboard, trådløs telefon, mobiltelefon, fjernsyn, video eller ligende ??
Avatar billede wolf_ Nybegynder
18. januar 2000 - 13:11 #17
Prøv at tage et stykke staniol og pak skærmen ind i det, hvis det holder op kan det meget godt tænkes at det er stråling fra et eller andet der er problemet
Avatar billede theartist Nybegynder
18. januar 2000 - 16:01 #18
Problemet er fundet - det var at der i denne bygning løber nogle kraftige strømkabler inde i væggen og muligvis på etyagen ovenover der hvor jeg sidder. Tager jeg skærmen helt ud i en garage her bagved, så holder den op med at flimre. Hos NEM flimrede den heller ikke, så det var altså ikke en hardware/kabinet fejl. Der er forskel på hvor meget den enkle skærm flimrer, og SONY GS 520 er åbenbart en af de mere følsomme. Det viser sig også at jeg er den eneste i huset (sjovt nok da det er fyldt med grafikere), som kører i 1600x1200. Kører jeg 1280x1024 flimrer skærmen ikke nær så meget. Jeg vil prøve at montere en ny skærm og fortsætte med at få hovedpine, når jeg har kigget på skærmen i 8 timer :-( og håbe på en ny skærm vil virke...

Mange tak for alles hjælp!
Avatar billede cryo Nybegynder
29. januar 2000 - 14:48 #19
Dette problem kan også opstå hvis du har en lang forlængerledning din skærm sidder til (det vil sige 10-20m).

Og i øvrigt skal du ikke ind til forhandleren og få repereret din skærm hvis der er noget i vejen. Det er en Sony Trinitron så den skal BYTTES hvis der er noget i vejen med den.

Sony giver i øvrigt nogen af de flotteste billeder en skærm kan vise.
Avatar billede theartist Nybegynder
31. januar 2000 - 10:15 #20
Det er ikke pga. for lang forlængerledning for den er blevet testet direkte i stikket - det ER strømmen der er kraftig i rummet. Til alle interesserede: Viewsonic p815 flimrede ikke nær så meget som SONY, så CRYO selv om du syntes SONY er en god skærm (Hvilket jeg giver dig ret i), så er den ikke lige så godt afmagnetiseret, eller hvad det nu hedder når det er strøm, som Viewsonics skærm er.
Avatar billede theartist Nybegynder
31. januar 2000 - 10:15 #21
ellers mange tak for din hjælp