Avatar billede jeoparty Nybegynder
24. februar 2015 - 14:20 Der er 2 kommentarer

PC starter men intet på skærm. Tænder ikke igen uden strøm tages af.

Hej alle

Jeg har en Asus 5100 med et RS690M03 mainboard.

Mit problem består i at den første gang starter alle fans. CPU, PSU kabinet uden problemer. Dog kommer der intet op på skærmen. Slukker jeg den så dør den helt. Kan ikke få gang i noget som helst når trykker på power knappen.

Fjerner jeg strømkabel i 10 sekunder, så kan den igen starte fans op uden der sker yderligere.

Jeg kan høre harddisk starter op, DVD drevet spinner et øjeblik.

Løsninger jeg har prøvet:
Bios reset
Nyt CMOS batteri
Ny PSU
Clear CMOS
Uden andre ting sat i (HD, DREV mm.)
nye ram blokke
1 ram af gangen
ny CPU

Er mainboard dødt?Eller har i andre ideer?
Avatar billede martens Guru
24. februar 2015 - 20:24 #1
Asus 5100 med et RS690M03 mainboard. ??? Er det en laptop eller ?

Hvis det er et konventionelt mainboard a´la dette

https://www.google.dk/search?q=rs690m03&newwindow=1&safe=off&es_sm=122&biw=1680&bih=965&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5s_sVOWOL8mxUd-VgmA&ved=0CAgQ_AUoAQ

Hvis du ikke benytter onboard grafikkort, har du så afmonteret grafikkort for at teste om det er dette...

Hvis du benytter andet grafikkort ( PCIe ) har su så husket ekstern power til dette ?

Power til CPU ? 4 polet stik ?
Avatar billede jeoparty Nybegynder
24. februar 2015 - 20:35 #2
Er en stationær og er et konventionelt board. Har prøvet både med og uden grafikkort og prøvet ombord. CPU er 4 polet stik