Avatar billede steen_hansen Forsker
19. august 2001 - 20:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man \"grids\"?

Jeg kunne godt tænke mig at lave et flot \"gitter\" eller \"grid\" på en rolig baggrund. Baggrunden kunne f.eks. være R=120 G=120 B=120. \"Gitteret\" skal så være i en lysere farve. Kan jeg lave det på en enkelt og flot måde i Adobe\'s produkter?
Avatar billede fotografik Nybegynder
19. august 2001 - 21:24 #1
Jeps, du kan lave en rigtig flot gridbaggrund.
Prøv evt at hente en gridhandling hos http://www.actionxchange.com - søg på ordet grid
der er et par rigtig gode. eller send mig en mail på dorthe@dorthes.dk så skal jeg sende dig en.
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. august 2001 - 22:07 #2
Hej Dorthe!

Du skal foreløbigt have 1000 tak for hjælpen, men de produkter, som jeg har licens til er:

Photoshop
ImageReady
Imagestyler
GoLive
Illustrator

De tutorials, jeg har set på Adobes hjemmeside er til InDesign? Findes der ikke til ovennævnte produkter?

//Steen
Avatar billede fotografik Nybegynder
19. august 2001 - 22:20 #3
De actions der ligger på actionxchange er skam til Photoshop.
Jeg kan ikke pt huske hvor der ligger en toturial der forklarer lige hvordan man laver en grid, så derfor adressen på en action (makro til Photoshop)

Dorthe
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. august 2001 - 23:51 #4
Dorthe, hvordan får jeg oprettet denne makro? Hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede prodic Mester
20. august 2001 - 15:45 #5
www.prodic.dk ->Tutorials ->Gitter

eller Skærmeffekt samme sted.

Så har du grundprincippet i hvordan du laver det.
Det skulle være til at finde ud af. Også uden Actions.