Avatar billede pmel Nybegynder
19. august 2001 - 20:31 Der er 2 kommentarer

ActiveX

Jeg har lavet de første par ActiveX kontroller, så erfaringen ligger et godt stykke ude i fremtiden.
Når de skal bruges på en web-side er der to problemer:
1) De er for store - cab-filerne fylder over 1 MB. Er der nogen, der har et alternativ til cab-filen, hvis man vil anvende en ActiveX kontrol på nettet? Kan de evt. komprimeres?
2) Objektet er ikke signeret. Jeg er ikke helt klar over, hvad det betyder. Men resultatet er at man skal bruge et lavt sikkerhedsniveau i sin browser, for at se kontrollerne. Er der en vej ud af dette? Signering - ligger det i et alm. VB-udviklings program -eller skal det købes ved siden af?

Hej fra Poul
Avatar billede nolle_k Nybegynder
21. august 2001 - 11:39 #1
Jeg kender ikke noget alternativ til CAB filer.

Signering skal købes ved siden af. Læs mere på VeriSign.Com
Avatar billede zhasha Nybegynder
06. august 2004 - 22:08 #2
signering vil på en måde sige at den ikke er godkendt som værende sikker. derfor kan man ikke bruge lavt sikkerheds niveau. tænk nu hvis den downloadede en virus eller en trojan til den der sidder på din side og så retunerer hans ip addresse og en liste over åbne porte, d tror jeg ikk han ville syns var så fedt, derfor bruger man d system